به گزارش پایگاه خبری نشان :

وام مسکن برای اجاره نشین ها افزایش پیدا کرده است وام مسکن 200 میلیون تومانی برای افراد روستایی و زنان سرپرست خانوار است متقاضیان واجد شرایط براساس دهک های درآمدی می توانند از این وام مسکن بهره ببرند. از ابتدای سال تا امروز، ۸۷۰۰ میلیارد تومان  وام مسکن به مردم پرداخت شده است جزئیات وام مسکن برای اجاره نشین ها را می توانید در این خبر بخوانید

ازآنجاکه قیمت مسکن بسیار بالاست لذا افراد کم‌درآمد برای خرید خانه نیاز به وام‌دارند تا بتوانند از طیف بازپرداخت به شکل اقساط بلندمدت صاحب‌خانه شوند.

در ایران بانک مسکن و سایر بانک‌ها وام‌هایی با شرایط مشخص و تعریف‌شده به متقاضیان ارائه می‌کنند. البته وام در ایران شرایط و مدارک خاص خود را دارد که در ادامه اشاره می‌کنیم.

به‌طورکلی در سال‌های اخیر استقبال مردم از وام‌های مسکن در ایران باعث شده است که هرساله افراد زیادی برای استعلام شرایط وام به بانک‌ها مراجعه می‌کنند. یکی از این وام‌ها وام مسکن مهر است.

انواع وام های بانک مسکن

مهم‌ترین تسهیلاتی که بانک مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، وام کم‌هزینه برای خرید مسکن با شرایط مختلف است. همه می‌توانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند و هزینه‌های خرید خانه را پوشش دهند. انواع وام‌های بانک مسکن، انواع مختلفی دارد ازجمله وام مسکن جوانان، وام مسکن یک، وام مسکن با خرید اوراق حق تقدم، وام تعمیرات مسکن، تسهیلات مطب و دفتر کار و وام قرض ازدواج... شرایط واجد شرایط بودن هر یک از این وام‌ها در زیر توضیح داده‌شده است.

وام مسکن جوانان: یکی از بهترین تسهیلات بانک مسکن، وام مسکن جوانان است. این وام درواقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای کودکان است. والدین می‌توانند از دویست تا چهارصد هزار تومان برای فرزندان خود در هر سنی واریز کنند و بعد از پنج تا پانزده سال مبلغ را به‌عنوان اعتبار دریافت کنند. این مبلغ در سال هزار و چهارصد و یک بین چهارصد میلیون‌تا یک میلیارد تومان اعلام شد و طبیعتاً در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

وام مسکن اولی: صاحبان خانه اولی که هنوز وام و مزایای خرید مسکن دریافت نکرده‌اند، می‌توانند از وام مسکن یک بانک مسکن بهره‌مند شوند. با توجه به شرایط ثبت‌نام مسکن می‌توان به اعطای این وام به افراد و زوجین اشاره کرد. میزان تسهیلات بانک مسکن در رهن یک بستگی به شهر محل سکونت دارد و در سال هزار و چهارصد و یک در رتبه بعدی قرار دارد.

وام مسکن زوجین در تهران صد و شصت میلیون تومان، وام زوجین در شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت صد و بیست میلیون تومان، وام زوجین در شهرهای کوچک هشتاد میلیون تومان، وام انفرادی در تهران هشتاد میلیون تومان.

وام‌گیرنده انفرادی در شهری با بیش از دویست هزار نفر جمعیت شصت میلیون تومان، وام‌گیرنده در یک شهر کوچک چهل میلیون تومان که نیاز به سپرده‌گذاری دارد.

وام مسکن با اوراق حق تقدم وام مسکن: گونه‌ای دیگر از تسهیلات مسکن است که توسط بانک مسکن اعطا می‌شود. این تسهیلات مانند وام مسکن یک به‌صورت انفرادی یا زوجین پرداخت می‌شود. سقف وام مسکن با اوراق مسکن به‌صورت انفرادی دویست میلیون و برای زوجین چهارصد میلیون تومان است. در کنار این هشتاد میلیون وام جعاله یا تعمیرات هم به متقاضیان ارائه می‌شود.

وام تعمیرات مسکن: بانک مسکن برای تعمیر خانه‌های فرسوده و قدیمی وام تعمیرات مسکن اعطا می‌کند. این نوع تسهیلات، روی سند خانه به صاحب‌خانه پرداخت می‌شود و مبلغ آن معادل هشتاد میلیون تومان است. برای دریافت انواع وام‌های بانک مسکن، باید ابتدا اوراق قرضه خریداری و سپس سند ملک به‌عنوان ضمانت به بانک ارائه داده شود.

وام ودیعه مسکن: وام کمک ودیعه مسکن تسهیلاتی است که بانک مسکن برای مستأجران در نظر گرفته است. میزان تسهیلات بانک مسکن در مورد این وام نیز، مانند وام مسکن یک به شهر محل سکونت متقاضیان بستگی دارد. سقف این وام برای ساکنان تهران تا هفتاد میلیون تومان، برای ساکنین شهرهایی با جمعیت بیش از دویست هزار نفر شصت میلیون تومان و برای ساکنین سایر شهرها پنجاه میلیون تومان است.

برای دریافت این وام، متقاضی باید در بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب کند و با ارائه قرارداد اجاره منزل فعلی دریکی از شعبات بانک مسکن تشکیل پرونده دهد. پس از عقد قرارداد اجاره منزل جدید، بانک بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و سپس اعتبار لازم به متقاضی ارائه می‌شود.

تسهیلات مطب و دفتر کار: یکی دیگر از تسهیلاتی که بانک مسکن به متقاضیان اعطا می‌کند، تسهیلات مطب و دفتر کار است که به کسانی که قصد خرید دفتر کار و یا تجهیز آن رادارند، پرداخت می‌شود. شرط دریافت این تسهیلات، داشتن گردش حساب مناسب و سپرده موردنظر بانک است. این تسهیلات برای خرید دفتر کار، یا مسکن تا سقف یک میلیارد و دویست میلیون تومان و برای خرید تجهیزات تا سقف پانصد میلیون تومان، پرداخته می‌شود.

وام قرض‌الحسنه ازدواج: بانک مسکن تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با شرایط دریافت مصوب بانک مرکزی به زوجین اعطا می‌کند. به زوج‌هایی که خانم زیر بیست و سه سال و آقا زیر بیست و پنج سال سن دارند، صد و پنجاه میلیون و برای زوج‌هایی که خانم بالای بیست و سه سال و آقا بالای بیست و پنج سال سن دارند، صد و بیست میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

سامانه درخواست انواع وام‌های بانک مسکن

بانک مسکن، جهت رفاه حال مشتریان، سامانه اینترنتی برای ثبت‌نام تسهیلات خود در نظر گرفته است. متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده برای دریافت انواع وام‌های بانک مسکن به پرتال loan.bank-maskan.ir مراجعه کنند و به‌صورت غیرحضوری درخواست خود را ثبت کنند. این اقدام باهدف پیشرفت بانکداری الکترونیکی در کشور صورت گرفته است.

مسکن

تصمیم جدید برای وام مسکن

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشنهادهای متعددی از شرکای خارجی و کشورهای همسایه و فعالین عرصه بندری در بنادر ایران داریم، افزود: ما موقعیت‌های بندری خوبی داریم که در کنار تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب را متصل می‌کند و همچنین جاده‌هایی که تکمیل می‌شود، نقش قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: ما به راحتی از جنوب و دریای آزاد می‌توانیم کالا را به شمال کشور و کشورهای شمالی و CIS و حتی اروپا منتقل کنیم. این نقش جغرافیایی اهمیت ویژه‌ای به ایران بخشیده هم کشورهای شمالی و همسایگان دریای خزر و هم کشورهای حاشیه خلیج فارس تمایل دارند که از این کریدور استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ما در مذاکراتمان با همه طرف‌هایی که ما کار می‌کنند، ‌ تکمیل شقوق حمل‌ونقلی را در دستور کار قرار می‌دهیم. بندر در کنار حمل توسط ریل و جاده‌ است که معنا پیدا می‌کند و ترانزیت ما را معنا می‌دهد.

 

افزایش وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان

بذرپاش درباره وام مسکن نیز خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش وام بانک مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان در شورای عالی پول و اعتبار حال بررسی است و احتمالا تصویب می‌شود.