به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

اگر با روند مهاجرت به کشورهای خارجی آشنایی کلی داشته باشید، می‌دانید که تقریباً تمامی آنها انتظار دارند متقاضیان برای برقراری ارتباط به زبان رسمی‌شان با مشکلی مواجه نباشند. استرالیا در میان مردم نقاط مختلف جهان طرف‌داران زیادی دارد و هر ساله عده بسیاری به منظور گرفتن اقامت موقت، دائم یا شهروندی‌اش وارد عمل می‌شوند. بسته به مسیری که برای رسیدن به هدف مد نظر سراغ آن می‌روید، پیش نیازهایی که برای موفقیت باید فراهم  نمایید متفاوت خواهند بود.

میزان تسلط افراد به انگلیسی، یکی از موضوعات مهمی می‌باشد که برای ویزاهای مختلف مطرح می‌شود و فاکتوری بسیار تاثیرگذار نیز هست. آن دسته از افرادی که به دنبال آشنایی با زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا هستند، باید بدانند که برای بیشتر ویزاهای در دسترس ارائه مدرکی معتبر ضروری خواهد بود.

به دلیل اهمیت بسیار بالای این موضوع، ما قصد داریم تا از طریق بخش‌هایی مختلف آن را در این مقاله به طور تقریباً کاملی مورد بررسی قرار دهیم؛ پس اگر به آن علاقه‌مند هستید، با ما تا انتها همراه باشید.

زبان برای مهاجرت به استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، زبان رسمی کشور مورد بحث انگلیسی است؛ پس اگر قصد دارید در آن اقامت داشته باشید و نمی‌خواهید با مشکلی برای برقراری ارتباط مواجه شوید، توصیه می‌کنیم توانایی‌های خود را در آن بهبود ببخشید. بسته به مسیری که قصد استفاده از آن به منظور رسیدن به اقامت را دارید، شرایطی که در این فاکتور با آن مواجه هستید متفاوت خواهد بود. برای آن که بتوانید مهارت‌های خود را در انگلیسی به نمایش بگذارید هم باید در آزمون‌های معتبری شرکت کنید.

مواردی که بیان کردیم و نکات متنوع دیگری در مورد زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا مطرح هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند. به دلیل گستردگی زیاد موضوعات بیان شده، لازم دیدیم تا هر یک از آنها را در بخش‌هایی اختصاصی مورد بررسی قرار دهیم. آیا به دنبال داده‌هایی به روز و مطمئن در زمینه‌های مورد بحث هستید؟ پس توصیه می‌کنیم قسمت‌های بعدی را از دست ندهید.

آزمون‌های معتبر برای مهاجرت به استرالیا

اولین موضوعی که در ارتباط با زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا لازم دیدیم بررسی نماییم، آزمون‌های معتبر برای نشان دادن مهارت بود. همان‌طور که می‌دانید، موسسات بسیاری به برگزاری تست‌های سنجش توانایی در این زمینه می‌پردازند. اداره مهاجرت استرالیا از میان تمامی آنها تنها تعداد محدودی را قبول دارد. اگر بخواهیم تست‌های معتبر را معرفی نماییم باید به IELTS، TOEFL، PTE، OET و Cambridge اشاره داشته باشیم.

معمولاً با هدف نشان دادن توانایی‌ها در زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا، افراد به سراغ آزمون PTE می‌روند. این تست توسط ناشر کتاب‌های لانگمن طراحی شده و در حال برگزاری می‌باشد. آیا قصد دارید با شرکت در شبیه سازی‌های متعدد خود را برای حضور در آن آماده کنید؟

در این صورت باید بگوییم سراغ گزینه مناسبی آمده‌اید؛ زیرا سایت‌ها و مجموعه‌های مختلفی در این زمینه به فعالیت می‌پردازند. IELTS و تقریباً تمامی امتحان‌های نام برده شده از 4 بخش تشکیل شده‌اند و توانایی‌های افراد را در شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن می‌سنجند.

بسته به استاندارد مجموعه برگزار کننده، سیستم نمره دهی و نوع سوالاتی که مطرح می‌شوند با یکدیگر متفاوت هستند. مکان سنترهای برگزاری، هزینه، تاریخ‌های اخذ آزمون و مواردی از این قبیل فاکتورهایی هستند که هنگام انتخاب تست زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا باید به آنها توجه زیادی داشته باشید.

