به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

از پرکاربرد‌ترین مقاطع ساختمان‌سازی، می‌توان به میلگرد آجدار اشاره کرد. وظیفه اصلی میلگرد‌ها مقاوم‌سازی بتن‌هاست. به طوری که ضعف نیروی کششی بتن را در مقابل نیرو‌های وارده جبران می‌کنند. معمولا میلگرد‌ها را برای مصلح کردن بتن، درون آن به کار می‌برند. انواع میلگرد کدامند؟ تفاوت میلگرد ساده با آجدار در چیست؟ آجدار کردن میلگرد چه مزیتی دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم. اگر در حوزه خرید و فروش مصالح ساختمانی فعالیت دارید یا به مطالعه در زمینه مصالح ساخت و ساز علاقه‌مند هستید، مطالعه این مطلب را اصلا از دست ندهید. همچنین در صورت علاقه‌مندی به این مطلب، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قیمت میلگرد آجدار

به طور کلی، میلگرد‌ها را می‌توان به دو نوع میلگرد ساده و آجدار تقسیم کرد. همانطور که در بالا گفته‌شد، تحمل بتن در برابر نیرو‌های کششی کم است. از همین رو جهت ممانعت از شکستن بتن و جبران این کمبود، درون آن از میلگرد استفاده می‌کنند. میلگرد‌های آجدار درون بتن قدرت چسبندگی بالا‌تری دارند. بدین ترتیب، قدرت تحمل بتن بسیار افزایش می‌یابد.

 اما برای یک سازنده قیمت میلگرد آجدار، مهم‌ترین نکته‌ایست که هنگام استفاده از این نوع میلگرد باید مد نظر گرفته شود. متاسفانه همانند قیمت سایر کالا‌ها و اکثر فلزات، قیمت مصالح ساختمانی از جمله میلگرد نیز با نوسانات زیادی همراه است. همچنین با وجود کارخانه‌های گوناگون فعال در حوزه تولیدات مصالح ساختمانی نظیر میلگرد، تشخیص میلگرد آجدار اصل از نوع تقلبی آن دانش فنی یا مشاوره از افراد مجرب را نیاز دارد. از همین رو، شما می‌توانید با خیال راحت جهت خرید انواع مصالح ساختمانی نظیر انواع میلگرد، به فروشگاه معین استور مراجعه نمایید.

انواع میلگرد کدامند؟

به طور کلی، میلگرد‌ها از جهات گوناگون دسته بندی‌های مختلفی دارند. اگر بخواهیم میلگرد‌ها را از نظر ظاهر دسته‌بندی کنیم، به دو دسته آجدار و بدون آج تقسیم می‌شوند. به برجستگی‌هایی که بر روی میلگرد‌ها وجود دارد، آج و به میلگرد‌هایی که این برجستگی را دارند، آجدار گفته می‌شود. کاربرد اصلی آج، در افزایش قدرت چسبندگی میلگرد به بتن است. خود همین میلگرد‌های آجدار نیز از نظر نوع آج با یکدیگر تفاوت داشته و به سه دسته میلگرد‌های a2 a3 و a4 تقسیم می‌شوند. اما پرکاربرد‌ترین آنها در صنعت ساختمان‌سازی، میلگرد‌های a3 هستند. لازم به ذکر است که میلگرد a3 عموما به عنوان میلگرد طولی درون بتن به کار می‌رود.

 

بررسی خصوصیات میلگرد آجدار

همانطور که در بالا اشاره شد، میلگرد‌های آجدار در سه گروه a2 a3 و 14 قرار می‌گیرند که از نظر کاربرد، میلگرد‌های a3 کارایی بیشتری در صنعت ساختمان‌سازی دارند. میلگرد‌های a2 به علت کم بودن میزان کربن به کار رفته در ساختار، خم پذیری بالایی دارند و به عنوان میلگرد‌های نیمه‌سخت به شمار می‌روند. معمولا میلگرد‌های a2 را در ساخت خاموت به کار می‌برند. همچنین تنش سیلان میلگرد a2 برابر 3000 کیلوگرم و تنش گسیختگی آن برابر 5000 کیلوگرم است. میلگرد آجدار a3 نیز در دسته میلگرد‌های نیمه‌سخت قرار می‌گیرد. آج‌های این میلگرد به صورت جناقی یا اصطلاحا هفت و هشتی طراحی شده است. تنش سیلان در این میلگرد معادل 4000 کیلوگرم و میزان تنش گسیختگی آن برابر 6000 کیلوگرم براورد می‌شود. مهم‌ترین تفاوت میلگرد a2 با a3 در کاربرد آنهاست. به گونه‌ای که میلگرد a2 به عنوان میلگرد عرضی و میلگرد a3 به عنوان میلگرد طولی به کار می‌رود. همچنین میزان مقاومت میلگرد a3 از میلگرد a2 بالا‌تر است. در مقابل میلگرد a2 انعطاف‌پذیری بالا‌تری نسبت به نوع a3 دارد. در هردوی این میلگرد‌ها نیز جوشکاری به هیچ عنوان مجاز نیست.

