به گزارش پایگاه خبری نشان :

در برخی از مشاغل پاره وقت، فقط باید عصرها و آخر هفته ها کار کنید، در حالی که در برخی دیگر از این مشاغل، به شما اجازه می دهند تا تایم کاری خود را نسبت به تایم تحصیل خود برنامه ریزی کنید. برای اطلاع از ۱۰ شغل دانشجویی در کانادا برای دانشجویان بین المللی، این مقاله را بخوانید.

۱. دستیار آموزشی  (۱۵.۶۵ دلار کانادا در ساعت)

بسیاری از موسسات آموزشی و اساتید، دستیاران آموزشی (TAs) را استخدام می کنند تا به آنها در طول دوره تحصیلی کمک کنند. وظایف شما در این شغل ممکن است شامل تدریس خصوصی و کمک به دانش آموزان، ایجاد طرح های درسی و به روز رسانی مدارک و نمرات دانش آموزان باشد. متقاضیان اغلب باید یک سال دانشگاه یا کالج را گذرانده باشند، دارای مهارت های سازمانی و تجربه در یک دوره خاص باشند.

بارزترین مزیت در مورد دستیار آموزشی بودن این است که شما مجبور نیستید محوطه دانشگاه را ترک کنید. به خاطر داشته باشید، شما نه تنها باید در رأس دوره ای که به تدریس آن کمک می کنید، بمانید، بلکه باید از مطالعات خود نیز در این زمینه کاری استفاده کنید.

۲. پیش خدمت/ گارسون (۱۱.۰۰ دلار کانادا در ساعت + انعام)

از بین همه ی این مشاغل پاره وقت برای دانشجویان، رایج ترین شغل برای پوشش هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا پیش خدمتی یا بارمن بودن است به دلیل اینکه عمدتاً تایم کاری انعطاف پذیری دارد. با این حال، اغلب باید شب ها و تعطیلات آخرهفته نیز کار کنید.

در حالی که دستمزد ساعتی این شغل چندان بالا نیست، پیش خدمت ها و بارمن ها گاها انعام نیز دریافت می کنند. بسته به میزان فروش خود، می توانید بین ۷۵.۰۰ تا ۲۰۰.۰۰ دلار و احتمالاً حتی بیشتر، انعام در شبانه روز دریافت کنید. نرخ استاندارد انعام در کانادا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است، اما انعام به محل استقرار، زمان و روز هفته نیز بستگی دارد.

۳. راننده Uber یا Lyft ( ۱۴.۰۰ الی ۲۵.۵۸ دلار کانادا در ساعت)

راننده Uber یا Lyft بودن یکی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی برای تامین بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در کانادا است. برای کسانی که با اوبر آشنایی ندارند، این شرکت یک شرکت حمل ونقل است که رانندگان را از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند به مشتریان متصل می کند.

برای اینکه راننده اوبر باشید، باید ۲۱ سال سن داشته باشید، یک ماشین قابل اعتماد و یک گوشی هوشمند داشته باشید. اگر همه اینها را دارید، برای خود یک شغل سرگرم کننده پیدا کرده اید که هر زمان که بخواهید می توانید کار کنید! نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که پرطرفدارترین ساعات صبح زود، عصر و آخر هفته ها هستند.

۴. مدرس (۱۵.۰۰ تا ۲۰.۰۰دلار کانادا در ساعت)

آیا به موضوعات خاصی علاقه دارید؟ آیا از آموزش دادن به دیگران لذت می برید؟ اگر پاسخ شما به هر دوی این سوالات مثبت است، ممکن است تدریس برای شما مناسب باشد. شما می توانید به دانش آموزان در مدرسه ابتدایی، در سطح دانشگاه یا هر جایی بصورت خصوصی تدریس کنید. می توانید انتخاب کنید که این کار را به طور مستقل انجام دهید یا به یک برنامه آموزشی در مدرسه بپیوندید. با این کار، نه تنها مهارت هایی را که در حال حاضر دارید مرور می کنید، بلکه پیشرفت نیز خواهید کرد.

