به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار اصغر اصغری: دولت برای کمک به نیازمندها و اقشار کم درآمد اقدام به پرداخت حقوق و واریزی های مختلف به مستمری بگیران کمیته امداد میکند. این واریزی به صورت ماهیانه به حساب مستمری بگیران کمیته امداد پرداخت می شود. خبر جدید و داغ دولت درباره واریزی جدید و میلیونی برای مستمری کمیته امداد را در ادامه با هم می خوانیم.

اعلام تاریخ واریزی اسفندماه برای مستمری بگیران

در اسفندماه مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طبق روال بهمن ماه در 20 اسفند واریز می شود.

ماه گذشته سازمـان هدفمنـدسـازی یـارانه‌هـا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.

بنابراین اسفندماه نیز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در 20 این ماه واریز می شود.

واریزی دو و نیم میلیون تومانی برای مستمری بگیران

عمودی زاده مدیرکل بهزیستی لرستان اعلام کرد: مبلغ کمک هزینه خدمات مستمری دو و نیم میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یک نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم.

همایون عمودی زاده اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر پشت نوبت خدمات مستمری داشتیم که از سال‌های ۹۶ به بعد تشکیل پرونده داده بودند و با حمایت رئیس سازمان بهزیستی کشور و دولت سیزدهم همه آنها تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفتند به طوری که هم اکنون یک نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم.

وی اضافه کرد: همه مددجویان حوزه توانبخشی و اجتماعی تحت پوشش دریافت خدمات مستمری هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان در خصوص پرداخت حق پرستاری به مددجویان، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش از خدمات دریافت حق پرستاری برخوردار هستند.

عمودی زاده بیان کرد: مبلغ کمک هزینه خدمات مستمری دو و نیم میلیون تومان است.

وی یکی از نیازهای اساسی جامعه هدف پرداخت کمک هزینه پوشک دانست و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر ماهیانه کمک هزینه پوشک دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ماهیانه به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه پوشک به حساب این مددجویان واریز می‌شود.

واریز 1 میلیون و 965 تومان برای مستمری بگیران

​تاریخ جدید واریز مستمری کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اعلام شد.

روز گذشته زمانبندی جدید واریز یارانه و مستمری کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اعلام شد.

مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

همچنین، حق پرستاری خانواده‌محور برای افراد معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان است.

تیرماه امسال بود که علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.