به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: این روزها بدلیل اوج گرفتن آلودگی هوا با دستور دولت تعطیلی مدارس صورت می گیرد. امروز با توجه به قرمز شدن آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس و همچنین ادارات برای فردا 13 آذرماه می رود.امروز هم تعطیلی مدارس ابتدایی تهران و البرز و اصفهان را داشتیم. آخرین اخبار تعطیلی مدارس را با در سایت نشان 24 بخوانید.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا ۱۸ آذر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شروع فعالیت مجدد مدارس و دانشگاه‌ها از فردا هجدهم آذرماه خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، گفت: باتوجه به عبور امواج ناپایدار در سطح فوقانی، تخلیه بخشی از آلایندگی‌ها و بررسی فاکتورهای جوی، فردا هجدهم آذرماه، فعالیت تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها به روال سابق بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، ورزش‌های همگانی، برنامه صبحگاه و زنگ ورزش مدارس در فضای باز انجام نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: همچنین اردوهای دانش‌آموزی نیز لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.

شیشه فروش ضمن اشاره به گروه‌های حساس، سالمندان و بیماران، افزود: این افراد از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند همچنین توصیه می‌شود همه افراد در حلقه‌های ترافیکی از ماسک استفاده و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه عملیاتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها شود از جمله خاکبرداری، بتن‌ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و …ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شهرداری‌ها نیز از دستگاه‌های دمنده برای تنظیف معابر استفاده نکنند و مکلف هستند ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز تقویت کنند.

شیشه فروش در خصوص اجرای طرح زوج و فرد نیز اظهار کرد: این طرح در شهر اصفهان از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اجرایی خواهد شد.

وی متذکر شد: تمامی واحدهای صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری نیز موظف شدند فعالیت خود را کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: کارگروه همچنان بر روند اجرای مصوبات نظارت خواهد داشت و باتوجه به شرایط جوی آینده و میزان غلظت آلاینده‌ها تشکیل جلسه خواهد داد و مصوبات نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

تعطیلی مدارس| مدارس کدام شهرها فردا شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ تعطیل شدند؟

به گزارش سرویس منهای فوتبال خبرگزاری دیلی فوتبال؛ منابع خبری در توییتر از احتمال تعطیلی مدارس و ادارات برخی شهرها از جمله تهران فردا شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ به علت آلودگی هوا خبر دادند و به بررسی جزئیات برگزاری آنلاین کلاس ها در برخی مقاطع تحصیلی در این روز تعطیل پرداختند.

گفتنی است، تصمیم گیری برای تعطیل شدن یا عدم تعطیلی مدارس فردا شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ در همین گزارش بروزرسانی خواهد شد.

بروزرسانی: کلیه فعالیت های آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس سراسر کشور در روز شنبه هجدهم آذر به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وضعیت تعطیلی مدارس تهران در روز شنبه

تهران- این که مدارس استان تهران در روز شنبه ۱۸ آذرماه تعطیل می شود، یا نه سوالی است، که در ذهن بسیاری از مخاطبان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اینکه مدارس استان تهران در روز شنبه ۱۸ آذرماه تعطیل می‌شود، یا نه سوالی است، که در ذهن بسیاری از مخاطبان ایجاد شده است.

این سوال موقعی جدی تر شد، که حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن صدور هشدار زرد آلودگی هوا از بازگشت آلاینده‌ها به تهران خبر داده و اعلام کرده است، که این آلودگی‌ها تا یکشنبه ماندگار خواهد بود.

تعطیلی مدارس بر اساس تجمع آلاینده‌ها در پایتخت و مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران انجام می‌پذیرد، اما بررسی‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد، تا لحظه درج این خبر هیچ تصمیمی مبنی بر تشکیل کارگروه اضطرار هوای استان در استانداری تهران اتخاذ نشده است و پر واضح است، که وقتی کمیته‌ای تشکیل نشود، خبری هم از تعطیلی نخواهد بود.

در هر صورت چنانچه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران تشکیل شود، قطعاً مصوبات آن اطلاع رسانی می‌شود.

اما تاکنون از شرایط و قرائن موجود اینطور به نظر می‌رسد، که مدارس در استان تهران فردا حضوری برگزار خواهد شد.

منبع: مهر / نشان 24