به گزارش پایگاه خبری نشان :

​جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس اجازه حضور تنها ۱۰هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی پرسپولیس را نوعی بهانه‌جویی و کارشکنی می‌داند. گفت‌وگویی با شاه‌محمدی داشتیم که می‌خوانید.

فکر می‌کنید چرا بازی پرسپولیس که قرار بود با ظرفیت ۴۰هزار تماشاگر برگزار شود به یکباره به بازی ۱۰هزار نفری تبدیل شد؟

واقعاً تعجب می‌کنم چرا مرتب سعی دارند برای پرسپولیس مشکل‌تراشی کنند. یادم می‌آید قبلا زمانی که ما خودمان هم بازی می‌کردیم این مسائل شایعه‌ای را مطرح می‌ساختند که طبقه دوم ورزشگاه آزادی خطر ریزش دارد و خطرناک است در حالی که اصلا این مسائل نبود. در حال حاضر هم وقتی می‌بینند که پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است این طور موارد را مطرح می‌سازند که پرسپولیس نتواند از پتانسیل هوادارانش حداقل با ظرفیت نصف ورزشگاه آزادی هم بهره ببرد و به نوعی انگیزه بالای بازیکنان تیم گرفته شود در حالی که ما می‌بینیم یک تیم دیگر مدعی در حضور هواداران کاملش در ورزشگاه خانگی از تیمی دیگر میزبانی می‌کند. با وجود این باز هم نمی‌توانند مانع قهرمانی پرسپولیس شوند چون حالا همه چیز دست خود پرسپولیس است. از این‌رو خود سرخ‌پوشان هم نباید دنبال مسائل حاشیه‌ای بروند و به آن‌ها بپردازند چون در حال حاضر بازیکنان پرسپولیس در بهترین شرایط ممکن هستند و اگر مانند سپاهان که برای بازی با ملوان مغرور شده و این تیم را دست‌کم گرفته بودند یا استقلال که گول نتیجه بازیشان مقابل هوادار را خورده و در دربی قافیه را باختند مغرور نشوند، هیچ تیمی حریفشان نخواهد شد. به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس حتما برای پیروزی‌های بعدی‌شان در لیگ باید دربی را فراموش کنند و به هر بازی مانند یک فینال نگاه کنند که قطعا همین طور هم هست و اگر چیزی غیر از این باشد تیم پرسپولیس به‌شدت متضرر خواهد شد و ضربه خواهد خورد.

قبل از دربی و بعد از دربی در تمرین پرسپولیس حضور داشتید. چه صحبتی با یحیی و بقیه اعضای تیم داشتید؟

قبل از دربی هم به آقا یحیی و هم به افشین گفتم که پرسپولیس می‌برد چون با حضور در تمرین، انگیزه و روحیه بالای بازیکنان را دیدم که چقدر با نشاط و عالی بازی می‌کنند و به چیزی جز برد فکر نمی‌کنند و به نوعی در چهره تک تک بازیکنان پرسپولیس روحیه بردن و پیروزی را دیدم. بعد از دربی هم برای تبریک بازی خوب و پاره‌ای از صحبت‌ها به محل تمرین رفتم و در فضایی پرنشاط با بازیکنان و کادر حرف زدم و از فضای خوب و پر از انرژی و روحیه بازیکنان پرسپولیس و کادر لذت بردم.

در بین حریفان پرسپولیس در لیگ کدام یک از تیم‌ها را دشوارتر می‌دانید؟

به نظرم پیکان می‌تواند در بین سه حریف آینده پرسپولیس آسان‌ترین باشد به شرط این‌که پرسپولیس مقابل چنین تیم جوانی در دقایق اول به گل برسد و به نوعی چک اول را به پیکان بزند. چه بسا که اگر چیزی غیر از این باشد تیم جوان جسورتر شده و آن زمان مهار بازیکنانش دشوار خواهد شد. به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس با ارائه یک بازی خوب باید در دقایق اولیه به گل برسند. در مقابل تیم گل‌گهر سخت‌ترین حریف پرسپولیس در لیگ است چون این تیم بازیکنان خوبی دارد اما همان طور که گفتم حالا تکلیف قهرمانی دست خود پرسپولیس است. به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس اجازه نخواهند داد تکلیف قهرمانی‌شان را به هیچ کدام از مدعیان دیگر بدهند.

در بین مهاجمان پرسپولیس عملکرد کدامیک از آن‌ها را بیشتر پسندیدید؟

طبیعی است که عیسی در حال حاضر بهترین گل زن پرسپولیس باشد. بازیکنی که گل زیبایی در دربی زد و دوندگی زیاد و انگیزه بالایی در دربی داشت. در واقع عیسی در دربی و ۳۱ سالگی نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قادر است در بازی‌های بزرگ بهترین کارایی را داشته باشد. عیسی در حال حاضر سرحال‌ترین مهاجم پرسپولیس است که در بازی‌های آتی پرسپولیس هم می‌تواند بیشترین کارایی را داشته باشد.

در خصوص اظهارنظر یکی از پیشکسوتان پرسپولیس که در بین هواداران پرسپولیس بازتاب منفی داشته چه صحبتی دارید؟

من فقط می‌توانم به آن پیشکسوت پرسپولیس بگویم کسی که نان پرسپولیس را خورده و از این تیم اسم و رسمی برای خودش به پا کرده نباید از تیم رقیب هواداری غیرمنطقی کند و در تمرینش آن هم بعد از برد تیم سابقش حاضر شود. به این کار نان به نرخ روز خوردن می‌گویند؛ کاری که تاکنون هیچ پیشکسوتی را سراغ ندارم که نظیرش را انجام داده باشد.