به گزارش پایگاه خبری نشان :

در هفته بیست و هشتم لیگ برتر استقلال مقابل صنعت نفت با نتیجه یک بر یک متوقف شد و پرسپولیس هم با تک گل ترابی از سد پیکان گذشت تا همچنان در صدر جدول لیگ برتر حضور داشته باشد و مدعی اصلی قهرمانی این فصل باشد. نکته جالب در خصوص بازی‌های دو تیم مطرح پایتخت در این هفته این بود که هر دو تیم گل‌هایشان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند. پیمان بابایی برای استقلال و مهدی ترابی هم برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند.

بیشترین پنالتی در این فصل برای استقلال گرفته شده و پرسپولیس هم بعد از رقیب سنتی در رده دوم قرار دارد. پنالتی مقابل پیکان هشتمین پنالتی این فصل پرسپولیس بود که از این تعداد یک پنالتی در دیدار رفت مقابل تراکتور توسط ترابی خراب شد. گولسیانی که بعد از رفتن لوکادیا پنالتی زن اول پرسپولیس به حساب می‌آید، در این فصل ۴ پنالتی خود را تبدیل به گل کرده و لوکادیا با ۲ و ترابی هم با یک گل از روی نقطه پنالتی در دره بعدی قرار دارند. از نظر پنالتی زدن، این فصل بهترین سال پرسپولیسی‌ها به حساب می‌آید و آن‌ها تنها یک پنالتی در این فصل خراب کردند.

پنالتی ترابی برابر پیکان یازدهمین پنالتی مهدی ترابی برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن از این ۱۱ پنالتی تنها ۲ پنالتی را از دست داده که هر ۲ پنالتی مقابل تراکتور بود که این فصل و فصل پیش در گلزنی برابر این تیم ناکام ماند. ترابی با این آمار از علی علیپور که ۱۰ پنالتی برای پرسپولیس زده بود سبقت گرفت و به تنهایی در رده دوم، پنالتی‌زنان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر قرار گرفت.

رکورددار بیشترین پنالتی زدن برای پرسپولیس در لیگ برتر، علی انصاریان است که ۱۲ پنالتی برای این تیم زد و ترابی تنها یک پنالتی با انصاریان فاصله دارد. انصاریان از این ۱۲ پنالتی فقط یک پنالتی را از دست داد و ترابی در صورت گل کردن ۲ پنالتی با رکورد این بازیکن برابر می‌شود.

در بازی‌های اخیر پرسپولیس در حضور گئورگی گولسیانی این بازیکن انتخاب اول یحیی گل‌محمدی برای زدن پنالتی بود و به دلیل اینکه این مدافع گرجستانی در دیدار مقابل پیکان مصدوم بود، ترابی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. حال باید دید که با اضافه شدن گولسیانی به ترکیب اصلی پرسپولیس، ترابی دوباره فرصت پنالتی زدن را بدست می‌آورد تا بتواند به رکورد مرحوم انصاریان برسد یا خیر.