سطوح مختلف زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

معمولاً اداره مهاجرت برای آن که شرایط تعیین شده پیرامون زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا را بیان کند، از اصطلاحاتی مانند Functional English، Vocational English، Competent English، Proficient English و Superior English استفاده می‌کند. بسته به توانایی‌هایی که داشته باشید و نمره‌ای که از تست مد نظرتان به دست آورید، سطح مهارتی‌تان در یکی از موارد بیان شده قرار می‌گیرد.

افرادی که بتوانند در آزمون آیلتس حداقل نمرات 4.5، 5، 6، 7 و 8 را به دست آورند به ترتیب در سطوح بیان شده جای می‌گیرند. آیا قصد دارید در تست‌های دیگر شرکت نمایید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم برای به دست آوردن اطلاعات بیشتری پیرامون سطح بندی و میزان تسلط مورد نیاز برای مسیر مهاجرتی مد نظر خود، با افرادی خبره مانند کادر مجرب سازمان مهاجرتی سلکت ویزا ارتباط برقرار نمایید.

برای مهاجرت به استرالیا در کدام آزمون شرکت کنیم؟

یکی از موضوعاتی که در ارتباط با زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا اهمیت زیادی دارد، چیزی نیست جز انتخاب آزمون مناسب برای اثبات توانایی‌ها. کمی قبل‌تر بیان کردیم که اداره مهاجرت مدارک اخذ شده از 5 تست معتبر جهانی را برای بررسی توانایی‌های افراد قبول دارد. این موارد شامل آیلتس، تافل، پی‌تی‌ای، کمبریج و OTE هستند.

هر یک از امتحانات بیان شده دارای قالب و چارچوب خاص خود می‌باشند. اولین گامی که برای انتخاب گزینه‌ای مناسب باید بردارید، چیزی نیست جز آشنایی با بخش‌ها و شرایط کلی برگزاری آن‌ها. در کنار این مورد، به شاخصه‌های مهمی که در بخش آزمون‌های معتبر به آنها اشاره داشتیم هم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین تست را برای خود انتخاب کنید.

آیا مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است ؟

بسیاری از افراد پس از آن که با زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا آشنایی پیدا می‌کنند، سوالات مختلفی برایشان پیش میاید. یکی از مهم‌ترین آنها این است که آیا می‌توان بدون داشتن مدرکی برای اثبات توانایی‌های شخصی همچنان اقامت مقصد مورد بحث را به دست بیاورند یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله. در برخی از مسیرها، بسته به نیازهای مطرح و اقداماتی که فرد پس از ورود به کشور می‌تواند انجام دهد چنین امکانی ایجاد شده است. اگر می‌خواهید بدون شرکت در تست‌های زبان مسیر مهاجرت به استرالیا را طی نمایید، باید بسته به هدفی که دارید اطلاعاتی در مورد ساب کلاس‌های مختلف زیر مجموعه روش مد نظر به دست آورید؛ سپس گزینه‌هایی که شما را به هدف بیان شده می‌رسانند در نظر بگیرید و پس از مقایسه‌ای دقیق، دست به تصمیم گیری نهایی بزنید.

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید، یکی از دغدغه برانگیزترین چالش‌هایی که باعث جلب توجه افراد حین مهاجرت می‌شود چیزی نیست جز تسلط به زبان و نحوه اثبات آن. در این مقاله سعی داشتیم تا توضیحاتی کلی پیرامون این موضوع در اختیارتان قرار دهیم. در انتها باید بگوییم میزان مهارتی که هر فرد باید داشته باشد تا بتواند ویزای خاصی را به دست آورد، به روش مد نظر او و شرایطش بستگی خواهد داشت.

اگر می‌خواهید داده‌هایی کاربردی پیرامون موضوعات بیان شده را برای خود به دست آورید، توصیه می‌کنیم از مشاورانی حرفه‌ای با حسن شهرت بالا کمک بگیرید. سازمان مهاجرتی سلکت ویزا یکی از مجموعه‌هایی به حساب می‌رود که در کنار وکیل رسمی سازمان MARA ، کادری مجرب و متخصص دارد و می‌تواند از ابتدا تا انتهای گرفتن اقامت شما را همراهی کند.

با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، بدون شک متوجه شده‌اید که اگر به دنبال داده‌های بیشتری پیرامون زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا هستید، می‌توانید از مشاوره رایگان کادر این مجموعه بهره ببرید.