به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

به‌نوعی نجف مهمترین شهر برای شیعیان محسوب می‌شود. در این شهر جاهای ‌مهمی وجود دارد و بسیاری از شیعه‌ها برای بازدید یا زیارت آن‌ها به نجف می‌روند. اگر می‌خواهید به این شهر مذهبی بروید با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. ما در ادامه چند مورد از مهمترین جاهای دیدنی نجف و روشی برای رزرو بلیط آن را بررسی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی نجف

همان‌طور که می‌دانید نجف شهری مذهبی است و حرم مطهر امام اول شیعیان هم در آن واقع شده، اما شاید تا به حال نمی‌دانستید که این شهر جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد که گردشگران با سفر به آن می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. ما در ادامه برخی جاهای دیدنی این شهر را معرفی خواهیم کرد.

حرم مطهر امام علی (ع)

بسیاری از افراد برای زیارت حرم مطهر این امام معصوم، بلیط هواپیما مشهد نجف و بلیط هواپیما نجف مشهد را رزرو می‌کنند. این مکان مهمترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری نجف محسوب می‌شود. همیشه افراد زیادی در این حرم حضور دارند و با رفتن به آن حال‌وهوایی خاص به شما منتقل می‌شود. در این مکان هم جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارد که با رفتن به آن می‌توانید از این مکان‌ها هم دیدن کنید. مثلا یکی از مکان‌هایی که افراد زیادی را به خود می‌بیند، موزه نجف است.

شیخ طوسی قرن پنجم گردآوری و تاسیس این موزه مهم را انجام داد. اکنون در موزه نجف اشیا مختلفی وجود دارد که می‌توانید با مشاهده آن‌ها از وقایع و اتفاقات تاریخی اطلاعات کاملی بدست بیاورید. این موزه کنار حوزه علمیه نجف واقع شده و یکی از مهمترین مکان‌ها برای ترویجمذهب شیعه محسوب می‌شود. تاکنون بسیاری از دشمنان اسلام سعی داشته‌اند موزه ملی نجف را تخریب کنند، اما در این کار موفق نبوده‌اند.

کتابخانه و چاپخانه‌ها

این مکان‌ها هم بین جاذبه‌های گردشگری نجف اهمیت زیادی دارد، چون بسیاری از نویسندگان مذهب شیعه، کتابهایشان را در آن چاپ کرده‌اند. کتابخانه‌های بحرالعلوم و مرتضویه هم جز مهمترین کتابخانه‌های نجف محسوب می‌شوند. اگر به مطالعات دینی علاقه‌مند هستید، بعداز رزرو بلیط هواپیما مشهد نجف حتما از این کتابخانه‌ها دیدن کنید. به‌غیراز حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌های گفته شده، چنیدن مدرسه دیگر هم در نجف وجود دارد که درحال تربیت علما دینی هستند.

00

برج نمرود

برج نمرود یکی از جاهای دیدنی نجف است که بسیاری از افراد از آن خبر ندارند. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که به این شهر رفتید، حتما از این برج باشکوه دیدن کنید. برج نمرود کمی با مرکز شهر فاصله دارد. این برج کمی بالاتر از روستای ذی‌الکفل و نزدیک شط واقع شده است. آب‌وهوای اطراف برج نمرود متعادل بوده و می‌توانید کنار آن کمی استراحت کنید. این برج سرداب و زیرزمین هم دارد که یکی از سازه‌های قدیمی نجف محسوب می‌شود.

طبق مستندات تاریخی می‌توان نتیجه گرفت که حضرت ابراهیم در این مکان انجام شده و به‌همین‌دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. این تپه و برج مربوط به شهر باستانی بابل هستند و بعداز گذشت چندین سال، هنوز عظمت خود را حفظ کرده‌اند. بهتر است هنگام بازدید از این مکان یک راهنما هم همراهتان باشد تا بتوانید اطلاعات خوبی درباره آن بدست بیاورید.

مسجد سهله

حتما اسم این مسجد را شنیده‌اید. مسجد سهله یکی از مکان‌های مهم مذهب شیعه محسوب می‌شود و هنگام سفر به نجف باید از آن دیدن کنید. البته مسجد سهله در شهر کوفه واقع شده و برای بازدید از آن باید کمی از نجف خارج شوید. مسجد سهله در یک بیابان با ماسه‌های سرخ ساخته شده و هیچ خانه‌ای اطراف آن ساخته نشده. مسجد سهله به شکل مستطیل ساخته شده و 150 متر طول و 125 متر عرض دارد. مساحت این مسجد حدود 17500 مترمربع محاسبه شده است.

دیوارهای بلندی اطراف مسجد سهله کشیده شده‌اند تا از مسجد دربرابر خطرات مختلف حفاظت کند. این دیوارها حدود 22 متر ارتفاع دارند. این مسجد از دو بخش اصلی یعنی شبستان و صحن تشکیل شده است. شبستان ممسجد سهله حدود 120 متر طول و 5.5 متر عرض دارد و مساحت آن به 660 مترمربع می‌رسد. ایوان‌هایی ساخته شده که ورودی این شبستان به‌حساب می‌آیند. زمان ساخت این ایوان‌‌ها به سال 750 قمری می‌رسد.

000

اطلاع از قیمت بلیط مشهد نجف

برای این‌که بخواهید از قیمت بلیط مطلع شوید، باید اول از همه زمان سفر را بررسی کنید. زمان سفر تاثیر زیادی روی قیمت بلیط دارد. اگر زمانی را براس سفر انتخاب کنید که میزان تقاضا برای سفر به نجف بیشتر از بقیه زمان‌هاست، باید هزینه بیشتری هم برای بلیط آن بپردازید. اگر می‌خواهید هرلحظه قیمت بلیط هواپیما مشهد نجف را بررسی کرده و درصورت نیاز آن را رزرو کنید، بهتر است به سایت علی بابا مراجعه کنید.

می‌توانید هرزمان به این سایت مراجعه کرده و بلیط موردنظرتان را رزروکنید. این سایت با بسیای از آژانس‌ و چارت کننده‌ها طرف قرارداد بوده و به‌همین‌دلیل کمترین قیمت بلیط را به شما ارائه می‌دهد. با مراجعه به این نسایت می‌توانید انواع تور، هتل، بلیط، ویلا و اقامتگاه را رزرو کنید.

ما در این مطلب چند مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری نجف را معرفی کنیم. اگر تجربه بازدید از این مکان‌ها یا رزرو بلیط از علی بابا را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به اشتراک بگذارید.