به گزارش پایگاه خبری نشان :

این روزها با گسترش خدمات و کسب و کارها، فضای رقابتی سخت تر از قبل شده است. در هر کسب و کاری مدیران به دنبال آن هستند که راندمان کاری را تا حد ممکن بالا برده و گوی سبقت را از دیگران بدزدند. فاکتورهای مختلفی بر موفقیت در دنیای کسب و کار تاثیرگذار است که یکی از آن ها دکوراسیون داخلی فضای اداری است. این دکوراسیون هم بر روند کاری کارمندان و هم بر مشتریان می تواند تاثیر مستقیم گذاشته و راندمان کاری را افزایش و یا حتی کاهش دهد. بنابراین اگر موفقیت در کسب و کار برای شما اهمیت دارد، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به صورت حرفه ای و اصولی را جدی بگیرید.

 

دلایل اهمیت دکوراسیون داخلی در فضای اداری

کارمندان در هر سازمان و اداره ای حدود یک سوم تایم روزانه خود را در محیط کار می گذرانند، از این رو دکوراسیون داخلی فضای اداری می تواند تاثیر قابل توجهی بر روحیه و بهره وری آن ها داشته باشد. این روزها اهمیت خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و تاثیر آن بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. طراحی یک دکوراسیون داخلی اصولی و حرفه ای می تواند تاثیرات مثبت و متنوعی در رشد راندمان کاری داشته باشد.

افزایش بهره وری کارمندان

مطالعات انجام شده توسط انجمن طراحان آمریکا نشان می دهد که طراحی و دکوراسیون محل کار یکی از سه عامل مهم در میزان رضایت شغلی کارمندان و بهره وری آن ها است. 31 درصد از کارمندانی که رضایت شغلی بالایی داشتند، در یک محیط کاری جذاب مشغول بودند و 50 درصد افراد جویای کار، استخدام در محیط هایی با طراحی فیزیکی زیبا را به عنوان یک فاکتور مهم در اولویت های انتخاب خود قرار دادند. این آمارها نشان می دهد که طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اداری می تواند تاثیر قابل توجهی بر نحوه و کیفیت عملکرد کارمندان شما داشته باشد.

بهینه سازی فضای اداری

یکی دیگر از دلایل اهمیت دکوراسیون داخلی در فضای اداری آن است که طراحان و معماران به شما این امکان را می دهند که از حداقل فضا، بیشترین استفاده را کنید. در نتیجه شما می توانید به نحو بهینه تری از فضای در دسترس خود استفاده کنید.

55

کاهش هرج و مرج به علت سامان دهی به محیط کار

یک فضای کاری نامنظم و غیر اصولی می تواند منجر به استرس در کارمندان شود، سرعت کاری آن ها را کاهش دهد و در نتیجه پایین آمدن راندمان کاری را به دنبال داشته باشد. تصور کنید که کارمندانی که با یکدیگر باید در ارتباط بوده و تبادل اطلاعات انجام دهند، در یک فضای غیر اصولی و به نحوی نامناسب با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این مساله منجر به کاهش سرعت و افزایش استرس کارمندان خواهد شد. از این رو طراحی داخلی محیط کار منجر به سامان دهی بهینه محیط کار خواهد شد.

تاثیر قابل توجه بر مشتریان

فضای داخلی محیط کاری شما تا حد زیادی معرف برند و خدمات شما خواهد بود. یک محیط کاری غیر اصولی و بی نظم به صورت ناخودآگاه تاثیر منفی بر مشتریان شما گذاشته و منجر به سلب اعتماد آن ها خواهد شد. این در حالی است که یک محیط کاری شیک و مدرن می تواند باعث ایجاد احساس اعتماد و آرامش در مشتریان شده و آن ها را نسبت به خرید و یا دریافت خدمات ترغیب کند.

555

روزهای مرخصی کمتر کارمندان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طراحی اصولی و جذاب محیط کار علاوه بر افزایش بهره وری کارمندان، می تواند منجر به افزایش ساعات و روزهای کاری آن ها نیز شود. طراحی غیر اصولی محیط می تواند باعث خستگی بیش از اندازه، سردرد و یا احساس های افسردگی و اضطراب در کارمندان شود. این در حالی است که اگر محیط کاری جذاب و اصولی داشته باشید، کارمندان از بودن در فضای کاری احساس خوبی داشته و نیاز کمتری به مرخصی خواهند داشت.

نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

بعد از آن که با اهمیت خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون اداری آشنا شدیم، بهتر است بدانیم در این طراحی باید چه نکات و فاکتورهای مهمی در نظر گرفته شود:

  • استفاده اصولی از رنگ ها می تواند فضا را بزرگ یا کوچک تر از واقعیت نشان دهد و احساس شادابی در محیط کار را افزایش دهد.
  • حدود 80 درصد از کارمندان به دلیل استفاده از مبلمان غیر ارگونومیک دچار مشکلاتی در ناحیه گردن، کتف و کمر می شوند. از این رو انتخاب مبلمان مناسب از دیگر فاکتورهای مهم در طراحی داخلی محیط کار به شمار می رود.
  • تامین نور طبیعی در محیط کار فاکتور مهم دیگری است که می تواند بر راندمان کارمندان و ایجاد شادابی و روحیه در آن ها تاثیرگذار باشد.
  • نکته مهم دیگر در طراحی داخلی، توجه به دمای استاندارد محیط است که باید بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد کنترل شود.

5555

  • ارتباط منظم واحدهای کاری با یکدیگر فاکتور مهم دیگری است که باید در اجرای دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شود تا کارمندان بتوانند به راحتی با همکاران خود ارتباط داشته و فایل ها و اطلاعات مورد نیاز را انتقال دهند.
  • در طراحی فضای اداری مدرن معمولا می توان فضای جداگانه ای برای استراحت کارمندان و یا سالن غذاخوری در نظر گرفت.
  • استفاده از گیاهان یکی دیگر از مواردی است که می تواند محیط کاری را جذاب تر، زیباتر و پرنشاط تر کند.
  • طراحی اتاق کنفرانس و اتاق جلسات نیز از دیگر مواردی است که باید در طراحی فضای اداری به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

 

خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون اداری با معماران جهت

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری امری تخصصی است که باید انجام آن را به افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه بسپارید. معماران جهت یکی از شرکت های فعال در زمینه خدمات طراحی و اجرای انواع دکوراسیون های اداری و مسکونی است که سابقه فعالیت آن به بیش از 12 سال می رسد. این شرکت با داشتن مهندسین و طراحانی خلاق و مجرب، ناب ترین و بهینه ترین ایده ها را برای طراحی داخلی محیط های اداری به کار برده تا مشتریان خود را به موفقیت در کسب و کارتان چند قدم نزدیک تر کند. معماران جهت قبل از عقد قرارداد به شما مشاوره رایگان خواهد داد تا بتوانید تمامی ابهامات یا سوال های ذهنی خود را از کارشناسان زبده مجموعه بپرسید.