به گزارش پایگاه خبری نشان :

بعد از مدت‌ها روزهای نارنجی و زرد در تهران، متاسفانه از فردا شرایط کرونایی و میزان شیوع این بیماری که بر اساس افزایش تعداد مبتلایان و بستری آنها در بیمارستان تعیین می‌شود، قرمز اعلام شده است. در این شرایط طبق گفته‌های مسئولان فعالیت کارکنان و کسبه در بازارها متفاوت می‌شود.

طبق آخرین وضعیت اعلام شده ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز باید به صورت دورکاری به فعالیت بپردازند.۳۰ درصد دیگر نیرو‌ها نیز باید در محل کار خود حضور داشته باشند و به صورت حضوری فعالیت کنند.همچنین مشاغل ضروری نیز به صورت ۵۰ درصد باید فعالیت کنند، یعنی ۵۰ درصد به صورت حضوری فعالیت کنند و ۵۰ درصد دیگر نیز باید از دورکاری استفاده کنند.در شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، از زمان اعلام وضعیت قرمز، به مدت ۱۰ روز، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و تنها مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت خواهند بود.

فهرست مشاغل گروه دوم

 بوستان‌ها و مراکز تفریحی.بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل.

 باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه.

 مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی.

 مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی.

 مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر.

 مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی.

 آتلیه و عکاسی.

 آژانس مشاور املاک.

 خدمات چاپ دیجیتال.

 مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی.

 قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه.

فهرست مشاغل گروه سوم

پاساژهای سرپوشیده، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی.

فهرست مشاغل گروه چهارم

همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز