به گزارش پایگاه خبری نشان :

در گذشته برای تأمین نیازهای خود باید چندین برنامه مختلف خارجی را روی آیفون خود نصب می‌کردید، اما حال با دانلود روبیکا برای ایفون از اپ استور می‌توانید به خدمات بی‌شمار سوپراپی چندمنظوره دسترسی داشته باشید. در حقیقت عملکرد درخشان اپ‌های ایرانی در سال‌های گذشته ستودنی و انکارناپذیر بوده است: این اپ‌ها، از نمونه‌های کپی‌شده‌ی نسخه‌هایی خارجی و تقلیدهایی کورکورانه تا تحقق ایده‌هایی نوین و مبتکرانه، راه پرفراز و نشیب و طولانی را برای دستیابی به جایگاه کنونی خود طی کرده‌اند و حال به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ایرانیان تبدیل شده‌اند.

a man holding an iphone in his hand and showing rubika application

روبیکا؛ سوپراپی چندمنظوره با امکاناتی بی‌شمار

ده‌ها کاربرد دارد و میلیون‌ها نفر کاربر فعال؛ روبیکا با عنوان پیام‌رسانی بومی در سال ۱۳۹۶ پا به عرصه رقابت با دیگر پیام‌رسان‌ها گذاشت، اما با ارائه‌ی امکاناتی بی‌شمار نشان داد که در پی تحقق هدفی والاتر است و در جهت دستیابی به رؤیای بلندپروازنه و بزرگی گام برمی‌دارد. این اپ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام دریچه‌ای از دنیای متفاوتی از تفریح و سرگرمی را به روی مخاطبان باز می‌کنند: از پخش فیلم و سریال گرفته تا بازی‌های کامپیوتری، محدوده‌ی وسیعی از گزینه‌های تفریحی در این اپ گردهم آمده‌اند تا لحظاتی شاد را برای ایرانیان به ارمغان آورند. با نصب برنامه روبیکا برای آیفون به انبوهی از محتوای سرگرم‌کننده، آگاهی‌بخش و آموزنده دسترسی خواهید داشت و از گشت و گذار در بخش‌های مفرح و متعدد این اپ ایرانی لذت خواهید برد. برخی از بخش‌های پرطرفدار این اپ کاربردی عبارت‌اند از:

پیامرسان روبیکا: همان‌طور که از نام آن نیز قابل تشخیص است، هدف از طراحی این بخش ایجاد فضای ارتباطی امن برای ارسال پیام‌هایی چندرسانه‌ای است. البته امکانات و قابلیت‌های این بخش بسیار فراتر از پیام‌رسانی عادی است، چراکه امکان ایجاد گروه و کانال و حتی کسب درآمد از تولید محتوای مفید در این بخش برای کاربران فراهم گردیده است. گفتنی است که قابلیت گفتگوی صوتی در گروه و کانال نیز به تازگی به این بخش اضافه شده است تا هیچ دلیلی برای طفره ایرانیان از نصب روبیکا آیفون رایگان وجود نداشته باشد.

روبینو و ویدئوگرد: روبیکا در طراحی این بخش از رسانه اجتماعی همرسانی ویدئو و عکس اینستاگرام الگوبرداری کرده و امکان اشتراک تصویر و تماشای ویدئوهایی منتخب و پربیننده را برای سرگرمی کاربران خود فراهم ساخته است.

بخش فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی: همان‌گونه که گفته شد، نصب روبیکا برای آیفون به معنای مجوزی برای ورود به دنیایی آکنده از محتوایی سرگرم‌کننده و تماشایی است و این بخش نیز همان‌طور که نام آن گویاست، به پخش فیلم‌های سینمایی روز دنیا و مجموعه‌های تلویزیونی جذاب اختصاص دارد. محتوای تصویری این بخش به دقت در ژانرهایی مختلف دسته‌بندی شده‌اند تا انتخابی صحیح براساس سلیقه و سن به راحتی انجام پذیرد.

فروشگاه روبیکا: با دانلود مستقیم روبیکا ایفون و نصب آن می‌توانید انواع مختلفی از اجناس گوناگون و کالاهایی متنوع را از فروشگاه‌هایی بااعتبار تهیه کرده و در زمانی اندک درب منزل خود دریافت کنید. در این بخش نیز فروشگاه‌ها به خوبی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته و به شایستگی از یکدیگر تفکیک شده‌اند تا فرآیند خرید کالا و یافتن اجناس موردنیاز با دانلود روبیکا برای ایفون رایگان در زمانی بسیار کوتاه برای خریداران صورت پذیرد.

برقراری تماس صوتی، کمک به مؤسسات نیکوکاری، مروری بر اخبار ایران و جهان و کیف پول دیجیتال برای خرید بسته‌های اینترنتی، شارژ و خدمات درون برنامه‌ای از دیگر خدماتی است که روبیکا برای ایفون به کاربران خود ارائه می‌دهد.

