به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک زن کوهنورد که در مسیر خود در منطقه ای جنگلی در ایالات متحده مفقود شده بود با کمک نقشه های آنلاین و چراغ قوه آیفون پیدا شد. این در حالی است که چراغ قوه آیفون از غیرمحبوب ترین تکنولوژی های این گوشی است.

این زن در ایالت فلوریدا مفقود شده بود. دفتر کلانتر شهرستان هیلزبورو با کمک یک دوربین دید در شب دید در شب اقدام به جستجو در منطقه کردند.

واحد هوانوردی HCSO ویدئویی را در فیس بوک از مراحل جستجو و نجات هوایی در پارک حفاظت شده Flatwoods منتشر کرد. مقامات در این پست گفتند: “خوشبختانه ما توانستیم تلفن همراه او را ببینیم و از طریق نور چراغ قوه آیفون، مختصات هوایی محل مفقودی را ترسیم کردیم.”

لیبی مارازاک در این باره گفت که مدتی است به مراقبت از همسرش که در حال مبارزه با سرطان است می پردازد و چون این منطقه جنگلی نزدیک مرکز سرطان مفیفت است و “امنیت بالایی” دارد تصمیم گرفته در آن کوهپیمایی و پیاده روی کند که البته در نهایت گم شده است.

بنا به گفته دفتر کلانتر این زن حدود دو ساعت در مسیری بوده است و در نهایت نتوانسته است راهش را پیدا کند.اگرچه این پیاده روی ناخوشایند شد ، اما مارازاک گفت که او همچنان راهپیمایی ها و کوهنوردی های خود را ادامه خواهد داد، البته این بار، با ابزار مناسب.