به گزارش پایگاه خبری نشان :

کامپوزیت دندان از خدمات ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی است که توسط دندانپزشک های زیبایی و عمومی ارائه می شود. سوالات مختلفی افراد درباره کامپوزیت ها دارند و که دوست دارند قبل از این درمان درباره آنها مطلع شوند. یکی از سوالات این است که:

 

میزان ماندگاری و دوام کامپوزیت دندان چقدر است؟ کامپوزیت ها چند سال عمر می کنند؟

این سوال مانند بسیاری از سوالات دیگر اینچنینی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد ... از اطرافیان خودتان نیز سوال کنید احتمالا به پاسخ های مختلفی برسید. چراکه میزان ماندگاری کامپوزیت ها با توجه به عواملی مانند برند کامپوزیت، مهارت دندانپزشک، و البته مراقبت خود فرد از کامپوزیت و میزان رعایت بهداشت دهان و دندان و ... ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال برخی دندانپزشکان میزان ماندگاری را 5 -  6- 7 سال می گویند و برخی نیز میزان ماندگاری کامپوزیت را بین 7 الی 10 سال متغیر می دانند.

اگر به دنبال بهترین دکتر برای کامپوزیت دندان هستید باید دقت لازم را داشته باشید و عوامل مختلفی را مانند استفاده از دندانپزشک از نوع و برند کامپوزیت، تجربه و مهارت دندانپزشک و ... را در نظر داشته باشید که اطلاعات بیشتر را در مطلب بهترین دندانپزشک کیست؟ می توانید مشاهده کنید.

کامپوزیت های دندانپزشکی ترمیم های همرنگ دندان ها هستند و دندانپزشکان با کمک کامپوزیت ها می توانند دندانی مختلف را ترمیم و بازسازی کنند و اگر دندانی از نظر ظاهری نیز مشکل داشت (مانند، کجی دندان، شکستگی و ترک دندان و ...) دندانپزشکان با کمک کامپوزیت ها می توانند نسب به ترمیم زیبایی اقدام کنند.

ترمیم دندان ها معمولا با آمالگام و کامپوزیت انجام می شود. کامپوزیت ها همرنگ دندان استند و برای تمامی دندان ها مناسب بوده و می توان استفاده کرد، اما آمالگام به دلیل همرنگ نبودن با دندان و رنگ نقره ای معمولا فقط برای دندان های آسیاب استفاده می شود. با این افراد بسیاری به دلیل همرنگ بودن کامپوزیت با دندان هایشان بیشتر دوست دارند از کامپوزیت برای ترمیم و بازسازی دندان آسیب دیده شان استفاده شود.

برای مشاهده لیست دندانپزشکان می توانید به سایت دندان پی مراجعه کنید: https://dandanp.ir