به گزارش پایگاه خبری نشان :

​پایان رأفت، بازیکن قدیمی تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان و وضعیت مربیگری در تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان را چطور ارزیابی کردید؟

جا دارد یک خسته نباشید به هر دو تیم بگویم. انصافاً بازی جذاب بود. نفت مسجدسلیمان با اینکه تقریباً در حال سقوط است و شانس خیلی کمی برای ماندن دارد اما جلوی پرسپولیس هجومی بازی کرد. همین عامل هم باعث شد پرسپولیس راحت‌تر بازی را ببرد. چون هر تیمی جلوی پرسپولیس هجومی کار کند فرصت را بیشتر در اختیار پرسپولیس قرار می‌دهد.

درباره پنالتی ابتدای بازی و مهار بیرانوند صحبتی دارید؟

آن پنالتی اگر گل می‌شد باز هم پرسپولیس اینقدر خوب بود که می‌توانست برنده شود. پرسپولیس به این سه امتیاز نیاز داشت و آن را هم گرفت تا از کورس عقب نماند. مطمئن باشید با این بازی در هفته‌های آینده باز هم برنده میشود.

گلزنی بازیکنان پرسپولیس مثل ترابی یا عبدی را چطور دیدید؟

خوب شد که این بچه‌ها گل زدند. مهدی ترابی نیاز داشت برای پرسپولیس گل بزند تا از زیر فشار خارج شود. برای مهدی عبدی هم خیلی خوشحال شدم. او بعد از مدت‌ها باید در این بازی حضور پیدا می‌کرد تا گل بزند و روحیه اش دوباره بازسازی شود. این بچه دچار مشکل روحی روانی بود. حالا فکر می‌کنم شرایطش بهتر می‌شود.

دلیل حرف نزدن یحیی کاملاً مشخص است/ بازیکن پرسپولیس مشکل روحی روانی داشت/ پنالتی نفت گل می‌شد هم تیم گل محمدی برنده بود

شما مهاجم بودید، وضعیت پریرا را چطور می‌بینید؟ آیا به درد پرسپولیس می‌خورد؟

نباید پریرا با لوکادیا مقایسه کرد. او به محض ورود به ترکیب پرسپولیس گل زد. گل‌های حساسی هم زد اما این برزیلی مدتهاست بازی نکرده و کم کم شرایطش بهتر می‌شود. ولی سبک بازی اش نشان می‌دهد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

نتایج پرسپولیس در این دو بازی اخیر بهتر شده است. دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟

فکر می‌کنم پرسپولیس نیم فصل دوم خوب شروع نکرد و نتایج ضعیف باعث شد تا حدی تیم دچار مشکل شود اما همیشه جام حذفی مثل شمشیر دولبه است که این بار با درخشش پرسپولیس در زمین سپاهان باعث شد تیم روحیه از دست رفته اش را دوباره به دست بیاورد. ما در اصفهان بازی خوبی از پرسپولیس دیدیم. در بازی با نفت مسجد سلیمان هم پرسپولیس آمده بود که برنده شود. البته از اینجا به بعد ۹ بازی و ۹ فینال دیگر پیش روی پرسپولیس است.

دلیل حرف نزدن یحیی کاملاً مشخص است/ بازیکن پرسپولیس مشکل روحی روانی داشت/ پنالتی نفت گل می‌شد هم تیم گل محمدی برنده بود

به نظر شما یحیی گل محمدی چرا در نشست های خبری شرکت نمی‌کند؟

شاید از موضوعی ناراحت است. دلیلش کاملاً مشخص است. شاید کمبودهایی دوروبر تیمش می‌بیند که نمی‌خواهد آنها را بیان کند تا تیمش به حاشیه نرود. شاید دوست دارد در همین وضعیت تیمش نتیجه بگیرد و نمی‌خواهد پرسپولیس را دچار دردسر کند.

وضعیت بالای جدول را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم رقابت سخت شده است. سپاهان و استقلال هم خوب نتیجه می‌گیرند. گل گهر سیرجان برنده شد. تراکتورها مربی خوبی آورده و همه در تلاش هستند. لیگ گرم شده و به نظرم روزهای جذاب‌تری در انتظار فوتبال ایران است.

با این وضعیت درباره گزینه‌های اصلی فدراسیون برای هدایت تیم ملی چه صحبتی دارید؟

عجیب است! وقتی تیم ملی به مربی خارجی نیاز دارد ایرانی می‌آورند و وقتی به ایرانی نیاز دارد خارجی می‌آورند. شاید انتشار اسامی این نفرات هم یک شو (نمایش) باشد. ما هیچ خبر نداریم که پشت پرده چه اتفاقاتی می‌افتد. همه این عزیزان قابل احترام هستند و برخی از آنها سابقه مربیگری در تیم ملی را هم دارند، اما چرا امروز!

به نظر شما زمان را از دست داده ایم؟

البته که از دست دادیم! ما باید بعد از جام جهانی سرمربی تیم ملی را مشخص می‌کردیم.

گفته می‌شود فیلیکس سانچس گزینه اصلی تیم ملی است. به نظر شما این مربی می‌تواند با فدراسیون ما همکاری کند؟

بعید می‌دانم!

دلیل حرف نزدن یحیی کاملاً مشخص است/ بازیکن پرسپولیس مشکل روحی روانی داشت/ پنالتی نفت گل می‌شد هم تیم گل محمدی برنده بود

چرا؟

ما یک هزارم امکانات قطر را نمی‌توانیم در اختیار او قرار بدهیم. کاری به دلار ۶۰ هزار تومانی ندارم که اگر او بیاید قراردادش مثل ویلموتس سر به فلک می‌زند. این مربی کلی امکانات در اختیارش بود. در قطر حداقل ۱۰ زمین چمن آماده برای تیم ملی قطر وجود داشت. ولی ما اینجا فقط یک زمین داریم و یک کمپ! با این وضعیت او اگر بیاید اینجا و امکانات ایران را ببیند خودش می‌رود. لازم نیست ما تلاش بیشتری بکنیم.

یعنی مربی ایرانی به درد تیم ملی می‌خورد؟

قطعاً! مربی ایرانی سرش را پایین می‌اندازد، کم توقع است، اگر پولش را ندهند داد فریاد نمی‌زنند و در نهایت زبان همدیگر را میفهمند. مربی خارجی شوخی ندارد! پولش دیر بشود، امکانات در اختیارش نباشد و هر مشکلی پیش بیاید حرف برای گفتن زیاد دارد و فوری به فیفا شکایت می‌کند. به نظرم به جای این همه نمایش یک مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کنند تا این غائله زودتر به نتیجه برسد.