به گزارش پایگاه خبری نشان :

اپلیکیشن آیتول سامانه جامع خدمات خودرویی است که به مالکان خودرو امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون دردسر، انواع خدمات خودرویی را دریافت کنند. یکی از این خدمات، پرداخت انواع بدهی خودرو است. با برخورداری از سیستم پرداخت انواع بدهی خودرو از طریق اپلیکیشن آیتول، همه چیز ساده و سریع پیش خواهد رفت و می‌توانید به راحتی تنها با استفاده از این اپلیکیشن، تمامی استعلام‌های بدهی‌های خودرو را بگیرید و نسبت به پرداخت آنها به‌صورت آنلاین اقدام کنید.

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم انواع بدهی خودرو که می‌توان با استفاده از اپلیکیشن آیتول پرداخت کرد، کدامند.

انواع بدهی خودرو با آیتول

انواع بدهی خودرو که از طریق اپلیکیشن آیتول قابل پرداخت هستند، عبارتند از:

  • خلافی خودرو: لازم است که به‌موقع استعلام و پرداخت خلافی خودرو را انجام دهید. عدم پرداخت به‌موقع خلافی خودرو، باعث افزایش مبلغ خلافی، توقیف پلاک خودرو، توقیف گواهینامه رانندگی، جلوگیری از تعویض پلاک و... خواهد شد. سریع ترین راه پرداخت خلافی ماشین، مراجعه به آیتول و برخورداری از سیستم پرداخت خودکار آن است.
  • عوارض آزادراهی: هدف از دریافت عوارض آزادراهی، تأمین هزینه‌های ساخت و نگهداری از آزادراه‌هاست. میزان عوارض آزادراهی با توجه به نوع آزادراه و مسافت طی‌شده خودرو متفاوت است و در صورت عدم پرداخت به‌موقع، مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد. در اپلیکیشن آیتول امکان پرداخت آنی عوارض آزادراهی فراهم شده است.
  • عوارض شهرداری: عوارض سالیانه شهرداری خودرو مبلغی است که مالکان خودروها به‌صورت سالیانه به شهرداری پرداخت می‌کنند. این عوارض به منظور تأمین هزینه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری‌ها از جمله ساخت و نگهداری از معابر، پارکینگ‌ها و فضاهای سبز شهری دریافت می‌شود. میزان عوارض سالیانه شهرداری خودرو با توجه به نوع خودرو، مدل و سال تولید آن متفاوت است.
  • مالیات نقل و انتقال خودرو: مالیات نقل و انتقال خودرو مبلغی است که موقع خرید و فروش خودرو باید پرداخت شود و طبق قاعده فعلی، پرداخت آن برعهده فروشنده است.
  • عوارض طرح ترافیک: بسته به میزان ورود بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک، باید عوارض مربوط به آن را پرداخت کنید. در اپلیکیشن آیتول، امکان استعلام و پرداخت عوارض طرح ترافیک فراهم شده است.

مزیت‌های پرداخت انواع بدهی خودرو از طریق اپلیکیشن آیتول

از جمله مزایای پرداخت انواع بدهی خودرو از طریق اپلیکیشن آیتول، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه: مالکان خودرو می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، انواع بدهی خودرو خود را از طریق این سامانه پرداخت کنند.
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری: این امکان برای مالکان خودرو فراهم شده است تا در هر زمان و مکانی، انواع بدهی خودرو خود را پرداخت کنند.
  • پرداخت به موقع بدهی: مالکان خودرو می‌توانند با پرداخت به موقع بدهی‌های خود، از افزایش جریمه‌های دیرکرد جلوگیری کنند.
  • اعتمادپذیری: اپلیکیشن آیتول سامانه‌ای معتبر و قابل اعتماد است که از سوی سازمان‌های دولتی مورد تایید قرار گرفته است.

با استفاده از اپلیکیشن آیتول می‌توانید به راحتی و بدون دردسر، انواع بدهی‌ خودرو خود را پرداخت کنید.

کلام آخر

با توجه به امکانی که اپلیکیشن آیتول برای پرداخت انواع بدهی خودرو به‌صورت اینترنتی فراهم کرده است، دیگر نباید از این بابت مشکل و نگرانی وجود داشته باشد. به‌علاوه شما می‌توانید سیستم پرداخت خودکار آیتول را فعال کنید و با شارژ کیف پول حساب کاربری خود، از این سرویس خدمات نیز بهره‌مند شوید.