به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

کشور ترکیه یکی ‌از آن سرزمین‌های زیبایی است که دیدنی‌های جذابش، گردشگران زیادی را از قاره‌های مختلف به این خاک تاریخی می‌کشاند. ترکیه با قرارگرفتن میان دو قاره آسیا و اروپا، دوگانگی جذابی را در ظاهر خود دارد. ترکیبی ‌از زیبایی‌های سنتی و فرهنگ آسیایی با مدرنیته و هیاهوی اروپایی که چشم هر بیننده‌ای را به‌خود خیره می‌کند. خوشبختانه این مقصد توریستی معروف دنیا، در همسایگی کشور ما قرار دارد و شما می‌توانید با تهیه بلیط ترکیه و پیمودن مسافتی نسبتا کوتاه، شگفتی‌های این کشور را تماشا کنید. پیش ‌از اقدام برای خرید بلیط هواپیما ترکیه حتما اخبار مربوط‌به پروازها در شرایط کرونایی را چک کنید. اخیرا پروازهای تهران به استانبول را به‌دلیل شرایط ویژه کرونا لغو کرده‌اند. اخبار و قوانین مرتبط ‌با پروازها در این ایام متغیر است. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای گرفتن بلیط استانبول در ماه جاری اقدام می‌کنید، پیش‌از هرگونه برنامه‌ریزی آخرین خبرهای پرواز به استانبول را پیگیری کنید. طول زمان سفرهای هوایی برای برنامه‌ریزی سفر، اهمیت زیادی دارد. با اطلاع از مدت‌زمان پرواز خود، می‌توانید برنامه‌های سفر را به‌خوبی تنظیم کنید. درادامه این مطلب بررسی می‌کنیم پرواز ترکیه از تهران چند ساعت است.

استانبول

اگر گردش در ترکیه جزو برنامه سفر شما باشد، سفر به شهر آسیایی-اروپایی استانبول را نباید ازدست ‌بدهید. استانبول شهر هم‌نشینی دو قاره آسیا و اروپا است که با تنگه معروف بسفر این دو خاک پیر را به‌هم وصل می‌کند. این شهر معمولا مقصد اصلی مسافران ترکیه به‌شمار می‌رود. با خرید بلیط تهران استانبول دروازه تاریخ عثمانی، تمدن عصر کنونی و زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی را به‌روی خود باز می‌کنید. البته همان‌طورکه قبل‌تر توضیح دادیم، فعلا تهیه بلیط استانبول به‌دلیل لغو پروازهای تهران به استانبول میسر نیست و سفر به این شهر شگفت‌انگیز را باید به زمان بهتری موکول‌ کنید. ایرلاین‌های داخلی و خارجی مختلفی ازجمله ماهان‌ایر، ایران‌ایر، زاگرس، ترکیش‌ایرلاین و پگاسوس در خطوط هوایی تهران-استانبول فعالیت می‌کنند. فاصله هوایی تهران تا استانبول حدودا بین دو ساعت و نیم تا سه‌ ساعت و ربع است. درصورت انتخاب برخی ایرلاین‌ها مانند قطرایرویز به‌خاطر توقف در دوحه، مدت‌زمان پرواز شما بیش ‌از هفت ساعت طول ‌می‌کشد.

