به گزارش پایگاه خبری نشان :

در حال حاضر ورود خودروسازی‌های خارجی به کشور ممنوع است. اما خودروسازی‌های داخلی و شرکت‌هایی که بیشترشان با خودروسازی‌های چینی همکاری می‌کنند از عرضه چندین خودرو جدید خبر داده‌اند. لیست خودروهایی که قرار است امسال به بازار خودرو عرضه شوند به شرح زیر است:

ایران خودرو

تارا: تنها محصول جدید بزرگترین خودروسازی کشور تارا است. قیمت تارا دنده‌ای بر اساس سند مالی ایران خودرو، در کارخانه (بدون احتساب هزینه مالیات، بیمه، شماره گذاری، عوارض و…) و بر اساس معیار اسفند سال گذشته ۲۵۵ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۶۶ تومان است.

سایپا

شاهین: شاهین در حال حاضر جدیدترین خودرو سایپا است. قرار بر این بود شاهین برای ثبت‌نام‌ کنندگان به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان تمام شود. اما از تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۰، سایپا قیمت نمایندگی خودرو شاهین G را افزایش داده و قیمت جدید شاهین حدود ۲۹۱٫۸ میلیون تومان است.

کرمان موتور

K7 DCt: خودروی K۷ که پیش فروش آن بهمن سال گذشته آغاز شده، از محصولات جدید کرمان موتور است. این خودرو با قیمت مصوب ۹۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سیستم فرمان این خودرو از نوع برقی EPS است و مطابق استاندارد Euro V ساخته شده.

مدیران خودرو

MVM X335 AT sport: سری خودرو x33 حدود ۱۰ سال است که در بازار خودروی ایران حضور دارد. برای امسال قرار است چهارمین نسل خودرو را با نام MVM X335 AT sport به بازار عرضه کند. این خودرو از لحاظ ویژگی‌های فنی و آپشن‌های رفاهی کامل‌ترین نوع خود است.

موتور ۲۰۰۰ سی سی خودرو ارتقاء یافته و نصب گیربکس جدید اتوماتیک AT با ۵ دنده این خودرو رانندگی برشتاب‌تری را نسبت به نسل قبل فراهم می‌کند. قیمت این خودرو ۲۶۰ میلیون تومان است.

+MVM 315: خودرو MVM 315 پلاس از جدیدترین خودروهای شرکت مدیران خودرو است. استفاده از فرمان برقی EPS ، گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، سانروف برقی دو حالته، چراغ‌های جلو اتوماتیک از جمله ویژگی‌های این خودرو است.

در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار ۳۵۵ است.

چری تیگو ۸ کراس اوور جدید و لوکس: قیمت این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده، اما گفته‌ می‌شود احتمالا چری تیگو ۸ با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به دست مشتریان ایرانی برسد.

امکانات این خودرو شامل: شش کیسه هوا، اتوهلد، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD ترمز کمکی و … است. این خودرو نسل دوم تیگو ۸ به حساب می‌آید.

گفته می‌شود تا پایان اردیبهشت امسال حدود ۶۰ دستگاه از این خودرو توسط خودروساز ایرانی تولید شده است.

بهمن موتور

دیگنیتی پرایم: تولید این خودرو از زمستان ۱۳۹۹ شروع شد و ابتدای بهار به تولید انبوه رسید.

قیمت خودرو در سال پیش ۷۶۰ میلیون تومان بود ولی در سال ۱۴۰۰ به ۷۴۹٫۷ رسید.احتمالا بهمن موتور برای اینکه اولین عرضه این خودرو بوده قیمت را پایین آورده است.شاید در آینده با قیمت بالاتری به فروش برسد.

بهمن موتور برای امسال وعده داده که ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند.

فیدلیتی: فیدلیتی یکی از جدیدترین خوردوهای شرکت بهمن موتور است که در دی ۱۳۹۹ رونمایی کرد. قیمت فیدلیتی در سال ۱۴۰۰ برای ظرفیت ۵ نفره ۳۵۵ و ۷ نفره ۶۷۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

گفته شده در سال اول حدود ۹۲۰۰ دستگاه فیدلیتی ساخته می‌شود. همچنین قرار است در سال دوم ۱۲ هزار و در سال سوم نیز بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه تولید شود.

ایران خودرو دیزل

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل نیز از عرضه چندین خودرو جدید برای امسال خبر داده که به شرح زیر است:

در بخش کامینون‌ها: کامیون واگن هود ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ با تریم جدید و موتور Euro EEV۵ و کامیونت آترین با موتور داخلی سازی شده در امسال عرضه می‌شود.

در حوزه محصولات باری در بخش کشنده: دو محصول کشنده داخلی۲۶۳۰ و ۱۹۴۳ (اتاق جدید) و یک محصول کشنده CKD با گیربکس اتومات به بازار می‌آید.

در بخش پیکاپ: پیکاپ بنزینی با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک محصول ایران خودرو دیزل است.

در بخش مینی‌بوس: مینی‌بوس آرین جدید و مینی‌بوس هفت متری با موتور یورو ۵ نیز از محصولات جدیدی است.