به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در دشوارترین بازی خارج از خانه خود در نیم فصل دوم در شرایطی 2-3 از سد تراکتور گذشت که رقیب تبریزی احتمالا در حال سپری کردن بهترین روزهای فصول اخیر خود بود. عملکرد فوق‌العاده محمد عمری و البته علیرضا بیرانوند در نیمه اول نقش مهمی در این پیروزی ایفا کرد و در پایان کسی موفق به زدن گل سه امتیازی شد که هیچ‌کس انتظار چنین کاری را از او نداشت: وحدت هنانوف. 

جالب اینجاست که گزارشگر شبکه سهند بعد از به تساوی رسیدن تراکتور، بازگشت این تیم را به نتایج رئال مادرید در فصول اخیر لیگ قهرمانان تشبیه کرد و در نهایت این پرسپولیس بود که باز موفق به زدن گل سوم شد.

یک- قطعا در دو مسابقه اخیر نقش علیرضا بیرانوند در کسب این شش امتیاز ارزشمند و سرنوشت‌ساز برای پرسپولیس بسیار زیاد بوده است. دروازه‌بان باتجربه و ملی‌پوش قرمزپوشان در 45 دقیقه ابتدایی دو بار اشتباهات بزرگ فرشاد فرجی و وحدت هنانوف را به بهترین شکل ممکن پوشش داد و دو موقعیت تک به تک و فوق‌العاده را از مهاجمان تراکتور گرفت. علیرضا بیرانوند که در هفته گذشته نیز پنالتی دقایق ابتدایی پیمان میری را مهار کرد و زمینه‌ساز برتری پرگل پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان شده بود، در بهترین روزهای خود در فصل جاری قرار دارد و با فراموشی آن جام جهانی پرفراز و نشیب، به قوت قلب یحیی و هواداران این تیم بدل شده است.

 

دو- همین یک مسابقه کافی بود که طرفداران پرسپولیس به اهمیت نقش گولسیانی در ترکیب تیم موردعلاقه خود واقف شوند. این مدافع گرجستانی که در تمامی دقایق این فصل در ترکیب پرسپولیس جای داشته، پیش از شروع بازی با تراکتور به علت بیماری از ترکیب خارج شد و جای خود را به فرشاد فرجی داد. عدم هماهنگی بین دو مدافع میانی پرسپولیس باعث شد موقعیت‌های گلزنی تراکتور در نهایت بیشتر از این تیم شود و اگر درخشش علیرضا بیرانوند درون دروازه نبود، بعید بود این تیم با پیروزی تبریز را ترک کند. قطعا یکی از اولویت‌های مهم یحیی گل‌محمدی در فصل تابستان، خرید یک مدافع میانی رزرو برای گولسیانی و پورعلی‌گنجی خواهد بود.

سه- بی‌تردید محمد عمری در سال‌های اخیر مهمترین محصول جوان ترکیب پرسپولیس بوده است. در فصل پرستاره بخش هجومی قرمزپوشان، این ستاره جوان به خوبی خودش را به یحیی گل‌محمدی تحمیل کرده و احتمالا بهترین مهره این تیم در فاز حمله در نیم فصل دوم بوده است. محمد عمری با اعتماد به نفس فوق العاده خود در همان دقایق ابتدایی با یک ضربه درخشان به گوشه دروازه موفق به زدن گل اول پرسپولیس شد. اما اوج درخشش این بازیکن در صحنه گل دوم رقم خورد، جایی که محمد عمری بدون ترس و با آرامش تا مرز گلزنی پیش رفت و در نهایت با یک پاس تماشایی باعث شد مهدی ترابی دروازه تراکتور را باز کند. ادامه این روند قطعا منجر به حضور محمد عمری در اردوی تیم ملی در ماه های آتی نیز خواهد شد.

 

چهار- علی‌رغم یک اشتباه بزرگ در نیمه اول و هدیه دادن یک تک به تک کامل به تراکتور، وحدت هنانوف همچنان یکی از بهترین بازیکن پرسپولیس در هفته‌های اخیر بوده است. این مدافع تاجیکستانی مزد صبوری و ممارست خود در بازی‌های گذشته را از یحیی گل‌محمدی گرفته و حتی بالاتر از دانیال اسماعیلی‌فر که اتفاقا مدافع موردعلاقه سرمربی پرسپولیس است، در هفته‌های اخیر به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شده است. وحدت هنانوف در دقیقه 95 و با یک جای‌گیری هوشمندانه موفق شد گل برتری و تعیین‌کننده پرسپولیس را در تبریز مقابل تراکتور به ثمر برساند و احتمالا جایگاه خود در ترکیب اصلی در مسابقه حساس هفته بعد مقابل سپاهان را تضمین کند.

 

پنج- لئاندرو پریرا در شرایطی هنوز موفق به گلزنی با لباس تیم جدیدش نشده که پنج بار فرصت حضور در ترکیب این تیم را پیدا کرده است. یحیی گل‌محمدی امروز پریرا را جلوتر از عیسی آل‌کثیر در ترکیب ثابت قرار داد و این بازیکن فرصت چندانی برای لمس توپ و زدن ضربه به سمت دروازه حریف پیدا نکرد. نکته مهم‌تر اینجاست که لئاندرو پریرا چندان در جریان بازی نیز قرار نگرفته و حتی در پرس بالای بازیکنان این تیم نیز نقش چندانی ایفا نمی‌کند. البته پرسپولیس در هفته‌های اخیر به برتری رسیده و به همین دلیل فعلا کسی چندان از پریرا انتقاد نمی‌کند، اما یحیی گل‌محمدی امیدوار است این بازیکن باتجربه در هفته‌های باقیمانده و در مسابقات سرنوشت‌ساز به داد تیمش برسد.

شش_ مهدی ترابی که در برخی هفته‌های این فصل از روزهای اوج فاصله داشته و ستاره موثر فصول قبل نبود، بعد از جام جهانی به یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس تبدیل شده است. او که هفته گذشته با یک حرکت انفرادی تماشایی اولین گل خود در فصل بیست و یکم را به ثمر رساند، امروز با زدن یک گل و ارسال یک پاس گل نقش مهمی در برتری مهم تیمش در تبریز داشت. بازگشت ترابی به اوج امیدهایی یحیی برای کسب عنوان قهرمانی را دوچندان خواهد کرد. پاس گل او به محمد عمری خیلی سریع جبران شد و فداکاری ستاره جوان پرسپولیس نام مهدی ترابی را نیز در بین گلزنان بازی با تراکتور ثبت کرد.

 

هفت- تراکتور از نامزدهای اصلی دریافت عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم بوده است. شاگردان پاکو خمس امروز در شرایطی در خانه مقابل پرسپولیس 2-3 مغلوب شدند که احتمالا موقعیت‌های مسلم گلزنی بیشتری از حریف داشتند و در نیمه اول مغلوب درخشش فوق‌العاده علیرضا بیرانوند شدند. تراکتور تحت هدایت پاکو خمس اینقدر عطش کسب سه امتیاز و پیروزی در این دیدار را داشت که در دقایق پایانی نیز بسیار باز و بالا بازی کرد و پرسپولیس شاید خوش‌شانس بود که اغلب موقعیت‌های خود در این دیدار را تبدیل به گل کرد.