میلگرد‌های a4 چه خصوصیاتی دارند؟

از بین میلگرد‌های آجدار سخت در بازار آهن شادآباد، می‌توان به میلگرد a4 اشاره کرد. آج‌های این میلگرد، به شکل مرکت است که همین خصوصیات آن را از سایر رده‌های آن متمایز می‌کنند. سازه‌هایی که با میلگرد آجدار a4 ساخته می‌شوند، سبک‌تر بوده و در عین حال، از استحکام بالا‌تری برخوردارند. بدین ترتیب، هزینه خرید میلگرد a4 از سایر میلگرد‌ها بالا‌تر است. فرآیند تولید میلگرد a4 و سایر میلگرد‌های دیگر با  ذوب کردن شمش‌های فولادی در کوره‌های مخصوص با حرارت 1100 درجه سانتیگراد آغاز می‌شود.

10

در مرحله بعد، این مواد مذاب، توسط یک جک هیدرولیکی با یک نظم مشخص برای انجام فرآیند نورد وارد دستگاه نورد می‌شوند. طی سه محله، به وسیله غلتک تعبیه‌شده درون دستگاه نورد و با اعمال فشار و کشش، فولاد‌ها به قطر لازم رسیده و به میلگرد تبدیل می‌شوند. در نهایت با ورود میلگرد‌های آماده شده، به استند آج‌زنی، فرایند تولید میلگرد آجدار به اتمام می‌رسد. لازم به ذکر است که آج‌زنی میلگرد‌های a2 پس از اتمام مرحله نورد بلافاصله انجام می‌شود ولی سایر میلگرد‌ها پس از خنک شدن و کاهش دما آج‌زنی می‌شوند.

بررسی کاربرد‌های میلگرد آجدار در صنعت ساختمان‌سازی

به طور کلی میلگرد‌های گروه a2 تا a4 در گروه میلگرد‌های آجدار بوده ولی میلگرد a1 آج نداشته و به عنوان میلگرد ساده معرفی می‌شود. کاربرد اصلی میلگرد‌های آجدار در موارد زیر پررنگ‌تر است. بتن‌ریزی کف سازه‌ها، استفاده در بتن‌ریزی دیوار‌ها، افزایش مقاومت و تقویت فونداسیون بتن و افزایش نیروی برشی بتن. اما از این میلگرد‌ها تجهیزات ساختمانی نیز تولید می‌شود که از بین این محصولات می‌توان به سنجاقی،خاموت، رکابی، عسایی و زیگزاگ اشاره کرد.

11

معرفی یک کارخانه مطمئن جهت خرید آهن آلات ساختمانی

اگر در کار ساخت و ساز هستید، قطعا مهم‌ترین دغدغه ذهنی شما یافتن کارخانه‌ای مناسب برای خرید محصولات آهن آلات ساختمان‌سازیست. در این خصوص، مراجعه به فروشگاه معین استور را به شما توصیه می‌کنیم. گروه بازرگانی معین، از سال 1373 فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش آهن آلات آغاز کرد. از این رو پس از گذشت 28 سال از فعالیت این گروه بازرگانی، اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آهن آلات، در میان رقبا حرفی برای گفتن دارد.

انواع میلگرد آجدار و ساده، انواع اسکلت‌های فلزی، انواع تیرآهن و سایر تجهیزات فلزی که برای ایمن‌سازی ساختمان به کار می‌رود، از این مرکز قابل خریداریست. از برند‌هایی که در فروشگاه معین استور عرضه می‌شود، می‌توان از تولیدات کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان، کرمانشاه، بناب، شاهرود و اهواز نام برد.

 یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه بازرگانی معین در تهران، ابدا یک روش نو در خصوص ساخت سازه‌های فلزیست که خوشبختانه امروزه در حال بهره‌برداری بوده و به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره بهتر از کارشناسان مجرب ما در معین استور، به صورت مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.