به گزارش پایگاه خبری نشان :

 اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است.اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید. هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. 

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شرق هرمزگان،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جو آرام است.

به نقل از تسنیم، از بعدازظهر روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور باعث بارش می‌شود. پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

بیشترین بارش روز پنجشنبه برای استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه، ایلام،‌ کردستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل است.

روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در مرکز، نیمه شمالی بوشهر،‌ فارس، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش روی می‌دهد. بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف و در جنوب و جنوب غرب کشور باران همراه بار رعدوبرق و وزش باد شدید است.

شنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب،‌ غرب،‌ دامنه‌های البرز،‌سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور است. همچنین در شنبه در استان‌های فارس،‌کرمان،‌ خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس مواج است.

 سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از اواخر وقت چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب و غرب کشور سبب بارش خواهد شد.

روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه) ضمن تشدید بارش در غرب، سامانه بارشی با حرکت شرق‌سوی خود، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد همچنین جمعه (۲۷ بهمن ماه) بارش در نیمه غربی سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه خواهد داشت.

آسمان تهران امروز سه شنبه (۲۴ بهمن) کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری و غبار محلی گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایستگاه توچال با کمینه دمای ۷- درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین بر اساس اعلام هواشناسی با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه) افزایش ابر وزش باد بارش باران و در ارتفاعات گاهی بارش برف پیش بینی می‌شود. همچنین روز جمعه (۲۷ بهمن ماه) کاهش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است.