به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

همه ما می دانیم که برای سرمایه گذاری در هر کشوری از جمله ترکیه راه های مختلفی وجود دارد. انواع سرمایه گذاری در ترکیه از سوی سرمایه گذاران ایرانی استقبال شده و هر ساله افراد زیادی برای سرمایه گذاری، ترکیه را انتخاب می نمایند. کشور ترکیه از هر لحاظ با کشور ایران مطابقت دارد و همین موضوع موجب سرازیر شدن اتباع ایرانی به کشور ترکیه شده است.

چرا سرمایه گذاری در ترکیه؟

ترکیه یکی از مقاصد و اهداف مهم سرمایه گذاری در جهان محسوب می شود و همه ساله این کشور شاهد مهاجرت هزاران سرمایه گذار و تاجر بین المللی جهت سرمایه گذاری در انواع پروژه های اقتصادی این کشور می باشد. یکی از دلایل این امر محیط جذاب و سودآور کسب و کاری در این کشور است. به طوری که بنا به آخرین رتبه بندی سالیانه بانک جهانی، ترکیه به لحاظ آسانی انجام بیزینس در جهان از رتبه 43 سال 2018 به رتبه 33 سال 2019 دست یافته است و این نوید دهنده وجود یک بازار تجاری و بیزینسی خیلی خوبی در ترکیه است. همچنین داشتن یکی از بهترین آب و هواها در جهان در طول سال - یک کشور مسلمان که محیط سکولار و دموکراتیک را ارائه می دهد. - کشور اوراسیا با یک مهمان نوازی عالی و استقبال از مسافران خارجی - محیط طبیعی فوق العاده - مواد غذایی عالی و غذاهای غنی - امکانات بهداشتی عالی - امکانات آموزشی عالی - کیفیت بالا زندگی - کامل عضو هیئت علمی ‪E.U. - اخذ پاسپورت و تابعیت ترکیه در 3 الی 6 ماه - اقتصاد فوق العاده - نیروی کار خوب و رقابت کننده - جمعیت جوان - مالیات پایین - اخذ تابعیت ترکیه - امکان سفر به 26 کشور حوزه ی شینگن بدون نیاز به ویزا - سفر آسان به 148 کشور - بدون نیاز به حداقل اقامت - مالکیت یکی از 30 پاسپورت بالا در جهان - پاسپورت ترکیه دارای اعتبار 10 ساله است و برای زندگی قابل تجدید است. از دیگر دلایل سرمایه گذاری در ترکیه هستند.

انواع روش‌ های سرمایه گذاری در ترکیه

برای مهاجرت به کشور اوراسیایی ترکیه و اقامت در این کشور راه های مختلفی وجود دارد. یکی از آنها سرمایه گذاری در ترکیه است که از طرق مختلفی انجام می گیرد. در این بخش از مقاله به فهرست انواع سرمایه گذاری در ترکیه می پردازیم که عبارتند از:‌

  • سرمایه ‌گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید سهام
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه و دولتی
  • سرمایه گذاری در شرکت ‌های سرمایه گذار در املاک
  • سرمایه‌ گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

یکی از موارد سرمایه گذاری در ترکیه که منجر به اخذ اقامت در این کشور برای افراد متقاضی خواهد شد، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی می باشد. در این روش افراد متقاضی می‌توانند به واسطه ثبت شرکت و کارآفرینی و با داشتن سرمایه اولیه که در حدود ۱۰ هزار لیر ترکیه می باشد که معادل ۲۶۰۰ دلار آمریکاست شرکت مد نظر خود رابه ثبت برسانند. در این روش فرد باید برای ۵۰ نفر از اتباع ترکیه اشتغالزایی کند و از این طریق منافع اقتصادی برای ترکیه نیز ایجاد کند. در خصوص ثبت شرکت و کارآفرینی داشتن طرح تجاری و بیزینس پلن که مورد تایید وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه باشد امری کاملاً مهم و اساسی است. ثبت شرکت و کارآفرینی در ترکیه همانند دیگر کشورها منجر به اخذ اقامت برای فرد متقاضی و خانواده وی می شود.

توصیه ما به شما این است که قبل از هر اقدامی با متخصصین حوزه مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه مذاکره نمایید.

