به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرهنگ "بهزاد اختیاری" رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت ، گفت: ساعت 2 بعد از ظهر نخستین روز بهمن ماه طی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی، ماموران کلانتری 110 شهدا در جریان سرقت بعنف از منزلی واقع در محدوده خیابان شکوری قرار گرفتند. پس از حضور ماموران کلانتری در محل وقوع جرم مشخص می شد از منزل مردی حدودا 50 ساله سرقت بعنف شده است .

وی بیان داشت: شاکی پس از حضور ماموران کلانتری شهدا در محل اظهار داشت، حدود ساعت 13:45 دقیقه زنگ خانه به صدا در آمد و گفتند غذای نذری آوردیم، پس از باز کردن در 3 مرد به زور وارد خانه ام شدند و با سلاح سرد مرا تهدید کردند. پس از سرقت مبلغ 6 میلیارد ریال چک و پول نقد قصد فرار را داشتند که با کمک همسایه ها یکی از سارقان را دستگیر کردیم.

 

3+سارق

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد هویت سارق پبام و 23 ساله است، عنوان کرد: پرونده با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد و در تحقیقات پلیسی، پیاک اعتراف کرد، فردی به هویت سامان 26 ساله که برادر زاده شاکی است نقشه سرقت را کشیده و از من و برادرم به نام پیمان 28 ساله خواست تا با همراهی وی از منزل عمویش سرقت کنیم.

سرهنگ اختیاری با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند در ادامه تحقیقات پلیسی، برادر زاده مال باخته را در مخفیگاهش دستگیر کنند، گفت: پس از دستگیری سامان و انتقال وی به پایگاه ششم وی اعتراف کرد، با عمویم شراکت داشتم و از یک سال قبل اختلاف حساب پیدا کردیم. برای انتقام جویی از وی نقشه سرقت از منزلش را کشیدم و برای اجرای نقشه از دو تن از دوستانم کمک گرفتم .

وی گفت: همچنین سامان گفت، از چند روز قبل متوجه شدم عمویم مبلغ زیادی وجه نقد در منزلش نگهداری می کند، برای ورود به ساختمان به بهانه نذری زنگ واحد وی را زدیم و وقتی درب را باز کرد پیمان و پیام وارد خانه شدند و من بیرون ایستادم و مراقب بودم کسی مزاحم کار ما نشود.به خاطر سر و صدای ایجاد شده همسایه ها آمدند که پس از برداشتن بخشی از پول ها پا به فرار گذاشتیم و پول های سرقتی الان در اختیار پیمان می باشد .

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: کاراگاهان در اقدام بعدی موفق به شناسایی مخفگاه پیمان در شهرستان قدس شدند و با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از ان محل، اموال سرقتی کشف شد.

وی اضافه کرد: متهمان با قرار تامین مناسب به زندان روانه زندان شدند ./رکنا