به گزارش پایگاه خبری نشان :

ناصر ابراهیمی در خصوص صدرنشینی پرسپولیس در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل لیگ برتر اظهار داشت: در حساس‌ترین مقطع فصل قرار داریم و با اتفاقاتی که در هفته بیست و هشتم افتاد، قهرمان یکی از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان است و استقلال سوم می‌شود مگر اینکه پرسپولیس و سپاهان در دو بازی آخر خود برنده نباشند. در این دو هفته باقیمانده تیم‌های اول و دوم برای قهرمانی حداکثر تلاش خود را می‌کنند و تیمی موفق‌تر است که از لحاظ روحی روانی در شرایط به مراتب بهتری باشند. تیم‌ها خوب تمرین می‌کنند و می‌خواهند از نظر جسمانی در بهترین وضعیت باشند ولی تیمی موفق‌تر است که بتواند بدون استرس بازی کند چون تمرکز در موفق شدن خیلی مهم است و اگر ذهن تیم را از بازی خارج کنند و به حاشیه ببرند شانس موفقیت تیم کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: شانس پرسپولیس و سپاهان با هم برابر است و هر دو تیم ۸۰ درصد بخت قهرمانی دارند. بازی هفته بیست و نهم مهم‌تر از هفته سی‌ام است چون اگر یکی از این دو تیم برنده نشوند عملاً میدان را برای رقیب خالی کرده‌اند. بازی‌های قشنگی را نمی‌بینیم چون حساسیت بازی‌ها بیش از اندازه زیاد است و تیم‌ها تلاش می‌کنند تا هر طور شده گل نخورند. تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس و سپاهان قرار می‌گیرند اگر شل بگیرند و با قدرت بازی نکنند متهم به تبانی می‌شوند و برای همین با حداکثر زورشان بازی خواهند کرد. گل زدن به چنین تیم‌هایی خیلی سخت است و فشار و استرس قهرمان نشدن هم وجود دارد که اجازه نمی‌دهد تیم‌ها بازی‌های خوبی را برگزار کنند. سرمربیان دو تیم با کمک دستیاران باید خیلی دقت کنند چون ترکیبی که انتخاب می‌کنند خیلی مهم است و اگر اشتباه کنند تیم را با مشکل مواجه می‌کنند. پرسپولیس یک امتیاز بیشتر دارد ولی دلیل نمی‌شود از حالا قهرمان باشد. اتفاقاً باید دقت کند تا بهتر از قبل بازی کند تا بتواند در هر دو بازی برنده باشد و قهرمان شود.

پیشکسوت تیم پرسپولیس در واکنش به اینکه بیژن طاهری سرپرست تیم استقلال گفته فوتبال را از امثال او یاد گرفته و خیلی ها معتقدند رفتارهای تند ریکاردو ساپینتو باید توسط وی کنترل شود، تصریح کرد: طاهری انسان با ادبی است و به باشگاه استقلال علاقه زیادی دارد. سرمربی تیم استقلال در همه بازی‌ها معترض بوده است. تا زمانی که تیمش به گل نرسد اگر داور سوتی بزند که حس کند به ضرر تیمش بوده، اعتراض می‌کند. وقتی تیمش یکی دو گل جلو افتاد دیگر اعتراض نمی‌کند. وقتی تیمش گل می‌خورد یا وقت‌هایی که بازی مساوی می‌شود با می‌بازد، برنده نشدن را گردن این و آن می‌اندازد و این عادت شده است. حتی در آخرین بازی استقلال با صنعت نفت هم داشت با بازیکن تیم حریف در زمان پرتاب اوت به مشکل می‌خورد. از لحاظ شخصیتی درست نیست وقتی تیمت برنده نمی‌شود بخواهی به دنبال مقصر باشی و این کار جرزنی است. ژوزه مورینیو هم بعضی وقت‌ها چنین کارهایی می‌کرد ولی سبک ساپینتو فرق می‌کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بیژن طاهری یکی از با شخصیت‌ترین، با معرفت‌ترین و آرام‌ترین آدم‌هایی است که می‌شناسم و از لحاظ اخلاقی بسیار خوب است. عضو باشگاه استقلال است و بیش از اندازه این باشگاه را دوست دارد. هر کسی مربی استقلال شود طاهری به عنوان سرپرست از او حمایت می‌کند. او در زمان سرمربیگری وینفرد شفر و فرهاد مجیدی هم بود ولی اخلاق هر مربی با مربی دیگر فرق می‌کند و خصوصیات اخلاقی و رفتاری شفر، مجیدی و ساپینتو با هم یکی نیست. ساپینتو جر می‌زند و به داور یا نیمکت تیم مقابل پرخاش می‌کند . طاهری خیلی جاها درگیری‌ها را جمع کرده و غائله را خوابانده که باید به او تبریک گفت ولی رفتاری که از ساپینتو دیدم در ۵۰ سالی که در فوتبال مربیگری یا سرپرستی کرده‌انم، ندیده‌ام. او با مربیان و سرپرست‌های تیم‌های مقابل و داور بازی درگیر می‌شود، حتی آخر بازی سمت داوران می‌رود و دیده شده آب دهان پرتاب می‌کند. طاهری بازیکن و شاگرد من بوده، در تیم ملی هم اگر خط می‌خورد بدون حرف و حدیث کنار می‌رفت، می‌دانم به ساپینتو گفته این کارها را نکند ولی چه کند که این مربی کار خودش را می‌کند. ساپینتو فنی به صنعت نفت باخت و باید بپذیرد داور در این نتیجه نقشی نداشت.