به گزارش پایگاه خبری نشان :

هادی هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری گلستان از جزئیات تازه در ادامه تحقیقات پرونده پولشویی در دادسرای مرکز استان خبر داد و گفت: در این پرونده ۹ متهم اصلی و تعدادی افراد دیگر احضار و از آنان درباره املاک، مستغلات، حساب‌های بانکی، کد‌های بورسی و شرکت‌های تحت مدیریت متهمان ردیف اول و دوم تحقیق شد.

وی افزود: تاکنون از متهمان این پرونده، املاک و مستغلات، خودرو‌های سنگین، کد‌های بورسی و شرکت کارگزاری، حساب‌های بانکی و دو کارخانه در مجموع به ارزش تقریبی بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال، شناسایی و توقیف شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان ادامه داد: با اقدامات به موقع دستگاه قضایی استان گلستان از خروج حدود دو هزار میلیارد تومان پول و ۳۰ کیلوگرم شمش طلا از استان گلستان و کشور جلوگیری و خطر زمین خوردن یکی از موسسه‌های مالی بزرگ کشور رفع شد.

هاشمیان بیان کرد: همچنین در این مدت سهام و دارایی‌های یک شرکت تولیدی توقیف شده از متهمان این پرونده در استان گلستان هم که بررسی‌ها نشان داد متعلق به یکی از موسسه‌های مالی است، با رعایت موازین قانونی به این موسسه بازگردانده شد.

وی گفت: آذر ماه پارسال بود که با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج)، یک شبکه پولشویی در چند استان کشور در گلستان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: این افراد با تشکیل پرونده‌های صوری در شبکه بانکی، برای سپرده گذاری‌های صوری سود‌های کلان بانکی می‌گرفتند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شگرد‌های پولشویی این افراد، ارزش‌گذاری غیرواقعی واحد‌های تولیدی و فروش آن به موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند.