به گزارش پایگاه خبری نشان :

 اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است.اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید. هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. 

بر اساس اعلام هواشناسی کشور امروز با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور ابرناکی، بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت فردا در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب و غرب کرمان روی می‌دهد.

آسمان تهران امروز (۲۲ بهمن) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۳ بهمن) صاف همراه با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی یک‌شنبه و فردا دوشنبه موجب رگبار باران ورعدوبرق و وزش باد شدید در ۳ استان کشور می‌شود.

روز یک‌شنبه جنوب بوشهر و روز دوشنبه جنوب هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان با این بارش‌ها مواجه می‌شوند.

آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن روان آب و سیلاب از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

سازمان هواشناسی وقوع صاعقه و وزش باد شدید نیز در مناطق ذکر شده پیش‌بینی کرده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرده است.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه‌ها و آبروها در این شرایط جوی ضروری است.

لازم است هموطنان از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی اجتناب کنند.

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج هشدار سطح نارنجی دریایی صادر کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از یکشنبه (۲۲ بهمن) تا پیش از ظهر دوشنبه (۲۳ بهمن) از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور خبر داد.

این هشدار در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس با افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج تا ۱ متر دور اتفاق می افتد.

همچنین سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد را نیز صادر کرده و آورده است: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در تردد و فعالیت های دریایی با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این شرایط منع فعالیت های شیلاتی و تفریحی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود وخروج کشتی‌ها به بنادر را توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار زرد رنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی : طبق پیش بینی هواشناسی امروز سامانه بارشی در جنوب کشور فعال است و استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، خوزستان و مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بارش دارند.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب کشور فعال است و استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، خوزستان و مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بارش دارند. فردا نیز در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان، بارش‌ها تداوم دارد که بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید موقتی است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط جوی طی امروز و دو روز آینده در جزایر جنوبی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز پیش‌بینی شده است، از ساعات اولیه صبح امروز تا کنون جزایر قشم، ابوموسی، سیریک، عسلویه، بارش دارند.

وی گفت: آب‌های خلیج‌فارس، تنگه‌ هرمز و دریای عمان طی امروز و فردا مواج، متلاطم و بارانی است.

وی افزود: آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز  ۷ درجه بالای صفر ثبت شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام صدور هشدار نارنجی در مناطق جنوبی کشور در مناطق پربارش نسبت به احتمال سیلاب و بالاآمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد.