به گزارش پایگاه خبری نشان :

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش های پست خارج از کشور آشنا کرده و در مورد آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

انواع پست به خارج از کشور

پست به خارج از کشور و انجام فرآیند بارگیری کالاها، از طریق روش های مختلفی انجام می شود که هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاصی داشته و به منظور انجام این فرآیند شاهد استفاده از انواع ماشین حمل جاده ای برای مسافت های کوتاه هستیم.

به منظور انجام این کار باید با توجه به مرسوله خود و شرایط آن، به سراغ سرویس مناسب پست خارج از کشور رفته و گزینه مناسب را انتخاب کنید. سپس از این طریق می توانید، فرآیند پست کردن مرسوله خود به خارج از کشور را انجام دهید.

در همین راستا اگر بخواهیم شما را با انواع پست خارج از کشور آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

DTD

یکی از روش های مرسوم که برای پست خارج از کشور از آن استفاده می شود و همچنین به عنوان بهترین روش های ارسال مرسوله به خارج از کشور نیز شناخته می شود، روش  DOOR TO DOORاست. در این روش ارسال پست، مرسوله از درب منزل فرستنده دریافت شده و به درب منزل فرد گیرنده، ارسال می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل ارسال مستقیم مرسوله پستی به درب منزل فرد گیرنده، این روش محبوبیت بسیار زیادی داشته و از آن به عنوان بهترین و امن ترین روش برای ارسال مرسوله پستی یاد می شود. برای ارسال پست به این طریق نیازی به دریافت و استفاده از کارت بازرگانی ندارید و می توانید به راحتی از این طریق برای پست خارج از کشور اقدام کنید.

ATD

روش ATD یکی دیگر از روش های پست خارج از کشور به حساب می آید. در این روش مرسوله پستی از فرودگاه مبدا دریافت شده و مستقیما به درب منزل فرد گیرنده، ارسال می شود. این روش پست خارج از کشور نیز جزو روش های ایمن به حساب می آید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این روش هزینه کمتری نسبت به روش اول دارد و شما می توانید با مبلغ کمتر از این طریق اقدام به پست خارج از کشور کنید.

ATA

در این روش برای پست خارج از کشور فرد فرستنده مرسوله را از طریق فرودگاه کشور ایران ارسال کرده و فرد گیرنده نیز در نهایت می تواند مرسوله پستی را از فرودگاه مقصد، دریافت کند. این روش نیز هزینه کمتری نسبت به روش های قبلی دارد، چرا که در این روش پست خارج از کشور نیازی به ارسال مرسوله به درب منزل نبوده و فرد گیرنده می تواند مرسوله پستی خود را از فرودگاه دریافت کرده و از این طریق هزینه ها کاهش پیدا می کند.

ارسال پست به خارج از کشور

DTA

اگر فرد فرستنده، بخواهید تا مرسوله پستی خود را درب منزل به شرکت بین المللی پست ارائه کرده و از این طریق اقدام به پست خارج از کشور کند، می تواند از این روش استفاده کند. روش  DTAبه نحوی است که در آن مرسوله پستی از درب منزل فرد متقاضی ارسال مرسوله، دریافت شده و در نهایت به فرودگاه مقصد ارسال می شود.

DDP

روش DDP یکی از روش های تجاری برای ارسال مرسوله های پستی به حساب می آید. در این روش، محل تحویل مرسوله پستی، در مکان خرید بوده و همچنین برای پست خارج از کشور از طریق این روش شاهد خدماتی مثال مانند بارگیری، باربری و تحویل و ترخیص کالا است.

هزینه پست خارج از کشور

افرادی که قصد دارند تا مرسوله ای را به خارج از کشور ارسال کنند، یکی از سوالات مهمی که مطرح می کنند این است که هزینه پست به خارج از کشور بر چه اساسی تعیین می شود؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی هزینه پست مرسوله و ارسال به خارج از کشور با توجه به پارامترهایی چون وزن مرسوله، کشور مقصد، شرایط مرسوله و... تعیین می شود.

اگر قصد دارید تا از هزینه پست خارج از کشور مطلع شوید، پیشنهاد می شود که از شرکت های فعال در این حوزه قیمت نهایی را سوال پرسیده و از این طریق با دید کامل اقدام به پرداخت هزینه پست خارج از کشور کنید. از سوی دیگر انتخاب نوع سرویس به منظور ارسال پست به خارج از کشور نیز بر روی قیمت نهایی ارسال مرسوله تاثیر گذار است.

ماشین های ارسال پست

مدت زمان پست به خارج از کشور

یکی از سوالات مهمی که افراد برای ارسال مرسوله پستی به خارج از کشور می پرسند، این است که مدت زمان ارسال پست به خارج از کشور چقدر بوده و چقدر طول می کشد تا یک مرسوله به کشور مقصد برسد؟

در راستای پاسخ به این سوال مهم باید گفت که عوامل گوناگونی بر روی زمان پست یک مرسوله به خارج از کشور اثر می گذارد و این پارامترها می تواند زمان رسیدن مرسوله پستی به یک کشور را افزایش یا کاهش دهد.

به عنوان مثال، امکانات شهر گیرنده، مسافت بین شهر فرستنده و گیرنده، نوع سرویس و... از مهم ترین پارامترهایی هستند که بر روی  مدت زمان ارسال مرسوله های پستی تاثیر می گذارد.

به صورت کلی حداقل یک بازه زمانی 1 تا 2 هفته ای برای رسیدن مرسوله به مقصد، وجود دارد. با این حال اگر برای پست خارج از کشور عجله دارید، می توانید از سرویس های سریع پست های بین المللی استفاده کنید تا از این طریق مرسوله پستی را در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسانید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ارسال این سرویس از پست ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند و باعث می شود تا مجبور شوید که مبلغ بیشتری برای پست خارج از کشور پرداخت کنید.