به گزارش پایگاه خبری نشان :

در طول دی ماه ۹۹ حدود ۲۷۰۰معامله آپارتمان صورت گرفته که از این تعداد حدود ۹۰۰معامله برای واحدهایی است که متراژی کمتر از ۶۰متر مربع دارد؛ یعنی تقریبا یک سوم معاملات برای آپارتمان‌های زیر ۶۰متر انجام شده و این امر حاکی از استقبال خریداران مسکن از این واحدها است.

واحدهای نقلی به علت متراژ پایین‌تر و به تبع نرخ کمتر، آن هم در شرایط افزایش نرخ مسکن مورد توجه بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران است؛ این واحدها در همه جای تهران آگهی می‌شود اما تعداد آنها در برخی محله‌ها کمتر و در برخی محله‌ها بیشتر است؛ نرخ آپارتمان برای این واحدها نیز به نرخ مسکن در محله مورد نظر و نیز سایر متغیرهای دخیل در نرخ مسکن بستگی دارد؛ در ادامه این گزارش به بررسی نرخ آپارتمان‌های نقلی که در نیمه دوم دی ماه امسال معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی نیمه دوم دی ماه۹۹ (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های واحدهایی است که در دی ماه برای واحدهای نقلی تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله یادشده نیست.

جنت آباد یکی از محله‌های معروف در منطقه۵ شهرداری تهران است؛ نرخ مسکن در این محله تقریبا بالاست؛ یک واحد آپارتمان ۵۱متری و ۱۹سال ساخت در جنت آباد متری ۳۸میلیون و ۱۶۹هزار تومان به فروش رفت. همچنین خانه‌ای ۵۲متری و ۱۰سال ساخت در زرگنده با نرخ ۴۸میلیون و ۲۵۴هزار تومان در هر متر مربع معامله شد.

واحدی ۵۰متری و ۱۲سال ساخت در مجیدیه متری ۳۰میلیون و ۶۵۰هزار تومان، یک خانه ۵۶متری و ۱۰سال ساخت در خواجه نظام‌الملک متری ۲۴میلیون و ۹۶۴هزار تومان، واحدی ۶۰متری و ۱۰سال ساخت در منیریه متری ۲۹میلیون و ۸۳۵هزار تومان و یک دستگاه آپارتمان ۵۳متری و ۱۱سال ساخت در نازی آباد با نرخ ۱۷میلیون و ۷۴۷هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

راه آهن از دیگر محله‌های جنوبی تهران بوده که نرخ مسکن در آن تقریبا در بازه متوسطی قرار دارد؛ یک خانه ۴۱متری و ۸سال ساخت در این محله متری ۱۹میلیون و ۱۳۳هزار تومان معامله شد. همچنین نرخ مسکن جهت معامله واحدی ۵۱متری و ۳سال ساخت در سه راه آذری ۱۵میلیون و ۸۸۲هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

فردی برای خرید یک خانه ۵۵متری و ۲۱سال ساخت در محله ارامنه جنوبی ۱۵میلیون و ۳۹۰هزار تومان برای هر متر مربع پرداخت کرد. همچنین هزینه مورد نیزا برای معامله واحدی ۴۱متری و ۱۱سال ساخت در گرگان متری ۲۱میلیون و ۶۱۸هزار تومان بود.

MsJy0Jc1raYY