به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: به علت تداوم آلودگی هوا، فردا دوشنبه مدارس در ۱۰ شهرستان تعطیل و غیرحضوری شد.

با اعلام کار گروه اضطرار آلودگی هوای استان فردا دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ فعالیت مدارس هر سه مقطع تحصیلی، در ۲ نوبت صبح و عصر در شهرهای اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان به صورت غیر حضوری و مجازی در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

 

 

فعالیت ادارات و سازمان‌ها طبق روال عادی برقرار خواهد بود.

مدارس اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان فردا دوشنبه به‌علت آلودگی هوا غیرحضوری است./مهر

 

بر اساس آخرین اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای سازمان حفاظت محیط زیست، شاخص آلایندگی هوا در سمنان ۲۰۴ بوده و رنگ بنفش نشان دهنده آن است که کیفیت هوا در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، با عبور شاخص آلودگی هوا در شهر سمنان از مرز ۲۰۰، هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفته و به نوعی بحرانی شد.

در روزهای اخیر و با پدیده وارونگی هوا و افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی، شاهد وضعیت نامطلوب هوا در بسیاری از شهرهای کشور از جمله برخی شهرهای استان سمنان بوده‌ایم.

این شرایط در شهر سمنان به دلیل ماندگاری هوای آلوده و به عبارتی پایداری آلایندگی‌ها در هوای این شهر، وضعیتی بغرنج‌تر از دیگر نقاط استان سمنان پیدا کرد.

وضعیت به گونه‌ای شد که حتی مدارس در روز سه شنبه هفته گذشته برای مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی و در روز چهارشنبه برای همه مقاطع در برخی شهرهای استان سمنان غیرحضوری شد.

گرچه رفته رفته وضعیت هوای دیگر شهرهای استان سمنان بهبود پیدا کرد، اما شاخص آلودگی هوای سمنان به غیر از یک بازه زمانی کوتاه، به کمتر از ۱۵۰ نرسید و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از مردم شد.

اکنون نیز بر اساس آخرین اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای سازمان حفاظت محیط زیست، شاخص آلایندگی هوا در سمنان ۲۰۴ بوده و رنگ بنفش نشان دهنده آن است که کیفیت هوا در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

تعطیلی مدارس سمنان بدلیل بحرانی شدن هوا

هنوز اطلاعاتی از نحوه فعالیت مدارس استان سمنان برای فردا دوشنبه بیستم آذرماه منتشر نشده است.

با توجه به خیزش گرد و خاک و آلودگی هوا و شاخص هوای آلوده در برخی شهرها، احتمال تعطیلی مدارس برای فردا دوشنبه ۲۰ آذر آذر ۱۴۰۲ در شهرهای تهران و البرز و اصفهان و ایلام و اهواز و خوزستان و آبادان و کرج و مشهد و کرمان و کرمانشاه و کردستان و تبریز و…. دور انتظار نخواهد بود. اما هنوز درباره وضعیت تعطیلی مدرسه ها برای فردا هنوز اعلام نشده و تا ساعاتی دیگر بروز رسانی خواهیم کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت آب و هوای شهرهای کشور از بروز بارندگی و وزش باد و رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف در نقاط شمالی و غربی و مرکزی کشور خبر داد.

دوشنبه (۲۰ آذر)، در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل، بارش باران و وزش باد همراه با کاهش دما پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه (۲۱ آذر) با ورود سامانه بارندگی به کشور، رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه (۲۲ آذر) نیز با تشدید فعالیت سامانه بارندگی، گستره آن غالب مناطق نیمه‌غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

صادق ضیائیان مدیر کل پیش بینی و مخاطرات سازمان هواشناسی در همین رابطه گفت: وضعیت هوای تهران در دو روز آینده از کمی ابری تا نیمه‌ابری و غبار صبحگاهی به افزایش ابر تغییر خواهد کرد.

هواشناسی متذکر شد: از دوشنبه تا اوایل وقت سه شنبه با توجه به پایداری و سکون هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست. طبق اعلام سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج است.

تعطیلی مدارس/ کیفیت هوای ۸ شهر استان تهران قرمز است

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق ۲۲ گانه تهران با شاخص ۱۲۳، در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است همچنین وضعیت ۸ شهر استان تهران قرمز است.

شاخص آلودگی هوای تهران و اصفهان هم اکنون در شرایط «غیرقابل قبول» / نارنجی قرار دارد.

شاخص آلودگی هوای تهران هم اکنون در شرایط «غیرقابل قبول» / نارنجی قرار دارد

تعطیلی مدارس

احتمال تشکیل جلسه کارگروه اضطرار در تهران بسیار بالاست و روند شاخص صعودی است .

با توجه به شرایط آلودگی هوا در شهرهای صنعتی مانند تهران، کرج، اراک و اصفهان که در روزهای اول هفته آینده در حال تشدید است، برخی احتمال می‌دهند که مدارس در این شهرها به دلیل شرایط آلودگی هوا تعطیل شوند. با این وجود، تصمیمات مربوط به تعطیلی مدارس عموماً بر اساس دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مراجع ذیربط و مسئولان اجرایی اتخاذ می‌شود. اطلاعات دقیق و رسمی در این زمینه باید از طریق منابع معتبر و نهادهای مربوطه منتشر شود.

تا این لحظه خبری از تعطیلی مدارس منتشر نشده است .

تعطیلی مدارس البرز کرج فردا 20 آذر

افزایش شدید شاخص آلاینده ها در شهرهای استان البرز

احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات البرز

بهاروند احمدی مدیرکل هواشناسی البرز: طی سه روز آینده بارش پراکنده برف در ارتفاعات استان از جمله طالقان و دیزین دور از انتظار نیست.

ممکن است با توجه به افزایش شدید شاخص آلاینده‌ها در شهرهای استان البرز، اقداماتی نظیر تعطیلی مدارس دوشنبه اتخاذ شود. اما تصمیمات مربوط به تعطیلی مدارس عموماً بر اساس دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مراجع ذیربط و مسئولان اجرایی گرفته می‌شود.

تعطیلی مدارس اهواز و خوزستان فردا دوشنبه ۲۰ آذر

برای بسیاری از والدین و دانش آموزان اهوازی این سوال پیش آمده است که آیا مدارس اهواز و استان خوزستان فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ به علت آلودگی هوا تعطیل است یا خیر؟

تا این لحظه تنظیم خبر همه مدارس اهواز و شهرهای استان خوزستان فردا دوشنبه بیستم آذرماه باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی فردا مخابره نشده است.

تعطیلی مدارس

هر لحظه که اطلاعیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره تعطیل شدن مدارس شهرهای خوزستان صادر شود؛ ما در این خبر به اطلاع شما خواهیم رساند.

در حال تکمیل و …

منبع: ایران چطور / حرف تازه