به گزارش پایگاه خبری نشان :

​یکی از خریدهای پر سر و صدای تابستانی پرسپولیس شیخ دیاباته مهاجم مالیایی سابق استقلال بود. پرسپولیس که نیاز به جذب مهاجم داشت، بعد از خرید لوکادیا اقدام به جذب دیاباته کرد ولی این بازیکن نتوانست انتظارات را برآورده کند. شیخ که زیاد مصدوم می شد و این موضوع را در تیم های قبلی خود از جمله استقلال و الغرافه هم ثابت کرده بود، درحالی مورد توجه مدیران پرسپولیس قرار گرفت که یحیی گل محمدی خیلی تمایلی به جذب این بازیکن نداشت.

دلیل عدم تمایل یحیی به این بازیکن هم مصدومیت های سریالی دیاباته بود. اتفاقی که بارها در طول این فصل رخ داد و شیخ اکثر بازی های پرسپولیس را به دلیل مصدومیت از دست داد. با وجود اینکه دیاباته ۳ گل مهم را در این فصل برای تیمش به ثمر رسانده، ولی گل محمدی از این بازیکن رضایت کافی را ندارد و شیخ نتوانست انتظارات را برآورده کند. او بازی های حساسی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در روزهایی که پرسپولیس خیلی به او نیاز داشت نتوانست به تیمش کمک کند.

در هفته های اخیر دیاباته بدون مشکل تمرین کرد و می توانست در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. با این حال یحیی به این بازیکن فرصت بازی نداد. گل محمدی برای دربی نام شیخ را از لیست خط زد تا این مهاجم مالیایی نتواند مقابل تیم سابقش بازی کند. همچنین در بازی جام حذفی مقابل گل گهر هم دیاباته ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست تا مشخص شود این بازیکن از برنامه های تاکتیکی سرمربی پرسپولیس خارج شده است.​

عملکرد خوب عیسی آل کثیر و گلزنی های او در دربی و بازی با گل گهر و همچنین عبدی که دوباره به فرم خوب خود برگشته در کنار تغییر پست وحید امیری از خط دفاعی به خط حمله، باعث شد تا شیخ فرصتی برای بازی کردن پیدا نکند. با توجه به ترافیک پرسپولیس در خط حمله، این بازیکن بعید است در دیدارهای باقی مانده پرسپولیس هم بتواند برای تیمش به میدان برود و باید منتظر جدایی دیاباته از جمع قرمزها بود.

حدود یک ماه دیگر فصل فوتبالی ایران به پایان خواهد رسید و آنطور که مشخص است شیخ فقط در همین مدت مهمان پرسپولیسی ها خواهد بود و بعد از آن باید به دنبال تیم جدیدش باشد.