به گزارش پایگاه خبری نشان :

فقط دو دقیقه کافی است تا طلافروش را به خاک سیاه بنشانند و خودشان میلیاردر شوند. ایجاد وحشت شگردشان است و به راحتی انگشت روی ماشه می‌برند. در کمتر از یک ماه به دو طلافروشی در غرب استان تهران مسلحانه دستبرد زده‌اند و در حالی که پلیس هنوز در تعقیب‌شان است هر روز احتمال دارد سومین سرقت خود را انجام دهند. این دزدان در جریان دستبرد به 2 طلافروشی حدود 13 کیلو طلا سرقت کردند.

به گزارش رکنا ، اعضای باند وحشت نخستین سرقت خود را ظهر بیست و چهارم خرداد امسال در خیابان امام خمینی سرآسیاب ملارد انجام دادند. صدای شلیک گلوله، سکوت ظهر خیابان را شکست و اهالی وحشت‌زده از خانه و مغازه‌های خود بیرون آمدند. چهار مرد مسلح در حالی که کیسه‌ای در دست داشتند از مغازه بیرون آمده و با خودروی پژو 405 فرار کردند.

هنوز می‌ترسیم/سایه باند وحشت بر سر طــــــلافروشی‌ها

 

مرد کفاش که یکی از شاهدان سرقت از طلافروشی است گفت: هنوز می‌ترسم از کوچه عبور کنم و به مغازه بروم. صدای تیراندازی‌های بی‌امان سارقان در گوشم است. چند شب اول خواب صحنه سرقت را می‌دیدم. آن روز دم ظهر مغازه را بستم، روی سکوی جلوی مغازه همسایه نشستم و منتظر یکی از اقوام بودم. خودروی پژو 405 نوک مدادی به سرعت از مقابلم عبور کرد و سر کوچه متوقف شد. یکی از سرنشینان لباس محلی به تن داشت و قطار فشنگ روی آن بسته بود. سر و صورتش را با پارچه پوشانده و اسلحه‌ای در دست داشت. او همراه دو مرد مسلح دیگر از خودرو پیاده شدند و یکی از همدستان‌شان نیز در نزدیکی خودرو بیرون مغازه ماند.

به این بخش از جمله‌هایش که رسید کمی با دلهره حرف زد و ادامه داد: دزدی که بیرون مغازه بود، تیراندازی هوایی می‌کرد و سه همدستش هم داخل مغازه شلیک می‌کردند.

مردم جمع‌شده و سطل زباله را سمتش انداختند تا خلع سلاح شود که نشد. او همچنان تیراندازی می‌کرد، همان موقع زوج همسایه از پشت‌بام به سمتش آجر پرت کردند. دزدان، طلاها را در گونی نارنجی رنگ ریختند و با تیراندازی هوایی و متفرق‌کردن مردم سوار خودرو شده و فرار کردند. مردم و اهالی هنوز وحشت دارند، با دلهره سر کار می‌آیند و با ترس به خانه‌هایشان باز می‌گردند. می‌ترسند دوباره سارقان بیایند و به مغازه آنها دستبرد بزنند.

شلیک 15 تیر به سمت زوج ملاردی در سرقت طلافروشی

 

مرد خیاط و همسرش که روز سرقت قصد داشتند با پرت‌کردن آجر دزدان را ناکام بگذارند، در ادامه تشریح ماجرا گفتند: وقتی در مغازه صدای تیراندازی شنیدم از پشت پنجره سارقان را دیدم که تیراندازی هوایی می‌کردند.

صدای کمک‌خواهی صاحب طلافروشی را شنیدم و همراه همسرم به پشت‌بام رفته و به سمت دزدان آجر پرت کردیم که خودرویشان تخریب شد. یکی از سارقان ما را دید و 15 تیرسمت‌مان شلیک کرد، پنهان شده و جان سالم به در بردیم.

وی افزود: آنها طلاها را با جعبه‌هایش در گونی ریخته و بعد از تیراندازی هوایی فرار کردند. سه روز اول اکثر مغازه‌ها و صنف طلا تعطیل بود و اکنون فقط ساعاتی فعالیت دارند که خیابان شلوغ باشد. به خاطر این‌که دزدها دستگیر نشده‌اند همه می‌ترسند دوباره دزدان بیایند و به مغازه آنها دستبرد بزنند.

صاحب طلافروشی مرد میانسالی است که 30 سال طلافروش بوده و با پسرش که تازه عقدکرده زینت‌سرا را اداره می‌کرد. با این دزدی دیگر طلایی نمانده که مغازه را اداره کند و آنجا را تعطیل کرده است.

مرد طلافروش می‌گوید: آن روز، کاری برایم پیش آمد که با طولانی‌شدن زمان آن به جای مغازه به خانه رفتم. یکی از همسایه‌ها ماجرای دزدی را خبرداد و سریع به مغازه آمدم. رنگ پسرم پریده بود، مردم به خیابان آمده و ماموران داشتند فیلم دوربین‌ها را نگاه می‌کردند که متوجه شدم سرقت دو دقیقه‌ای رخ داده است.

دزدان بعد از ورود به مغازه و تهدید پسرم، حدود 12 کیلو و 500 گرم طلا از مغازه دزدیدند. بعد از این دزدی، مغازه تعطیل شد. این دومین بار است که مغازه‌مان هدف سرقت قرار می‌گیرد. سه سال پیش هم دختر دانشجویی با کلت قلابی به مغازه‌مان آمد تا سرقت کند که نتوانست و تحویل پلیس‌شد.

دومین سرقت طلافروشی به یک شیوه در بهارستان

 

در حالی که تحقیقات برای دستگیری دزدان آغاز شده بود، آنها 24 روز بعد به طلافروشی دیگری در خیابان مدرس سلطان‌آباد در شهرستان بهارستان دستبرد زدند.

دزدان مسلح ساعت 13 و 4 دقیقه 17 تیرماه در حالی که چهره‌هایشان را پوشانده بودند، در مقابل چشمان وحشت‌زده مردم وارد یکی از طلافروشی‌های محل شدند. دو نفرشان بیرون مغازه ایستادند و دو نفر دیگر وارد طلافروشی شده و با تهدید صاحب طلافروشی سلاح را سمتش گرفتند و او را به مرگ تهدید کردند. سارقان مسلح طلاهایی را که داخل مغازه بود، دزدیده و متواری شدند.

آنها درصدد بودند به همدستان دیگر خود در خیابان ملحق شوند که اهالی به سمتشان سنگ پرت کرده و از صحنه فرارشان فیلمبرداری کردند. دزدان مسلح با مشاهده این صحنه اسلحه خود را به سمت مردم گرفته و شروع به تیراندازی کردند. دزدان در این سرقت هم در کمتر از دو دقیقه با برداشتن سه کیلو طلا از مغازه طلافروشی فرار کردند.

بررسی نحوه سرقت و تیراندازی متهمان مشخص کرد، آنها دزدان مسلح طلافروشی ملارد هستند که با همان خودروی پژو 405 به این منطقه آمده و سرقت را انجام داده‌اند. اعضای باند وحشت که چهار نفر هستند، با شناسایی طلافروشی‌هایی که در محل‌های کم تردد هستند، هنگام ظهر به آنجا دستبرد می‌زنند.