به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرورزشی - پرسپولیس و سپاهان دو تیم مدعی این فصل لیگ به حساب می‌آیند. هر دو تیم در هفته بیست و ششم رقابت‌ها متوقف شدند و از پس پیکان و فولاد بر نیامدند تا فاصله دو امتیازی در صدر جدول حفظ شود. در این گزارش بازی‌های باقی مانده پرسپولیس و سپاهان را بررسی خواهیم کرد.

هفته بیست و هفتم

پرسپولیس در هفته بیست و هفتم رقابت‌ها در تهران میزبان آلومینیوم اراک است. تیمی که تنها باخت سرخ پوشان را در این فصل رقم زده و یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی به حساب می‌آید. از آن طرف سپاهان در اصفهان میزبان تیم دوباره اوج گرفته صنعت نفت آبادان است که از ۳ دیدار اخیر خود ۷ امتیاز بدست آورده است. هر چند کار هر دو تیم در این هفته دشوار است ولی با توجه به میزبانی شانس پرسپولیس و سپاهان برای پیروزی بیشتر از حریفانشان خواهد بود.

هفته بیست و هشتم

در هفته بیست و هشتم پرسپولیس کار راحت‌تری نسبت به زردپوشان اصفهانی خواهند داشت. شاگردان یحیی گل محمدی باید به تبریز سفر کنند و مقابل تیم قعر جدولی ماشین سازی قرار بگیرند. هرچند تقریبا سقوط ماشین سازی به دسته پایین تر قطعی به نظر می‌رسد ولی این تیم در یکی دو هفته اخیر نشان داد حریف راحتی برای تیم‌ها نخواهد بود. با این حال روی کاغذ شانس پرسپولیس برای پیروزی به مراتب بیشتر است. از آن طرف سپاهان در یک دیدار حساس باید در مشهد به مصاف تیم خوب شهرخودرو  برود. تیم مهدی رحمتی در هفته های اخیر نتایج خوبی گرفته و با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم چهارم جدول قرار دارد. شهر خودرو با توجه به انگیزه‌ای که برای گرفتن سهمیه آسیایی دارد می‌تواند روز سختی برای سپاهان مدعی رقم بزند هر چند که شاگردان نویدکیا به لحاظ داشتن ستاره های تاثیرگذار یک سر و گردن از شهر خودرو بالاتر هستند.

هفته بیست و نهم

در هفته ما قبل پایانی لیگ پرسپولیس در یک بازی بسیار حساس میزبان تراکتور خواهند بود. هر چند همین چند وقت قبل یحیی و تیمش موفق شدند تراکتور را در دیدار سوپرجام شکست دهند ولی خوب می‌دانند تراکتور با فیروز کریمی تیمی متفاوت نسبت به سوپرجام خواهد بود. سپاهان هم همزمان با دیدار پرسپولیس و تراکتور باید در ورزشگاه نقش جهان دربی اصفهان را مقابل ذوب آهن برگزار کند. هرچند به لحاظ فنی سپاهان به مراتب بهتر از همشهری خود است اما دربی ها همیشه شرایط خاص خودش را دارد و البته نباید فراموش کرد که ذوب آهن به شدت خطر سقوط را حس می‌کنند و نیاز مبرمی‌به امتیارات همه دیدارهای خود دارند. با این حال به نظر شانس سپاهان برای پیروزی در این دیدار بیشتر خواهد بود.

هفته سی ام

دو تیم پرسپولیس و سپاهان در هفته پایانی لیگ میهمان خواهند بود. یحیی و تیمش با اینکه از تهران خارج نخواهند شد ولی باید در شهر قدس به مصاف پیکان بروند. پیکانی که همین هفته توانست سپاهان مدعی را متوقف کند و البته نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیایی دارد. از آنطرف سپاهان هم در حساس ترین بازی هفته پایانی میهمان استقلال خواهد بود. دیداری بسیار حساس که هر دو تیم انگیزه های خاص خود را برای این بازی خواهند داشت. استقلال برای حفظ جایگاه سومی‌و البته جبران شکست دور رفت مقابل سپاهان پا به میدان خواهد گذاشت و سپاهان هم که مدعی قهرمانی به حساب می‌آید. حداقل روی کاغذ بازی سپاهان در هفته پایانی به مراتب دشوارتر از پرسپولیس خواهد بود البته این در شرایطی است که جنگ قهرمانی به هفته پایانی کشیده شود.

منبع: خبرورزشی