A man showing rubika application on his phone

ایتا؛ پیام‌رسانی همه‌فن‌حریف برای بی‌نیازی از نمونه‌های خارجی

پس از محدودسازی دسترسی به اپ‌هایی نظیر تلگرام و واتساپ، ایتا با همان طراحی آشنای خود توانست جای خالی این اپ‌های پرطرفدار خارجی را تا حدودی پر کند و به جانشینی شایسته برای این اپ‌ها مبدل گردد. ایتا پیام‌رسانی مولتی‌پلتفرم برای ارسال پیام‌هایی چندرسانه‌ای است که با ارائه‌ی امکاناتی عالی و ابزارهایی کاربردی توانسته است ایرانیان را از نصب نمونه‌هایی خارجی بی‌نیاز سازد. این اپ -به ادعای توسعه‌دهندگان خود- قادر است در حجم ترافیکی اینترنتی مصرفی شما به میزان زیاد (۶۶ درصد) صرفه‌جویی کند؛ بدین معنا که شما با دانلود ایتا از اپ استور و گشت و گذار در گروه‌ها و کانال‌های سرگرم‌کننده این اپ به ازای مصرف هر ۱۰۰ مگابایت، فقط ۳۳ مگابایت از حجم اینترنت خود را از دست خواهید داد. این پیام‌رسان به دستیار هوشمندی به نام ایتایار نیز مجهز شده تا ادمین‌ کانال‌ها قادر باشند مدیریت بهتری بر محتوای کانال‌ها و گروه‌های خود داشته باشند. اشتراک‌گذاری فایل‌هایی چندرسانه‌ای با سرعتی عالی، رابط کاربری آشنا با شباهتی انکارناپذیر به تلگرام، برقراری ارتباط با اقوام و دوستان، تعدد و تنوع بالای کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی و فضای ابری برای ذخیره‌سازی فایل‌ها از امکانات و خدماتی است که با دانلود برنامه ایتا با لینک مستقیم برای آیفون از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. ناگفته نماند که ایتا پیام‌رسانی بی‌نقص نبوده و همانند دیگر اپ‌های ایرانی عاری از عیب و ایراد نیست: به عنوان مثال این اپ کماکان فاقد تماس تصویری و صوتی بوده و از برخی قابلیت‌های روبیکا نظیر ایجاد صفحه و اعلام استوری محروم است. اما تجربه‌ی کاربری روان و سریع این اپ موجب شده است که ایرانیان زیادی از طریق سایت سیبچه اقدام به نصب ایتا برای ایفون کنند و از مزیت‌های متعدد این اپ ایرانی بهره برند. سیبچه اولین بازارچه نرم‌افزارهای اپل است که با دریافت حق اشتراکی اندک، دسترسی پیوسته ایرانیان را به اپ‌هایی ایرانی تضمین و با خلق فضایی مناسب برای عرضه‌ی اپ‌های ایرانی توسط توسعه‌دهندگان بومی، تحریم‌های ناعادلانه اپل را بی‌اثر کرده است. بنابراین برای دانلود برنامه ایتا با لینک مستقیم برای ایفون رایگان می‌توانید به سیبچه مراجعه کرده و این پیام‌رسان کارآمد را با دیگر اپ‌های پرطرفدار ایرانی نصب کنید.

a phone with eitaa application on its screen with captions of family, connection and wisdom on its background

بلد؛ مسیریابی هوشمند و قابل‌اتکاء برای دستیابی سریع به مقصد

شاید تا چند سال گذشته هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی سلطه و انحصار مسیریاب‌هایی نظیر ویز و گوگل مپ در ایران به پایان رسد، اما ظهور مسیریاب‌هایی نظیر نشان و بلد ثابت کردند که ظرفیت بالقوه بسیار بالایی برای رقابت اپ‌هایی ایرانی با نمونه‌هایی خارجی در کشور وجود دارد. مسیریاب بلد با امکاناتی بسیار زیاد قادر است مبدأ را با کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر به مقصد منتهی و مسیریابی در شبکه‌ی پیچیده‌ای از جاده‌های درون‌شهری را به تجربه‌ای لذت‌بخش مبدل کند. با نصب رایگان بلد برای ایفون نسخه وب می‌توانید در هنگام رانندگی از نقاط حادثه‌خیز و پرترافیک مطلع گردید و با تکیه بر نقشه پرجزئیات دیجیتالی و ماهواره‌ای این مسیریاب، از تمام نقاط مهم و اماکن رفاهی و تفریحی و تجاری که در مسیر پیش روی دارید، آگاهی یابید. این اپ اطلاعات کاملی از مراکز درمانی، تجاری، تفریحی و کسب و کارهای مختلف همراه با تصاویر و جزئیاتی بسیار زیاد در خود ذخیره کرده است تا نسخه وب بلد برای ایفون به بانک اطلاعاتی سودمندی برای ایرانیان مبدل شود. مسیریابی آسان به کمک دستیار صوتی (با دو لهجه آذری و فارسی)، نقشه آفلاین، نقشه ماهواره‌ای (برای پایتخت)، انتخاب اماکن منتخب، نمایش حمل و نقل عمومی و خطوط مترو برای عابران پیاده، رصد آلودگی هوا برای کلان‌شهرها، گزارش محل استقرار پلیس و دوربین‌های کنترل سرعت و نمایش ترافیک لحظه‌ای از امکاناتی است که با دانلود آخرین نسخه مسیریاب بلد اپل از آن‌ها برخوردار خواهید شد.

سخن پایانی

اپ‌های ایرانی با وجود نقاط ضعف و نقایص نرم‌افزاری ریز و درشتی که دارند، قابلیت‌های بی‌شمار و امکانات فراوانی را نیز به کاربران ارائه می‌دهند.