2

دریافت وام‌های بانکی با بهره بسیار پایین(1 تا 4 درصد)

قوانینی که در سال ۲۰۱۲ جمهوری ترکیه برای دریافت وام بانکی به تصویب درآمده دریافت وام بانکی را برای اتباع خارجی سهولت بخشیده است. طبق این قوانین مانعی برای دریافت وام برای اتباع خارجی وجود ندارد. اتباع خارجی می‌توانند با داشتن اقامت این کشور و یک کفیل که شهروند ترک باشد به انجام گرفتن وام سرعت ببخشند.  حداکثر مبلغی که برای باز پرداخت اقساط وام بانکی تعیین می گردد معادل پنجاه درصد از حقوق یا درآمد ماهانه متقاضی است که میزان این درآمد قبلا در مدارک ارائه شده به بانک ذکر شده است.

مدت زمان باز پرداخت وام بانکی در ترکیه به خارجیان حداکثر 15 سال می باشد، این نوع  وام بصورت ارزی نیز پرداخت می گردد یعنی علاوه بر لیر ترکیه شما می توانید درخواست دریافت تسهیلات به یورو، دلار آمریکا و پوند را به بانک بدهید. در صورتیکه قصد انصراف از وام را داشته باشید و بخواهید وام خود را با بانک تسویه نمایید مبلغی بصورت جریمه به بانک پرداخت می نمایید، اگر اقساط باقی مانده شما به بانک کمتر از 36 قسط باشد 1% از کل مبلغ وام را بصورت جریمه به بانک می پردازید و در صورتیکه بیشتر از 36 قسط باقی مانده باشد 2% جریمه علاوه بر باقی مانده مبلغ وام را باید به بانک مربوطه پرداخت نمایید.

سهولت و دریافت ویزای کشورهای دیگر

در صورتی که شما کارت اقامت ترکیه را دارا باشید با داشتن موجودی حساب بانکی در حدود ۲۰ هزار دلار به راحتی می‌توانید برای ویزای آمریکا اقدام نمایید و احتمال رد شدن درخواست ویزای شما بسیار پایین است.  لازم به یاد اوری است که سهولت اخذ ویزای شینگن و ویزای کشور امریکا از مزایای کارت اقامت ترکیه می‌باشد  .

امکان اخذ شهروندی ترکیه به شرط کار

بر این اساس به اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌ گذاری مستقیم حداقل با مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و یا معادل آن به لیر ترک کنند، امتیاز حق شهروندی ترکیه داده می‌شود. همچنین بر اساس اصلاحیه جدید، به اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری به صورت غیر منقول و ملکی با مبلغ ۲۵۰ هزار دلار و یا معادل آن به لیرترک کنند نیز حق شهروندی اعطا می شود.  تعداد نیروی لازم برای اخذ شهروندی ترکیه از طریق ایجاد اشتغال از ۱۰۰ به ۵۰ نفر کاهش یافت.

3

دریافت کارت اعتباری ویزا و مستر

دو تا از کارتهای اعتباری معتبر جهان مستر و ویزا کارت می‌باشد که 140 شعبه نمایندگی در کشورها دارد. مزایای مستر و ویزا کارت: کارمزدهای ناچیز؛ دریافت صورت حساب روزانه و رایگان؛ نقد کردن وجوه از دستگاههای خود پرداز (ATM)؛ خرید از تمامی فروشگاههای بین‌المللی، خرید از تمامی فروشگاههای اینترنتی؛ تبادل مالی با شرکتهای بین‌المللی؛ انتقال پول از شعب ارزی کشور، بانکهای اینترنتی، صرافی‌ها و افرادی که مبادلات در این مورد را انجام می دهند.  شرکت‌های ویزا کارت و مسترکارت، صادرکننده کارت نیستند، بلکه کارت‌ها همگی توسط بانک‌ها صادر می‌شوند. ویزا کارت و مستر کارت، شبکه‌هایی هستند که پرداخت‌های بین بانک‌ها و مشتریان بانک‌ها را پردازش می‌کنند. با در نظر داشتن این موضوع، به طور کلی تفاوت ویزا کارت و مستر کارت چندان زیاد نخواهد بود. البته هر دو شبکه‌ پرداخت، به دارندگان کارت مزایایی از جمله بیمه ماشین اجاره‌ای، امنیت پرداخت و محافظت در برابر سواستفاده ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب بین ویزا کارت و مسترکارت، به جای اینکه ویژگی‌های شرکت پردازشگر پرداخت را بررسی نماییم، مهم‌تر است که بدانیم بانک صادر‌ کننده کارت، چه امکاناتی را در ازای آن کارت اعتباری مانند جوایز، خرید، برداشت و انتقال مانده حساب معامله در اختیار ما قرار می‌دهد.  به طور کلی  مزایای زندگی در ترکیه برخورداری از زندگی راحت‌تر و ارزان‌تر می‌باشد.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/