به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2021 در حالی به پایان رسید که ساعتی پیش از پیروزی پرگل استقلال ایران، همنام تاجیکستانی آبی‌ها با پیراهن سرخ موفق شد آلمالیق ازبکستان را با نتیجه 3-2 شکست دهد. این نتیجه در حالی رقم خورد که AGMK هفته گذشته الهلال را با نتیجه 2-2 متوقف کرده بود اما این بار تسلیم نماینده تاجیکستان شد.

این بازی با حملات تیم آلمالیق آغاز شد و بازیکنان این تیم روی بازی مسلط بودند و چند موقعیت نیز هدر دادند اما در پایان نیمه اول، این تیم استقلال دوشنبه بود که با ارسالی تماشایی روی دروازه و اشتباه ژوکیچ مدافع تیم ازبک به گل رسید. این گل در دقیقه 45+1 به ثمر رسید و استقلال تاجیکستان را برنده به رختکن فرستاد.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که روند بازی مثل قبل بود. مالکیت توپ به 80-20 هم رسید اما قرمزپوشان تاجیک یک بار دیگر روی فرصت طلبی به گل رسیدند تا شگفتی را کامل کرده باشند. محمد رحیموف ستاره جوان استقلال در گوشه زمین از کاپیتان AGMK توپگیری کرد و پاس خود را به منوچهر جلیلوف داد تا در دقیقه 55 او با ضربه ای دیدنی و دقیق از زاویه بسته، گلل دوم را هم به ثمر برسانند.

شاگردان ویتالی لوچنکو که به دنبال کنترل بازی بودند، دو دقیقه بعد روی یک ضربه کرنر غافل‌گیر شدند. پولونوف توپ ارسالی روی دروازه را با ضربه سر همراه کرد تا مقاومت یک ساعته رستم یتیموف دروازه‌بان استقلال شکسته شود. چند دقیقه بعد حریف گل مساوی را هم زد اما با پرچم کمک داور مردود شد.

در شرایطی که آلمالیق ازبکستان به دنبال جبران بود، بار دیگر شاگردان لوچنکو به گل رسیدند. این بار رحیموف که پاس گل داده بود، در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با ضربه ای فنی گل سوم را هم به ثمر رساند و در دقیقه 80 پیروزی تیمش را تا حد زیادی قطعی کرد.

اما این پایان کار نبود. استقلالی‌های سرخپوش که باتوجه به برد 2-0 الهلال، شانس صدرنشینی هم داشتند، در دقیقه 90 یک گل خوردند تا آخرین دقایق بازی با استرس و هیجان بالایی دنبال شود. اما سرمربی تیم تاجیک با دو تعویض توانست مسابقه را کنترل کند و تیمش را به پیروزی برساند.

در پایان بازی همچنین درگیری بین بازیکنان دو تیم پیش آمد که پس از دقایقی و با ورود مربیان دو تیم غائله ختم شد. میرجلال کاسیموف سرمربی باتجربه آلمالیق نیز پس از سوت داور به شدت به تصمیمات او اعتراض داشت.

نکته جالب این‌که استقلال تاجیکستان در بازی قبلی موفق به متوقف کردن شباب الاهلی امارات شده بود و حالا با این نتیجه 4 امتیازی در کنار الهلال قرار گرفت. این تیم دو تقابل حساس و سخت را برابر آبی پوشان ریاض خواهد داشت.

استقلال دوشنبه در حالی به این موفقیت رسیده که اولین دوره حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به عنوان قهرمان لیگ تاجیکستان تجربه می‌کند؛ تیمی که با بازیکنانی جوان و اغلب ملی‌پوش دست به کار بزرگی زده و فعلا در بین بهترین تیم های دوم قرار دارد.