به گزارش پایگاه خبری نشان :

 انتخاب: شواهد نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند به اندازه استفاده از دارو برای بهبود فشار خون، موثر  باشد، به خصوص اگر نوع مناسب ورزشی را انتخاب کنید.

طبق توصیه‌های منتشر شده در ۲۳ مارس در مجله اروپایی قلب و عروق، انواع خاصی از تمرینات می‌تواند برای گروه‌های مختلف مبتنی بر فشار خون مفید باشد. محققان بیش از ده موسسه پزشکی در سراسر جهان، از جمله دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کنتیکت، این توصیه‌ها را بر اساس آخرین شواهد در مورد سلامت قلب و ورزش ارائه داده اند.

این‌ها اولین توصیه‌های ورزشی خاص هستند که بر اساس تحقیقات با کیفیت بالا برای کمک به افراد در حوزه کاهش فشار خون انجام شده است. فشار خون بالا بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و عامل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس است.

اگر برای فشار خون بالا، ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری را انجام دهید می‌توانید فشار خون خود را کاهش دهید. این تمرینات که اغلب تحت عنوان ورزش قلبی شناخته می‌شود، شامل حرکاتی است که ضربان قلب شما را بالا می‌برد و باعث می‌شود نفس بیشتری بکشید، از جمله دویدن، شنا و دوچرخه سواری. ورزش با شدت کم مانند راه رفتن و آهسته دویدن نیز در این گروه قرار دارد.

دکتر هنر هانسن، رئیس پزشکی پیشگیری از ورزش در دانشگاه بازل در سوئیس، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: محققان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد این تمرینات می‌توانند به خوبی یا بهتر از هر دارویی برای درمان فشار خون بالا کار کنند. برای فشار خون در محدوده نرمال، حرکاتی مانند اسکات، فشار و وزنه برداری را امتحان کنید.

برای حفظ فشار خون طبیعی، نرمش، یوگا و حرکات سبک را انجام دهید برای افرادی که از قبل فشار خون طبیعی دارند (کمتر از ۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه) و می‌خواهند آن را حفظ کنند، بهترین روش تمرین مقاومت ایزومتریک است. این شامل تمریناتی است که شما را ملزم به انقباض عضله می‌کند. برخی از نمونه‌ها شامل دراز و نشست، لانگ استاتیک، یا مواردی مشابه است. بسیاری از حرکات یوگا، مانند حالت صندلی یا حالت پل، نیز ایزومتریک هستند. برای کسب بهترین نتیجه هر روز ورزش کنید برای استفاده بیشتر از این حرکات برای سلامت قلب، متخصصان توصیه می‌کنند مقداری ورزش را در برنامه روزانه خود اضافه کنید.

این بدان معنا نیست که شما مجبورید هر روز به اندازه یک مسابقه ماراتن بدوید یا ساعت‌ها را در باشگاه بدنسازی بگذرانید. حتی کمی حرکت، مانند پیاده روی کوتاه یا تمرینات قدرتی نیز، فوایدی دارد. هانسن گفت: "در بیشتر ورزش‌ها، اثر کاهش فشار خون حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد، درست مانند دارو، بنابراین بهتر است در صورت امکان هر روز فعال باشید. "