به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

دانشگاه دولتی کارابوک در شهری صنعتی با همین نام واقع شده و با شعار (خانه شما برای آموزش نوین) از سال 2007 مشغول به کار است. کارابوک جزو دانشگاه های تازه تاسیس کشور  ترکیه بوده و در حال حاضر بیش از 42 هزار دانشجوی داخلی و خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و این عدد هر ساله رو به افزایش می باشد.  با توران آکادمی همراه باشید:

پیشینه ی دانشگاه کارابوک

دانشگاه کارابوک همواره با استاندارد های علمی روز دنیا پیش رفته و هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان را وارد بازار کار می کند. دانشگاه کارابوک دارای 16 دانشکده و 15 مرکز تحقیقاتی بوده و با پذیرش حجم زیادی از دانشجویان خارجی، توانسته به یک دانشگاه بین المللی نیز تبدیل شود.

زبان دانشگاه کارابوک

این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی مشغول به کار بوده و برخی از رشته های تحصیلی کارابوک، تنها به زبان ترکی و برخی دیگر تنها به زبان انگلیسی ارائه می شود. آن دسته از متقاضیانی که موفق به کسب مدرک زبان نشده اند نیز می توانند با شرکت در کلاس های آموزش زبان این دانشگاه، مدرک مذکور را دریافت کنند.

ویژگی های کارابوک

کارابوک یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بوده از این روی دارای امکانات رفاهی مناسبی می باشد.

اقامتگاه: این دانشگاه دارای اقامتگاه و خوابگاه هایی با ظرفیت 4 هزار نفر بوده که تنها چند دقیقه با دانشگاه فاصله دارد.

محیط دانشگاهی مناسب: پردیس دانشگاه کارابوک در یکی از بهترین مناطق ترکیه واقع شده از این روی دانشجویان می توانند در اوقات فراغت از محیط سرسبز اطراف دانشگاه لذت ببرند.

کارآفرینی: بیشتر دانشجویان این دانشگاه، بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار شده از این روی کارابوک در چند سال اخیر پرچم کارآفرینی را دریافت کرده است. 

استادیوم ورزشی: دانشجویان می توانند در این فضا علاوه بر انجام تمرینات ورزشی، در مراسم های مناسبتی نظیر جشن فارغ التحصیلی نیز شرکت کنند.

از دیگر امکانات این دانشگاه می توان به هیئت علمی به ظرفیت 300 نفر، اتاق های غذاخوری، مرکز تاسیسات اجتماعی، بیمارستان خصوصی و بی شمار مغازه با کاربری مختلف اشاره کرد.

رشته های تحصیلی دانشگاه کارابوک

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم، کارابوک دارای 16 دانشکده بوده که هر کدام مربوط به یک رشته ی تحصیلی می باشد.

  • دانشکده ادبیات
  • دانشکده هنر و طراحی
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده فنی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده پزشکی

علم مواد، فیزیک، اقتصاد، زیست شناسی، معماری، جنگلداری، فلسفه، حقوق، مهندسی سازه، مهندسی متالوژی از جمله دیگر رشته های این دانشگاه می باشد.

از میان موارد مذکور، پزشکی یکی از پرمتقاضی ترین رشته ها محسوب می شود.

دانشکده ی پزشکی این دانشگاه در سال 2010 افتتاح شده از این روی تازه تاسیس محسوب می شود.

رشته ی پزشکی کارابوک نیز خود به سه دسته ی علوم پزشکی پایه، علوم جراحی، علوم داخلی تقسیم بندی می شود.

سطح علمی دانشکده ی پزشکی کارابوک همواره با استاندارد های جهانی پیش رفته و دارای بیش از 20 استاد و 25 دستیار تحقیق می باشد.

قبولی در دانشگاه کارابوک

آن دسته از متقاضیانی که قصد ادامه ی تحصیل در این دانشگاه را دارند می توانند از طریق شرکت در آزمون یوس اقدام کنند.

آزمون یوس این دانشگاه در سه مرحله انجام شده و دانشجویانی که موفق به کسب امتیاز بالاتر شده اند، مجاز به انتخاب رشته خواهند بود.

قبولی در آزمون اس ای تی نیز یکی دیگر از روش های اخذ پذیرش این دانشگاه محسوب شده و این آزمون برای رشته های انگلیسی زبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

نکته: از آن جایی که آزمون SAT چندین بار در سال برگزار می شود، شانس قبولی متقاضیان در این آزمون بسیار بالاتر می باشد.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه کارابوک

در چند سال اخیر دانشگاه کارابوک دانشجویان ممتاز و نخبه ی بین المللی را بدون کنکور ثبت نام می کند. دارا بودن شرایط ذیل برای ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه الزامی است.

  • معدل دیپلم متقاضی بالای 18 باشد.
  • داوطلب زیر 21 سال داشته باشد.
  • داشتن امتیازات و یا لوح تقدیر
  • مدرک زبان انگلیسی و یا زبان ترکی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

متقاضیان به منظور ثبت نام در این دانشگاه میبایست مدارک ذیل را با خود به همراه داشته باشند.

  • رزومه ی تحصیلی ترجمه شده
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدرک دیپلم
  • اصل شناسنامه
  • گواهی تسلط بر زبان ترکی و یا انگلیسی (در صورت وجود)
  • چند قطعه عکس
  • پاسپورت

آیا دانشگاه کارابوک مورد تایید است؟

قبل از هر چیز لازم است این نکته را به یاد داشته باشید که دانشگاه کارابوک مورد تایید وزارتخانه ی ایران نمی باشد.

شما می توانید به منظور بررسی لیست دانشگاه های مورد تایید، به وب سایت وزارت علوم ایران مراجعه کنید.

خوب است بدانید که دانشگاه کارابوک با بیش از 210 دانشگاه تفاهم نامه ی اراسموس را امضا کرده که از میان برخی از کشورهای طرف قرار داد، می توان به ایتالیا، رومانی و لهستان اشاره کرد.

رتبه ی دانشگاه کارابوک در ترکیه

از میان 200 دانشگاه کشور ترکیه، کارابوک رتبه ی 20 را کسب کرده و دسترسی سریع دانشجویان این دانشگاه به بازار کار، سبب شده تا از شهرت بسیار زیادی برخوردار باشد.

شهریه ی دانشگاه کارابوک

کارابوک در دسته ی دانشگاه های دولتی این کشور قرار داشته از این روی شهریه ی مقرون به صرفه ای دارد.

هزینه ی تحصیل در هر رشته با دیگری متفاوت بوده از این روی به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت این دانشگاه مراجعه کنید.

به طور کلی شهریه ی این دانشگاه بین 5 تا 15 هزار لیر در سال می باشد.

بورسیه ی تحصیلی

بورسیه ی تحصیلی کارابوک شرایط منحصر به فردی به همراه دارد. این بورسیه توسط انجمن ها و یا بنیاد ها برای دانشجویان ارائه می گردد.

کمک غذا: دانشجویان برتر این دانشگاه می توانند با ارائه ی درخواست، کمک هایی برای تهیه ی غذا از جانب این دانشگاه دریافت کنند.

کار پاره وقت: دانشجویان می توانند 15 ساعت در هفته مشغول به کار شوند تا علاوه بر کسب درآمد، سابقه ی کاری خود را نیز افزایش دهند.

شرایط کارآموزی

دانشجویان بدون شغل، دانشجویان ممتاز و آن دسته از افرادی که هم اکنون در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند می توانند از شرایط کارآموزی کارابوک استفاده کنند.

 https://touran.academy/karabuk-university/