به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

رضا جباری از پیشکسوتان پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتماد از شرایط این تیم و موانعی که در مسیر دبل قهرمانی سرخپوشان قرار گرفته صحبت کرد.

به لحاظ فنی بازی پرسپولیس در مقابل گل‌گهر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس به یک ساختار خوبی رسیده که بر اساس همان ساختار هم پیش می‌رود. در گذشته تغییراتی در تیم وجود داشت اما الان چند بازی است که این تغییرات وجود ندارد و تیم به هارمونی خوبی رسیده است. حالا بچه‌ها خیلی خوب در کنار هم و با شناخت از هم بازی می‌کنند، منتها بازی‌های لیگ با بازی‌های جام حذفی متفاوت است. تیم‌ها در لیگ آن احتیاط لازم را تا دقیقه نود دارند اما در جام حذفی این احتیاط ممکن است وجود نداشته باشد. مثلا پرسپولیس در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و همان تیمی بود که هوادارانش انتظار داشتند و از طرفی گل‌گهر حرفی برای گفتن نداشت.

نیمه دوم حریف شرایط بهتری داشت؟

اگر خودتان را جای مربی گل‌گهر بگذارید، می‌گویید دو گل دریافت کردیم و باخت با دو گل یا سه گل تفاوتی ندارد و برای همین در نیمه دوم با تمام قوا حمله کردند. در تعویض‌های گل‌گهر این ریسک‌ها کاملا مشخص بود و همین مسئله کار را برای پرسپولیس سخت کرده بود. البته نمی‌خواهم توجیه کنم که بازی بد پرسپولیس به دلیل عملکرد خوب گل‌گهر بود. پرسپولیس هم در نیمه دوم ضعف‌هایی داشت.

پرسپولیس در نیمه دوم بیشتر می‌خواست بازی را کنترل کند؟

فکر نمی‌کنم این‌طور باشد! چون وقتی که تیمی با نتیجه یک گل اختلاف جلو افتاده هر آن ممکن است گل بخورد و بازی مساوی شود و کار به ضربات پنالتی بکشد یا حتی تیم حذف شود. به نظر من تعویض‌های گل‌گهر در نیمه دوم خیلی خوب بود و آنها ریسکی بازی کردند و همین هم باعث شد پرسپولیس به عقب کشیده شود. مثل بازی با استقلال ناخودآگاه تیم برای اینکه نتیجه را حفظ کند به عقب کشیده شد و این طبیعی است و این دفاعی بازی کردن سبب شد تیم در فاز تهاجمی به مشکل بر بخورد. وقتی گل‌گهر فشار می‌آورد انگار پرسپولیسی‌ها این توان را نداشتند که از زیر این فشار خارج شوند یا به لحاظ تاکتیکی رقیب سیرجانی موفق شده بود جلو تاکتیک پرسپولیس بایستد. به نظرم این بیشتر محسوس بود تا اینکه پرسپولیس بخواهد مدارا کند.

حریف بعدی پرسپولیس در جام حذفی هوادار است

اینکه بعضی‌ها می‌گویند از الان استقلال و پرسپولیس در فینال به مصاف هم می‌روند کمی زود است! جام حذفی داستان متفاوتی دارد و تیم‌ها در این مسابقات با ریسک بالاتری بازی می‌کنند. مثلا ممکن است یک تیم فقط دفاع کند تا کار به پنالتی بکشد و در پنالتی‌ها برنده شود. همه جوانب را باید در نظر گرفت. تیم ‌هوادار هم نشان داده تیم ضعیفی نیست و به لحاظ ساختاری و نتیجه‌گیری خوب کار کرده. پرسپولیس مقابل هوادار کار سختی دارد مخصوصا اگر آنها بخواهند بازی را به پنالتی بکشاند. پرسپولیس باید در ۹۰ دقیقه کار را تمام کند و به نظرم می‌تواند به فینال برسد.

احتمال رویایی پرسپولیس و استقلال در فینال حذفی وجود دارد. دربی که خیلی از استقلالی‌ها می‌گویند می‌خواهند انتقام باخت در دربی صد را بگیرند.

از الان نمی‌شود درباره نتیجه حرف زد اما به لحاظ ساختاری من به پرسپولیس خیلی امیدوارم. معتقدم پرسپولیس می‌تواند در فینال احتمالی حذفی هم برنده باشد. یک مصاحبه از بیرانوند دیدم قبل از قرعه‌کشی که گفت ما از تقابل با استقلال استقبال می‌کنیم. این یعنی ترسی در گلر پرسپولیس نیست و همین روحیه برتری‌جویانه قطعا در تک‌تک بچه‌های پرسپولیس وجود دارد. در این مقطع اگر اتفاق غیر فوتبالی رخ ندهد اطمینان دارم پرسپولیس در فینال استقلال را هم شکست می‌دهد.

خیلی‌ها از نحوه داوری‌ها شاکی هستند. نظر شما چیست؟

این اظهارنظرها روی داورها تاثیر می‌گذارد. در چند تیم می‌بینیم به لحاظ روانی می‌خواهند روی داور تاثیر بگذارند. مطالبی عنوان می‌شود که روی داور تاثیر می‌گذارد. این تیم‌ها متوجه شدند اگر علیه داوری قبل از تقابل با پرسپولیس حرف بزنند تاثیرگذار است برای همین هر بار تکرار می‌کنند. آن چیزی که کارشناسان می‌گویند مشخص است چه تیم‌هایی سود و ضرر کردند. وقتی VAR نیست همه تیم‌ها هم سود بردند و هم ضرر کردند. تعجب می‌کنم هرشخصی به خودش اجازه می‌دهد درباره تیم دیگر اظهارنظر کند. سوالم این است چرا کمیته انضباطی برخوردی نمی‌کند؟

پرسپولیس با برد مقابل پیکان می‌تواند گام بلندی برای قهرمانی در لیگ بردارد، بازی‌ای که می‌گویند بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟

اسلحه پرسپولیس که هوادارانش است را از این تیم می‌گیرند؛ این چه معنایی می‌دهد؟ شاید هم مسئله‌ای پشت قضیه نباشد اما چطور می‌شود شک نکرد؟ پرسپولیس در هر زمین بازی کند باید از حق مسلم خودش استفاده کند. قانون ۹۰ بر ۱۰ هم باشد به همان ده درصد هوادار پرسپولیس به عنوان مهمان باید اجازه بدهند به ورزشگاه بیاید. بعضی‌ها که به آنها ارتباطی ندارد هم در این خصوص مصاحبه می‌کنند که این رفتارها یعنی نمی‌خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد و این فیرپلی نیست.