به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر شما هم جز آن دسته از کسانی هستید که به تماشای فیلم یا فوتبال همراه با دوستان خود در فضای باز علاقه دارد، پیشنهاد می‌کنیم یک ویدئو پروژکتور فضای باز تهیه کنید؛ خواهید دید که لذت این کار دوچندان خواهد شد. ویدئو پروژکتورها انواع مختلفی دارند که البته در این مقاله فقط قرار است به‌صورت اختصاصی به نوع فضای باز آن بپردازیم پس ادامهٔ مطالب را از دست ندهید.

نکات مهم پیش از خرید ویدئو پروژکتور

اگر می‌خواهید تجربهٔ یک خرید خوب را از ویدئو پروژکتور داشته باشید لازم است پیش‌ازاین کار، به نکات مرتبط با آن توجه کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخورداری از اپتیک باکیفیت

تصاویری که از پروژکتور روی صفحه‌نمایش منتقل می‌شود، به‌وسیلهٔ اپتیک انجام می‌شود که شامل اجزایی مثل آینه‌ها، فیلترها و لنزهاست، پس‌نیاز است که اپتیک یک ویدئو پروژکتور کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند خروجی خوبی نیز داشته باشد.

روشنایی با لومن بالا

از دیگر مواردی که باید پیش از خرید این محصول به آن توجه ویژه داشته باشید، شدت روشنایی آن است. کار اصلی ویدئو پروژکتورها این است که تصاویر کوچک را به تصاویر بزرگ تبدیل کنند که البته باید نور کافی وجود داشته باشد تا بتوان تصاویر را با همان کیفیت دید. توجه داشته باشید که خروجی نور هر پروژکتور می‌تواند با دیگری تفاوت داشته باشد، به طور مثال مدلی که 3000 لومن روشنایی دارد گزینه‌ی خوبی برای استفاده در فضای باز است.

تفکیک و وضوح رنگ خوب

شاید برای برخی از افراد مهم نباشد که تصاویر با چه رنگی نمایش داده شوند؛ اما قطعاً این موضوع مهمی است که پروژکتور تفکیک و وضوح رنگ خوبی داشته باشد یعنی بتواند دقیقاً چیزی که در صفحه کامپیوتر می‌بینید روی پرده نمایش نیز ببینید و این زمانی ممکن است که ویدئو پروژکتور از تفکیک رنگ خوبی برخوردار باشد.

رزولوشن بالا

اگر به دنبال یک ویدئو پروژکتور فول اچ دی هستید پس باید به رزولوشن یا وضوح تصویر آن دقت کنید. منظور از وضوح در واقع تعداد پیکسل‌های آن در طول و عرض تصویر است که هر چه تعداد آن بیشتر باشد کیفیت تصویر نیز بیشتر خواهد شد. توجه داشته باشید که پیش از خرید پروژکتور به مانیتور رایانه خود دقت کنید چرا که اگر از لحاظ وضوح صفحه‌نمایش با هم همخوانی نداشته باشند، نمی‌توان تصاویر باکیفیتی دریافت کرد.

لذت تجربه‌ای هیجان‌انگیز با ویدئو پروژکتور فضای باز

ویدئو پروژکتورهای فضای باز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما در هر فضایی با هر میزان نوری به‌راحتی بتوانید به تماشای فیلم یا برنامهٔ موردعلاقه‌تان بنشینید. از سری مزیت‌هایی که می‌توان برای بهترین ویدئو پروژکتور فضای باز ذکر کرد به شرح زیر است:

  • به دلیل داشتن لنز کریستالی، تصاویر را با بالاترین وضوح ممکن پخش می‌کند.
  • رزولوشن این نوع از ویدئو پروژکتورها 4K است.
  • جاگیر نیست و ظاهر جمع و جوری دارد.
  • بلندگوهایی که برای آن طراحی شده صدا را به‌صورت یکپارچه پخش می‌کند.
  • خروجی نور آن که جز مهم‌ترین ویژگی‌هاست برابر با 3000 لومن است.

نکته: میزان خروجی نور این نوع از پروژکتور به‌گونه‌ای است که شما در طول روز نیز می‌توانید تصاویر را بدون اینکه محو شوند به‌راحتی ببینید.

