به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: هفته گذشته بدلیل اوج گرفتن آلودگی هوا با دستور دولت تعطیلی مدارس صورت گرفت. امروز با توجه به قرمز شدن آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس و همچنین ادارات برای فردا 19 آذرماه می رود.امروز هم تعطیلی مدارس ابتدایی تهران و البرز و اصفهان را داشتیم. آخرین اخبار تعطیلی مدارس را با در سایت نشان 24 بخوانید.

تعطیلی مدارس خوزستان فردا ۲۱ آذرماه

تا این لحظه همه مدارس اهواز و شهر‌های استان خوزستان فردا ۲۱ آذرماه باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی مخابره نشده است.

به گزارش نبض بازار، چند روزی هست که مدارس چند شهرستان استان خوزستان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده است، اکنون برای بسیاری از والدین و دانش آموزان اهوازی این سوال پیش آمده است آیا مدارس اهواز و استان خوزستان فردا سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به علت آلودگی هوا تعطیل است یا خیر؟

تا این لحظه تنظیم خبر همه مدارس اهواز و شهر‌های استان خوزستان فردا سه شنبه بیست و یکم آذرماه باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی فردا مخابره نشده است.

هر لحظه که اطلاعیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره تعطیل شدن مدارس شهر‌های خوزستان صادر شود؛ ما در این خبر به اطلاع شما خواهیم رساند.

هشدار هواشناسی تهران نسبت به پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها

تعطیلی مدارس تهران فردا 21 آذر 1402

 اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد:

از اواخر امروز (دوشنبه) تا چهارشنبه به دلیل انباشت آلاینده‌ها در جو، شاخص کیفیت هوا برای بخش‌هایی از استان در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت مهار نشدن منابع آلاینده، ناسالم برای همه گروه‌ها می‌شود.

با تداوم آلودگی هوا در خوزستان مدارس 10 شهر این استان روز دوشنبه 20 آذر تعطیل اعلام شد اما در استان اصفهان با بالا بودن شاخص تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشد . با توجه به روند ادامه دار بودن این آلودگی هوا در شهرهای صنعتی در صورت بالا تر رفتن شاخص باید منتظر تشکیل جلسات کارگروه اضطراری برای استان های درگیر آلودگی هوا باشیم .

همچنین با ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه 22 آذر از شدت آلودگی هوا در استان های کشور کاسته خواهد شد .

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۲۱ آذر

برای بسیاری از والدین و دانش آموزان این سوال پیش آمده است که آیا فردا سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مدارس شهرهای استان تهران به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟

تا این لحظه تنظیم خبر، فردا سه شنبه بیست و یکم آذر ۱۴۰۲ همه مدارس استان تهران باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی روز سه شنبه نیست.

مگر اینکه تا قبل از باز شدن مدارس فردا، شدت آلودگی یا برودت هوا طوری باشد که مدارس تعطیل شود، آن وقت هر اطلاعیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر بشود، ما هم در همین خبر به اطلاع شما خواهیم رساند.

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 21 آذر 1402 تهران ، کرج ، اصفهان ، اهواز ، تبریز ، مشهد ، سمنان ، قم ، قزوین ، اراک ، شیراز و کرمانشاه و همدان مهمترین خبری بوده که توسط دانش آموزان دنبال می‌شود مه ببینند آیا فردا مدارس تعطیل خواهد بود یا خیر و به مدرسه می‌روند یا نه.

لازم به ذکر که از فردا سه شنبه کل شهرهای کشور شاهد بارش باران خواهد بود.

با توجه به وضعیت آلودگی هوا در روزهای گذشته و تعطیل نشدن مدارس فردا نیز مدارس باز است و خبری از تعطیلی نخواهد بود جدا از این مسئله ورود سامانه بارشی به شمال کشور و آغاز وزش باد در شهرهای تهران و کرج و قم و اراک باعث می‌شود که کاهش آلودگی هوا را داشته باشیم و احتمال تعطیلی مدارس صفر بشود.

در روزهای گذشته نیز با اینکه شاخص آلودگی هوا بالا بود اما آموزش و پرورش تصمیم گرفت که مدارس تعطیل نشود.

تعطیلی مدارس/ آلودگی هوا همچنان ادامه دارد

آلودگی هوا در روزهای گذشته معضلی برای مردم شده است شرایطی که در شهرهای بزرگ از جمله تهران و کرج و اصفهان و مشهد و تبریز و اراک و قم و قزوین به وجود آمده است سلامتی مردم را به خطر انداخته است مردم معتقد هستند که سوخت‌های فسیلی کارخانه‌ها علت اصلی آلودگی هوا هستند از سوی دیگر دولت معتقد است که از سوخت فسیلی برای کارخانه‌ها استفاده نمی‌شود و این آلودگی‌ها به دلیل افزایش خودروها است.

به هر حال دولت باید فکری به حال آلودگی هوا کند چرا که هر ساله این معضل پابرجاست و هیچ فکری برای آن نمی‌شود و صرفاً چشم انتظار باران و وزش باد می‌مانیم دانش آموزان باید توجه کنند که برای رفت و آمد به مدرسه حتماً از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند و در زمان‌های خارج از مدرسه به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند از سوی دیگر خانم‌های باردار و سالمندان باید حدالامکان از منزل خارج نشوند چرا که آلودگی هوا می‌تواند سلامتی آنها را به خطر بیندازند.

تعطیلی مدارس / وضعیت الودگی هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام این شرکت هم اکنون شاخص آلاینده‌ها در تهران بر روی عدد١٢٩ قرار دارد و از این رو هوا ناسالم است.

آذرماه تا اینجا آلوده‌ترین ماه در سال برای تهرانی‌ها بود.

علی سلاجقه در آئین گرامیداشت روز جهانی خاک که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین ۱۵ تا ۲۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از پسماندسوزی در جنوب این کلانشهر است. شهرداری تهران را مکلف کرده ایم که هر چه سریع‌تر جلوی فعالیت این خاطیان را بگیرد زیرا ما به دور از هر گونه شعار مسائل زیست محیطی کشور را دنبال می‌کنیم و سلامت مردم برای ما اهمیت دارد.

تعطیلی مدارس / بارش باران از سه شنبه در کل کشور

محمد اصغری کارشناس برجسته هواشناسی اعلام کرد که از روز سه شنبه سامانه بارشی پرقدرتی وارد ایران می‌شود که طی سه روز تمام کشور را در بر می‌گیرد و موجب بارندگی‌های فراوان خواهد شد.

همچنین این سامانه موجب بارش برف در استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و شرقی خواهد شد.

این گزارش حاکی است که با نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور احتمالا در ساعت بازی روز پنجشنبه استقلال و پرسپولیس هوای پایتخت بارانی خواهد بود و دیدار تیم های قرمز و آبی پایتخت زیر بارش باران برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین