به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرورزشی -لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. حالا با این قهرمانی سرخ‌پوشان تهرانی و زردپوشان اصفهانی به استراحتی چند روزه می‌پردازند اما استقلالی‌ها باید آماده جام حذفی شوند تا بتوانند سهمیه آسیایی خود را از پلی‌آف تبدیل به مستقیم کنند.

بازیکنان پرسپولیس و استقلال پس از استراحتی کوتاه‌ مدت باید آماده رقابت‌های آسیایی هم شوند و از سوی دیگر دیدارهای انتخابی جام‌جهانی نیز از شهریورماه آغاز می‌شود و همین موضوع نمایانگر یک کوران فوتبالی سخت است که از شهریور آغاز می‌شود.

فصل نقل‌ و انتقالات زمان مناسبی برای تقویت تیم‌هاست و سمیعی و ساکت جدالی نفس‌گیر را آغاز کرده‌اند تا بتوانند روزهای درخشانی را در فصل آینده تجربه کنند.

تا این لحظه جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو (پایان یافتن قرارداد قرضی) از پرسپولیس قطعی شده و سرخ‌پوشان در تلاش هستند تا مغانلو را دوباره و به صورت قرضی به خدمت بگیرند.

در سپاهان نیز محمد محبی، پیام نیازمند، کی‌روش استنلی و احسان حاج‌صفی به صورت قطعی جدا خواهند شد و وضعیت چند بازیکن نیز نامعلوم است.

خط حمله دو تیم اما خط مقدم دعواست. سپاهان در فصل گذشته با سجاد شهباززاده در خط حمله درخشان ظاهر شد اما افت کی‌روش، محرم نویدکیا را به فکر یافتن جایگزین برای او انداخته است. کی‌روش در این فصل تنها یک گل به ثمر رساند درحالی که شهباززاده با ۲۰ گل به آقای‌گلی لیگ رسید. در سوی دیگر نیز مغانلو، عبدی و آل‌کثیر در کنار امید عالیشاه در مقاطع مختلفی از فصل در خط حمله پرسپولیس به میدان رفتند که افت آل‌کثیر در نهایت مغانلو و عبدی را کنار یکدیگر قرار داد تا این دو بازیکن در مجموع ۱۳ گل را برای پرسپولیس به ثمر برسانند.

پاتک پرسپولیس به تک سپاهان

افت کی‌روش در کنار اوج‌گیری مغانلو باعث شده نویدکیا و ساکت به دنبال جذب این مهاجم بلندقامت باشند اما مشکل بزرگی به نام عدم رضایت بازیکن را در مقابل دارند.

ظاهرا مغانلو که با قراردادی حدودا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی به پرسپولیس قرض داده شد این بار با پیشنهادی ۷ میلیاردی از سوی سپاهان مواجه شده است. این درحالی است که هر باشگاهی برای به خدمت گرفتن او باید چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار به سانتاکلارا پرداخت کند.

درواقع هزینه جذب مغانلو چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان است که باشگاهی مثل پرسپولیس توانایی پرداخت آن را ندارد اما سپاهان راه‌حل جالبی برای آن پیدا کرده است.

براساس شنیده‌های «فرهیختگان»، ظاهرا باشگاه پرسپولیس منتظر است تا نقل‌وانتقالات به روزهای پایانی نزدیک شود و سانتاکلارا مبلغ مدنظرش برای صدور رضایتنامه مغانلو را کاهش دهد درحالی که سپاهان محمد محبی را به باشگاه پرتغالی پیشنهاد کرده و حاضر است در ازای رضایتنامه مغانلو، وینگر سرعتی و ملی‌پوش خود را به این باشگاه بدهد. پیشنهادی که از سوی سانتاکلارا مورد استقبال قرار گرفته و گفته می‌شود احتمال به وقوع پیوستن این انتقال بیش از احتمال عدم وقوع آن است. اما جالب است بدانید پرسپولیسی‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و یکی از گزینه‌هایشان جذب سجاد شهباززاده است. اخبار تایید نشده حاکی از انجام صحبت‌های اولیه از طریق واسطه‌هاست و بعید نیست در صورت سپاهانی شدن مغانلو، شهباززاده به پرسپولیس بپیوندد.

سلیمی نزدیک‌تر به سپاهان

ایمان سلیمی نیز دیگر بازیکن مدنظر دو تیم سپاهان و پرسپولیس است که ظاهرا شرایط سپاهان برای به خدمت گرفتن این بازیکن مساعدتر به نظر می‌رسد. سلیمی فصل گذشته به تیم سردا در اسلواکی ملحق شد اما بازی‌های زیادی انجام نداد و البته می‌گویند از لیگ لهستان هم پیشنهاد دارد و شاید بخواهد در فوتبال اروپا شانس‌هایش را دنبال کند. همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان کردیم علی نعمتی جدی‌ترین گزینه جانشینی قرمزها برای کنعانی‌زادگان است.

خرید و حفظ مهاجم‌ها در اولویت

می‌گویند حفظ قهرمانی مهم‌تر از به دست آوردن آن است. کاری که پرسپولیس در چهار سال اخیر انجام داده و سال آینده نیز تمایل به آن دارد. لیگ قهرمانان آسیا اما مهم‌ترین چالش جعفر سمیعی برای فصل آینده است. او به خوبی می‌داند که هواداران پرسپولیس خواسته‌ای فراتر از قهرمانی در لیگ دارند و به قهرمانی در آسیا می‌اندیشند. هواداران سرخ‌پوشان که تیم‌شان طی سه سال اخیر دو بار فینالیست هم شده‌اند این بار به کمبود بازیکن و مشکلات مالی عدیده باشگاه کاری ندارند و در انتظار عملکرد مدیران باشگاه نشسته‌اند. هرچه که باشد، نقل‌وانتقالات این فصل را می‌توان جنگ مدیریتی ساکت و سمیعی دانست. آنها به خوبی می‌دانند که فصل آینده به‌زودی آغاز می‌شود و چون سال منتهی به جام‌جهانی است مسابقات فشرده‌تر خواهد بود بنابراین به میدان رفتن تیم‌ها بدون نیمکت‌های سنگین، به هر یک از تیم‌ها آسیب خواهد زد. فعلا و در خط حمله، درگیری‌ها شدید است.