تاپ‌ترین ویدئو پروژکتورهای فضای باز سال 2024

بر اساس آمار به‌دست‌آمده از فروش انواع ویدئو پروژکتورها، مشخص شد که برترین‌های این محصول کدام‌ها هستند. در لیست زیر به بررسی اجمالی آن‌ها می‌پردازیم.

ویدئو پروژکتور مدل EPSON PU1007

یکی از قوی‌ترین نوع پروژکتورهاست که کارایی آن برابر با 2000 ساعت است. در ساخت آن از 11 لنز استفاده شده است که این موضوع باعث می‌شود تصاویر با بالاترین کیفیت و بدون هیچ مشکلی پخش شوند. ویژگی بارزی که این محصول را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند این است که قابلیت پخش 4 تصویر یا ویدئو را به صورت همزمان دارد.

ویدئو پروژکتور مدل EPSON PU1008

طول عمر بالا و کارایی بسیار زیاد این نوع ویدئو پروژکتور باعث شده تا مخاطبان توجه ویژه‌ای به آن نشان دهند. به طور مثال در آن از فناوری Laser استفاده شده است؛ یعنی یک پروژکتور لیزری به شمار می‌آید. از قابلیت Out Door برخوردار بوده و می‌تواند تا 8500 انسی لومن تولید نور داشته باشد. فول‌اچ‌دی بودن آن نیز از دیگر ویژگی‌های مهم آن است.

ویدئو پروژکتور مدل EPSON PU2010

از آن جایی که در این نوع پروژکتور 9 لنز وجود دارد به همین دلیل می‌توان باتوجه‌به زاویه تابش و میزان نور در محیط از لنز دلخواه و مورد نیاز استفاده کرد و نگران این که تصاویر ممکن است وضوح و کیفیت نداشته باشند، نشد.

ویدئو پروژکتور مدل Panasonic PT-RCQ10

اگر به دنبال یک ویدئو پروژکتور برای فضای باز می‌گردید که کمترین میزان تأخیر را در پخش تصاویر داشته باشد ما به شما این مدل را پیشنهاد می‌کنیم چرا که تأخیر آن از 6 میلی ثانیه نیز کمتر است. وجود سیستم خنک کننده مایع ویژگی دیگری است که این محصول دارد و برای آن دسته از کسانی که دوست دارند ساعات طولانی به تماشای برنامه مورد علاقه خود بنشینند بسیار مناسب است.

ویدئو پروژکتور مدل Panasonic PT-MZ880WU

قابلیت پخش تصاویر به‌صورت فول‌اچ‌دی و همچنین تولید کمترین میزان صدا هنگام کارکردن از سری نقاط قوت این ویدئو پروژکتور است. جالب است بدانید که از می‌تواند پورت‌های مختلفی مثل پورت Lan یا دانگل وای‌فای را پشتیبانی کند.

قیمت ویدئو پروژکتور فضای باز و چالش‌های آن

یکی از چالش‌هایی که همیشه مشتریان با آن روبه‌رو هستند، هزینهٔ ویدئو پروژکتور است. به‌طورکلی هزینه‌ها باتوجه‌به درنظرگرفتن چند فاکتور مشخص می‌شود به همین دلیل نمی‌توان یک مبلغ واحد را بیان کرد. توجه به شرکت تولیدکننده، مدل، ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر مدل، میزان بودجه، فضای مورداستفاده و... از سری مواردی است که می‌تواند به خریدار کمک کند تا این چالش را به‌راحتی پشت سر بگذارد.

جمع‌بندی

ویدئو پروژکتورهای فضای باز در انواع مختلفی وجود دارند دقت داشته باشید با درنظرگرفتن شرایط خود و چیزی که از یک پروژکتور انتظار دارید برای خرید اقدام کنید؛ زیرا هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مختص به خود، قیمت، کیفیت و... متفاوتی از هم دارند. شما می‌توانید عنوان ویدئو پروژکتور با‌کیفیت را از دای تک به‌راحتی خریداری نمایید. خوشبختانه مجموعه دای تک تنوع بسیار بالایی در قسمت ویدئو پروژکتور‌های فضای باز دارد.