به گزارش پایگاه خبری نشان :

پس از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان یکی از نکات قابل بحث، ابتلای حیوانات خانگی به این ویروس و انتقال آن به انسان بود، که میزان استرس و نگرانی هارا افزایش داد.

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر مبتلاشدن شدن گربه، سگ و سایر حیوانات خانگی به این ویروس نیست. اما بعد از تماس با حیوانات شستن دست با استفاده از صابون و آب می‌تواند به طرز قابل توجهی سایر باکتری‌های قابل انتقال از حیوانات به انسان را کاهش دهد.

از جمله بیماری‌های رایج قابل انتقال می‌توان به اشریشیاکلی وسالمونلا اشاره کرد.

در حال حاضر انواع حیوانات خانگی بسیار زیاد است، اما با توجه به اینکه سر منشا و میزبان این ویروس مشخص نیست، پیشنهاد می‌شود حیواناتی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند؛ خصوصاً حیوانات وحشی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری نکنید.

در خصوص ضدعفونی حیوانات خانگی باید گفت نیاز به ضد عفونی مخصوص نیست، اما نظافت روزانه و مراقبت پزشکی باید به طور مرتب انجام شود.

اگرحیوان سابقه تماس با موارد مشکوک به ابتلا را داشته باشد پیشنهاد می‌شود در دوره شیوع ویروس کرونا حیوان قرنطینه و آزمایش‌های مربوطه صورت بگیرد.

بهترین روش به توصیه و تاکید متخصصان عفونی اینست که بعد از تماس با حیوانات خانگی دستان خود را ضدعفونی کنیم و تا حد امکان از لمس کردن آن‌ها بپرهیزیم.

اگر کودکی در منزل دارید که با این حیوانات بازی می‌کند حتما حواستان باشد که در طول بازی کودک به هیچ عنوان دستانش را به نقاط مختلف بدن نزند و بعد از تمام شدن بازی لباس او را عوض کنید و نواحی که فکر می‌کنید به ویروس آلوده شده اند را با الکل یا وایتکس ضدعفونی کنید.