آنکارا

سفر به آنکارا پایتخت کشور ترکیه را به همه عاشقان هنر و زیبایی که به این پهنه پا می‌گذارند، توصیه می‌کنیم. کنارهم‌بودن تاریخ، سنت و تمدن قرن 21 در آنکارا هم خودش را به‌خوبی نشان ‌می‌دهد. کنار تئاتر و سالن‌های ارکستر و رقص، محله‌های قدیمی و جدید، حیات دوستانه‌ای را تجربه می‌کنند. جشنواره‌های گوناگونی در فصل‌های مختلف سال در شهر آنکارا وجود دارند. برای شرکت در جشنواره فیلم، جشنواره موسیقی و فلایینگ‌بروم باید فصل بهار را انتخاب کنید. ولی چنانچه شرکت در جشنواره بزرگ آنکارا مدنظر شما باشد، بلیط ترکیه را باید به‌گونه‌ای رزرو کنید که 19 بهمن به این شهر برسید. برای رزرو بلیط هواپیما ترکیه به‌مقصد آنکارا می‌توانید به ایرلاین‌هایی نظیر ایران‌ایر، لوفتهانزا، ترکیش‌ایرلاین و... سر بزنید. پروازهای تهران به آنکارا تقریبا دو ساعت و ربع تا دوساعت و پنجاه دقیقه خواهند بود. برای تهیه بلیط ترکیه حتما آخرین اخبار پروازها در شرایط کرونا را بررسی کنید.

آنتالیا

آنتالیا شهری ساحلی در امتداد کوهستان است که بسیاری ‌از گردشگران را برای تفریح به‌سوی خود جذب می‌کند. سواحل زیبای صخره‌ای و خلیج‌های زیبا کنار تفریحات عالی مانند قایق‌رانی و... اشتیاق هر مسافری را برای قدم‌زدن در این شهر زیاد می‌کند. فاصله پروازی تهران به آنتالیا برای ایرلاین‌های مختلف، متفاوت است. برای مثال اگر بلیط هواپیما ترکیه را از ترکیش‌ایرلاین بخرید، برای مقصد آنتالیا، یک توقف در استانبول دارید. بدون درنظرگرفتن مدت توقف در استانبول، چهار ساعت و 40 تا چهار ساعت و 50 دقیقه زمان پرواز شما خواهد بود. به‌طورکلی معمولا طول زمان پرواز به آنتالیا کم‌تر از چهار ساعت نیست. پگاسوس و اطلس گلوبال هم از دیگر خطوط پروازی این مقصد جذاب محسوب‌ می‌شوند.

ازمیر

اگر تصمیم خود را برای خرید بلیط هواپیما ترکیه گرفته‌اید، درصورت‌امکان بازدید از شهر ازمیر را در لیست مناطق گردشگری خود در سفر به ترکیه قرار دهید. شهر ازمیر با نام تاریخی زیبای سمیرنا قدمتی چندهزارساله دارد و برای آشنایی با بافت محلی و سنتی مردم ترکیه، گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. درحال‌حاضر پرواز مستقیم از تهران به ازمیر پیدا نمی‌کنید ولی با پروازهای غیرمستقیم می‌توانید خود را به این شهر تاریخی برسانید و از دیدن میدان ساعت، قلعه کادیفه‌کاله، کلیسای سنت‌پلیکارت، مسجد کناک و سایر تماشاگاه‌های این شهر باستانی لذت ببرید.

خطوط هوایی قطرایرویز و پگاسوس در مسیر غیرمستقیم تهران به ازمیر فعالیت می‌کنند. مدت‌زمان سفر هوایی از تهران به ازمیر درصورت درنظرنگرفتن زمان توقف در فرودگاه واسطه، حدود سه ‌ساعت و 40 دقیقه خواهد بود. زمان پرواز ترکیه از تهران باتوجه به مقصد شما فرق می‌کند. این تفاوت علاوه‌بر مقصد، به ایرلاین و مسیر پرواز هم بستگی دارد. مثلا برای خط پروازی قطرایرویز درصورت توقف در فرودگاه دوحه، زمان پرواز افزایش پیدا می‌کند.

برای اطلاع از ایرلاین‌هایی که در مسیر تهران-ترکیه هستند و اطلاع از آخرین شرایط پروازی می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید. با انتخاب مبدا، مقصد و فرودگاه موردنظرتان هم‌چنین تعیین زمان رفت‌وبرگشت، به‌راحتی پروازهای فعال در این مسیر را پیدا می‌کنید. برای اطلاع از ارزان‌ترین روزها برای خرید بلیط هم کافی است گزینه تقویم قیمتی در سمت چپ را انتخاب کنید.

  2