به گزارش پایگاه خبری نشان :

 همشهری آنلاین دو برد پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا استقلال و پرسپولیس را در صدر جدول گروه‌های خود قرار داده تا هر دو تیم از شانس زیادی برای حضور در دور حذفی این مسابقات برخوردار باشند.

اما بررسی جدول بازی‌های یک هشتم نهایی نشان می‌دهد تنها در یک صورت رویارویی ای دو تیم در اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان به بیشترین احتمال ممکن خواهد رسید آن هم در صورتی است که استقلال در ادامه بازی‌ها صدر جدول را از دست بدهد و  پرسپولیس همچنان صدرنشین باقی بماند.  از آنچایی که تیم های صعود کننده به دور بعدی لیگ قهرمانان از میان 5 تیم برتر هر گروه و 3 تیم برتر دوم در میان گروه های پنج گانه است بنابر این برای هر بازی مرحله حذفی 10 حالت را می‌توان متصور بود. از 10 حالت ممکن در صورت صدرنشینی پرسپولیس و دوم شدن استقلال در چهار حالت این دو تیم به مصاف هم خواهند رفت که احتمال 40 درصدی خواهد بود. اگر عکس این اتفاق رخ دهد یعنی استقلال صدرنشین و پرسپولیس دوم شود احتمال رویارویی دو  تیم به نصف کاهش خواهد یافت و از 10 حالت تنها در دو صورت شاهد دربی آسیایی خواهیم بود.

در صورت صدرنشینی هر دو تیم هم احتمال رویایی دو تیم یک از 10 و در صورتی که هر دو تیم در گروه خود دوم شوند هم آنها  تحت هیچ شرایطی در اولین دور حذفی با هم دیدار نخواهند کرد.