به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش افکارنیوز، دانیل دای کیم بازیگر کره‌ای-آمریکایی سریال «لاست»، پنجشنبه ۱۹ مارچ (۲۹اسفند) در اینستاگرامش اعلام کرد تست کرونایش مثبت شده است و از تجربه ابتلایش به این بیماری و پیروی از دستور قرنطینه خبر داد.

اخبار فرهنگ وهنر- او که بازیگر نقش جین‌سو ون در مجموعه تلویزیونی «لاست» بود، اکنون در هاوایی به سر می‌برد و به‌تازگی در نیویورک و در برابر دوربین سریال «آمسترادم جدید» برای ان‌بی‌سی بود. وقتی خبر گسترش واقعی این ویروس مطرح شد فیلمبرداری این سریال متوقف شد و او به خانواده‌اش در هاوایی پیوست.

این بازیگر نوشت: «می خواهم بدانید دیروز تست ابتلای من به کووید -۱۹ مثبت شد.»

دای کیم یادآوری کرد در تمام این مدت بدون هیچ علامت مشخصه‌ای بوده ولی احساس می‌کرده خراشی در گلویش دارد پس برای امنیت وقتی به خانه برگشته خودش را قرنطینه کرده و سعی کرده است، استراحت کند. اما پس از آن علایم وی بدتر و دچار تنگی نفس، درد در بدن و تب شده است، در این مرحله به بیمارستانی در هونولولو رفته و در نهایت با جواب مثبت تست بازگشته است.

این بازیگر ۵۱ ساله در پست خود از دیگر بازیگران سریال و عوامل فیلمبرداری عذرخواهی کرده که ممکن است آنها را ناآگاهانه در معرض ویروس قرار داده باشد و در ضمن از کارکنان بهداشتی و درمانی که تلاش می‌کنند تا جلوی این بیماری همه‌گیر بایستند، تشکر کرد.

شبکه ان‌بی‌سی نیز بلافاصله یاداشتی برای همه بازیگران و اعضای ساخت سریال ارسال کرد تا به آنها یادآوری کند ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

بازیگر «لاست» در ویدیویی ۱۰ دقیقه ای که منتشر کرده است، گفت: «از همه مردم و به ویژه نوجوان‌ها و متولدین هزاره جدید که فکر می‌کنند این بیماری جدی نیست خواهش می‌کنم، بدانید که جدی است و اگر شما به آن توجه نکنید به طور بالقوه جان میلیون‌ها نفر از جمله عزیزانتان را در معرض خطر قرار می‌دهید.»

او از همه خواسته به نکات ایمنی توجه و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، دست به صورت خود نزنند و دست‌ها را مدام بشویند.

دانیل دای کیم همچنین خواسته است تا تعصبات و خشونت‌های بی‌معنی در برابر مردم آسیایی متوقف شود و گفته است: «ضرب و شتم پیرها و گاه بی‌خانمان‌های آسیایی آمریکایی ناجوانمردانه و باورنکردنی است. بله من آسیایی هستم و کرونا دارم اما آن را از چین دریافت نکرده‌ام. من در آمریکا کرونا گرفتم. در شهر نیویورک و علی‌رغم آنچه برخی از رهبران سیاسی می‌خواهند، نشان دهند، من جایی را که فرد در آن مبتلا شده مهم نمی‌دانم چون در غیر این صورت باید اسمش را ویروس نیویورک می‌گذاشتم. اما این کار احمقانه است و نامگذرای‌ها ما را به جایی نمی‌رساند. مهم این است که چگونه بیشترین مراقبت را از خودمان و دیگران به عمل آوریم.»

از دیگر فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که این بازیگر در آنها نقش داشته می‌توان از «عشق مسابقه»، «پزشک خوب» و «هاوایی فایو-زیرو» نیز یاد کرد.