۵. فریلنسر (۲۵.۶۰ دلار کانادا در ساعت)

فریلنسرها انواع مختلفی دارند. فریلنسر می تواند نویسنده، طراح وب، طراح گرافیک و غیره باشد. تقریباً در هر صنعتی می توانید کار آزاد انجام دهید. به خاطر کمبود زمان برای یک دانشجو، ما منحصرا بر نوشتن آزاد تمرکز خواهیم کرد. اگر از نوشتن یا ویرایش لذت می برید، این شغل یک گزینه عالی برای شماست. نه تنها می توانید درباره موضوعی که در مورد آن می نویسید تصمیم بگیرید، بلکه تصمیم می گیرید کجا و چه زمانی بنویسید، چه در خانه یا هر جای دیگر. اگر بین تکالیف مدرسه خود زمان دارید، چرا مهارت های خود را در حالی که برای آنها پول می گیرید صرف نمی کنید؟ اگر قصد دارید در نویسندگی حرفه ای شوید، این یک راه عالی برای کسب تجربه و ساخت رزومه است

۶. پرستار بچه(۱۴.۶۷ دلار کانادا در ساعت)

از گذراندن وقت با کودکان لذت می برید و تجربه مراقبت از آنها را دارید؟ اگر چنین است، می توانید بصورت پاره وقت، یک پرستار بچه باشید. بسیاری از والدین به دنبال شخصی برای نگهداری از فرزندان خود هستند، که آنها را از مدرسه بیاورند، برایشان غذا درست کنند، آنها را بخوابانند یا صرفاً سرگرمشان کنند.

ساعت‌های کاری این شغل معمولاً انعطاف‌پذیر است و در برخی موارد، فرصت‌هایی وجود دارد که در حین استراحت کودکان، روی تکالیف خود نیز کار کنید. اگر اتفاقاً آموزش (کمک های اولیه) CPR داشته باشید، شانس بیشتری برای رسیدن به این شغل خواهید داشت.

۷. باریستا (۱۱.۴۱ دلار کانادا در ساعت)

بسیاری از دانشجویان عاشق کار در کافی شاپ هستند! چرا که کافی شاپ محیطی لذت بخش است و از طرفی چگونه می توان به کافئین نه گفت؟ کافی‌شاپ‌ها به دلیل برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیرشان علاقه‌مند به استخدام دانشجویان هستند. اگرچه این یکی از مشاغل کم درآمد این لیست است، اما این شغل هم هم پاداش ها و انعام های خاص خود را دارد. اگر در شرکتی مانند استارباکس کار کنید، به عنوان دانشجو، امتیازات خوبی دریافت خواهید کرد.

۸. واکر سگ (۱۴.۱۶ دلار کانادا در ساعت)

مگر چیزی بهتر از دریافت دستمزد برای معاشرت و راه بردن سگ ها وجود دارد؟ واکر بودن ممکن است به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مشاغل دیگر نیاز داشته باشد، زیرا برخی از آنها به صورت آنلاین کار می کنند. اما به طور کلی، تعهد زمانی زیادی در این شغل وجود ندارد. ممکن است از شما خواسته شود که بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه، بدون توجه به آب و هوا، سگ را برای پیاده روی ببرید. با این حال، بسته به مسئولیت‌های شما و تعداد سگ‌هایی که می‌برید، ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنید. 

۹. مترجم (۲۱.۱۶ دلار کانادا در ساعت)

اگر شما هم زبان دوم، سوم یا حتی چهارمی بلد هستید، مطمئناً می توانید از آن مهارت به عنوان مترجمی به خوبی استفاده کنید! برای مترجم شدن باید یک زبان را روان صحبت کنید، بخوانید و بنویسید. شما باید این مهارت های اضافی را داشته باشید زیرا ممکن است در تسهیل ارتباط کتبی بین افراد، کار بر روی اسناد و موارد دیگر مشارکت داشته باشید. مشاغل ممکن است در یک سازمان پیشنهاد شوند، یا ممکن است انتخاب کنید که مستقل کار کنید.

۱۰. فروشنده (۱۲.۴۲ تا ۵۰.۰۰ دلار کانادا و بالاتر)

اگر در صحبت کردن با مردم مهارت دارید، یک شغل در زمینه فروش ممکن است درآمد و انعطاف پذیری زمانی مورد نظرتان را برای شما فراهم کند. کار به عنوان فروشنده همچنین مهارت های مختلفی را برای شما فراهم می کند. با این حال، میزان پرداخت کاملاً به محل کار شما بستگی دارد. برخی از مشاغل، فروش مبتنی بر کمیسیون را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر درآمد خود داشته باشید.