به گزارش پایگاه خبری نشان :

«جواد آرین منش»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با وظیفه مجلس در قبال حمایت از وزرا در شرایط حساس فعلی گفت: مخالفت هایی که در مجلس صورت می گیرد به دو بخش تقسیم می شود؛ یک بخش مخالفت های مفید و نظرات کارشناسی است و نمایندگان وظیفه بررسی صلاحیت های وزرای کابینه را دارند و عقل و منطق اقتضا می کند که از این وظیفه در چارچوب قانون و براساس شاخص ها و معیارهای دقیق استفاده و بررسی و اظهارنظر کنند. این نوع مخالفت ها را باید پذیرفت و جزو اختیارات مجلس دانست و مبتنی بر اصل تفکیک قوا در نظر گرفت.

او افزود: اما یک بخش مخالفت های جناحی و سلیقه ای است یا که به دنبال سهم خواهی هستند و اصرار دارند نیروی مورد نظر آنها از سوی رئیس جمهور معرفی شود مثل فشارهایی که امروز روی وزیر اطلاعات وارد می شود که فشارهای جریانی و سلیقه ای و سیاسی است.

آرین منش تاکید کرد: به نظر من به هیچ وجه پذیرفته نیست چون کسی که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد در نهایت دولت است و هیچ کسی نمی گوید آیا مجلس به این وزیر رای داده یا نه؟! آنچه که مورد سوال مردم قرار می گیرد این است که دولت به قول ها و وعده هایی که داده است به درستی عمل نکرده است. از آنجایی که رییس جمهور از مردم رای گرفته طبیعی است که تیمی که رییس جمهور می تواند با آنها کار کند، باید تایید شوند چون تیمی ناهماهنگ و تحمیل شده به رییس جمهور قادر به پاسخگویی به مردم نخواهد بود.

او ادامه داد: یکی از ضرورت ها هماهنگی تیم اقتصادی و فرهنگی دولت است و این جزو ضرورت ها است. اگر فشارها باعث شود که هماهنگی های مدنظر رییس جمهور بر هم بخورد طبیعی است که دولت قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم، نخواهد بود.

آرین منش در پایان گفت: به نظر من مهمترین کار بررسی سریعتر اعضای کابینه و شروع به کار دولت در شرایط حساس و بحرانی است از جمله وزرایی که زمان برای آنها بسیار حائز اهمیت است. یک ماه بیشتر تا بازگشایی دانشگاه ها و مدارس باقی نمانده است. امروز زمان برنامه ریزی و ثبت نام ها است. امروز زمان ساماندهی مراکز آموزشی و پژوهشی است لذا زمان حائز اهمیت است.