به گزارش پایگاه خبری نشان :

لیا و ایرن سالیوان خواهران دوقلوی ۴ ساله اسکاتلندی هستند، مادر آن‌ها می‌گوید که فرزندانش دو روی یک سکه هستند. در حالی که لیا مو‌های خود را به سمت چپ باز می‌کند و ایرن مو‌های خود را به سمت راست باز می‌کند، این دو کودک حتی از دست‌های مخالف برای غذا خوردن استفاده می‌کنند. دوقلو‌ها دقیقاً در همان وضعیت، اما در دو طرف متفاوت می‌خوابند.

این وضعیت دوقلوی آینه‌ای نام دارد که یک پدیده نادر است، به این معنی که خواهر و برادر دوقلوی یکسان کار‌هایی را انجام می‌دهند و به طرق مختلف حرکت و تعامل می‌کنند، و اعتقاد بر این است که این پدیده تا یک چهارم دوقلو‌های یکسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

زوئی ۴۲ ساله، مادر دوقلو‌ها متوجه شد که دختران دوقلوی او نیز به این مسئله دچار هستند. وقتی دوقلو‌ها به ۳ سالگی رسیدند، مادر آن‌ها متوجه شد که آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که گویی یکی از آن‌ها بازتاب دیگری در آینه است. ایرن ترجیح داد از دست چپ استفاده کند، در حالی که لیا هم ترجیح می‌دهد از دست راست خود استفاده کند.

لیا در عکس‌ها همیشه در سمت چپ ایستاده است و ایرن در سمت راست قرار دارد، خواهران دوقلو از نظر پای غالب به روش دیگری راه می‌روند و مادر آن‌ها گفته که از نظر شخصیتی کاملاً متفاوت هستند، بنابراین آنچه لیا در اختیار دارد متعلق به ایرن نیست و بالعکس. موضوع از نظر شکل ظاهری و حرکاتی تفاوتی ندارد، بلکه به روحیه و شخصیت نیز مربوط می‌شود، جایی که لیا شوخ طبعی خوبی دارد، ایرن جدی‌تر است.

متخصصان می‌گویند دوقلو‌های یکسان حاصل تقسیم تخمک بارور شده به دو جنین بین چهار تا هشت روز پس از لقاح هستند و درباره دوقلوهای آینه‌ای اعتقاد بر این است که درباره این دوقلوها حتی پس از آن یعنی بین روز ۹ تا ۱۲ نیز تخمک تقسیم می‌شود که این نظریه هنوز اثبات نشده است.