به گزارش پایگاه خبری نشان :

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: رنگ بندی جدید کرونایی کشور و از جمله استان هرمزگان از سوی وزارت بهداشت (اپلیکیشن ماسک) اعلام شد که بر این اساس تنها شهرستان بندرخمیر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت سایر شهرستان‌های استان شامل بندرعباس، قشم، بندرلنگه، بستک، پارسیان، حاجی آباد، ابوموسی، رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد و همچنین جزایر کیش و هرمز زرد است.

نوروزیان با بیان اینکه شاهد طغیان ابتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان هستیم، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۴۱ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان شناسایی شدند و شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۵۵ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: بندرعباس با ۶۳ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس را دارد و در قشم ۲۷ نفر، بندر خمیر ۱۴، پارسیان ۱۴، بندرلنگه ۱۴، میناب ۸، حاجی آباد ۱۱، رودان ۳ و بستک نیز ۱ نفر به  ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته شمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان به ۱۰۴۱ نفر رسید، خاطرنشان کرد: اکنون از ۱۰۷ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۴۵ بیمار کرونایی نیز در قرنطینه خانگی هستند.