به گزارش پایگاه خبری نشان :

همه ما خواهان داشتن پوستی شفاف و درخشان هستیم ! آلودگی هوا ، عدم لایه برداری مناسب و آبرسانی پوست ، منافذ مسدود شده ، آفتاب سوختگی و بسیاری از موارد دیگر می ‎تواند باعث از بین رفتن شفافیت طبیعی پوست شود .

 

گلاب باعث تقویت رنگ پوست و بهبود درخشندگی و شفافیت آن خواهد شد .

استفاده موضعی از این ماده شفا بخش باعث افزایش جریان خون در زیر پوست صورت شده و به آن جلوه زیبایی می ‎بخشد . گلاب به جلوگیری از بروز آکنه و جوش های پوستی کمک کرده و در تسکین درد زانو و تورم آن نیز نقش به سزایی دارد .

استفاده از گلاب بر روی پوست صورت ، خاصیت جذب کنندگی پوست را بهبود می‎ بخشد و این امر باعث بهبود عملکرد جذب پوست بعد از استفاده از کرم های تقویت کننده و آبرسان خواهد شد.

استفاده از یخ گلاب در نواحی دور چشم باعث برطرف شدن سیاهی این نواحی شده و رنگی یکنواخت و روشن به آن می ‎بخشد .

بسیاری از خانم ها از تورم و خستگی چشم های خود ناراضی هستند ؛ استفاده موضعی از یخ گلاب با حرکات دایره ای بر روی نواحی مختلف چشم ، به کاهش تورم و پف ایجاد شده در آن کمک می ‎کند و زیبایی طبیعی چشم را به نمایش خواهد گذاشت .

پیش از آرایش استفاده از یخ گلاب " رز واتر " ماندگاری آرایش را بیشتر میکند .

ماسک یخ گلاب برای انواع پوست مناسب است و خاصیت رفع منافذ باز پوست ، نرم و صاف کنندگی پوست و درمان جوش و جای جوش آن برای اکثر ما اهمیت ویژه ای دارد.

دلیل دیگر محبوبیت یخ گلاب ایجاد شادابی در پوست و چهره است ، چنانچه پوست خسته ای دارید استفاده از این یخ طراوت و شادابی پوست را افزایش داده و برای شما پوست درخشانی می سازد.

طرز تهیه یخ گلاب

مواد لازم :

  • ½ فنجان گلاب
  • ½ فنجان روغن فندق 

طرز تهیه :

گلاب و روغن فندق را درون ظرفی ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس آن را درون قالب یخ ریخته و درون فریزر قرار دهید . برای افزایش تاثیر خنک کنندگی آن می ‎توانید مقداری اسانس نعنا نیز اضافه کنید که اضافه کردن روغن فندق به گلاب ، قبل از قرار دادن آن درون فریزر به آن خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی می ‎بخشد و اضافه کردن آب خیار نیز باعث تشدید عملکرد گلاب در رفع تیرگی چشم خواهد شد .

یخ گلاب را دو بار در روز ، یک بار در هنگام صبح و یک بار قبل از خواب بر روی پوست صورت خود بمالید .