به گزارش پایگاه خبری نشان :

 به‌نظر می‌رسد پیاده_روی یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین ورزش‌های دنیاست؛ چرا که نیاز به تجهیزات عجیب و غریبی ندارد، حتما نباید در یک باشگاه یا ورزشگاه خاص انجام شود و از همه مهم‌تر اینکه آموزش خاصی هم نمی‌خواهد! همین که یک کفش مناسب داشته باشیم، کافی است تا به این ورزش ساده، مؤثر و ارزان روی بیاوریم. اما اگر چند نکته مهم و کاربردی را در قدم‌زدن‌هایمان لحاظ کنیم، می‌توانیم کیفیت آن را بالاتر برده و در نهایت حال بهتری از پیاده‌روی‌هایمان به‌دست بیاوریم. در ادامه چند نکته کاربردی برای پیاده‌روی را با هم بررسی می‌کنیم.

استفاده از کفش مناسب

قطعا نخستین نکته کاربردی در پیاده‌روی، استفاده از کفش مناسب است. کفش مناسب پیاده‌روی کفش سبک و نرمی است که به‌راحتی تا می‌شود، دارای کمی لژ است و قابلیت ارتجاعی دارد و صد البته اینکه فرم قوس کف پا در آن رعایت شده است.

روزانه نیم‌ساعت

بهترین مدت زمان پیاده‌روی، نیم ساعت در روز است. به جای اینکه مثلا یک روز در هفته چند ساعت راه برویم، بهتر است پیاده‌روی را جزو برنامه روزانه‌مان قرار بدهیم. نیم‌ساعت پیاده‌روی تند در روز که ما را به نفس نفس بیندازد، باعث می‌شود بدن تا ۱۲ساعت در حالت چربی‌سوزی قرار بگیرد!

گام برداشتن سریع

بهترین نوع پیاده‌روی، تند راه رفتن است. برای اینکه یک پیاده‌روی مؤثر داشته باشیم، بهتر است به جای برداشتن قدم‌های بلند، قدم‌هایمان را کوتاه‌تر و سریع‌تر برداریم. این نحوه گام برداشتن هم تأثیر بهتری در تناسب اندام دارد و هم باعث می‌شود فشار کمتری به ساق و کف پا بیاید.

پیاده‌روی بدون توقف

پیاده‌روی‌ای که هر چند دقیقه یک‌بار بایستیم و به ویترین مغازه‌ها نگاه کنیم یا بدتر از آن گوشه‌ای بنشینیم و استراحت کنیم، تأثیرات یک پیاده‌روی خوب را کم و کمتر می‌کند. مهم نیست هر بار چند دقیقه زمان برای پیاده‌روی درنظر گرفته‌ایم، مهم این است که آن را بدون توقف انجام بدهیم.

پیاده‌روی سبک

منظور از پیاده‌روی سبک این است که هنگام پیاده‌روی تا حد امکان هیچ وسیله‌ای همراهمان نباشد.  

همراه داشتن کیف سنگین یا کیسه‌های خرید جزو ممنوعیات پیاده‌روی هستند. زمان‌هایی که به قصد پیاده‌روی از خانه خارج می‌شویم، بهتر است فقط گوشی تلفن همراه و کلید خانه را برداریم.