به گزارش پایگاه خبری نشان :

بازنشستگان اقشار زحمت کش جامعه بودند که حالا دوره خدمت خود را به پایان رساندند.  بازنشستگان برخلاف تصور عامه با هزینه های سنگین زندگی دست و پنجه نرم می کنند. بازنشستگان نیاز به بررسی های مداوم درمانی برای حفظ سلامتی شان دارند، از طرفی عموما بازنشستگان بزرگان فامیل محسوب می شوند که برای مسائل مالی برای بازنشستگان خیلی اهمیت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در تشریح مصوبات جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: در این جلسه هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید. همچنین استانداری‌های سراسر کشور مکلف شدند حسب مورد، مواردی که شورای اسلامی بخش یا شهر یا شورای اسلامی استان نیازمند پشتیبانی‌ها و امکانات دبیرخانه‌ای امکاناتی برای استقرار و برگزاری امثال این قبیل پشتیبانی‌ها هستند، در سقف امکانات خود حمایت کنند و امکان فعالیت موثرتر این شورا‌ها را فراهم کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات هم به حمایت بخش‌های دولتی از شورا‌های شهر و روستا در زمان بروز بحران اختصاص داشت، افزود: مصوبه دیگری که امروز هیئت دولت داشت، این بود که بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و در راستای اجرایی‌کردن یکی از بند‌های بودجه سال ۱۴۰۲ فهرست کالا‌های اساسی، دارو و شیرخشک اطفال که نرخ حقوق گمرکی آن‌ها از ۴ درصد به یک درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا می‌کند.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: با کاهش حقوق گمرکی در این کالا‌های اساسی در حوزه‌ها دارو و شیرخشک امسال شاهد افزایش قیمت خاصی در حوزه‌ها نخواهیم بود و امکان کنترل تورم و افزایش قیمت‌ها در این حوزه حاصل می‌شود. درخصوص کاهش نرخ حقوق گمرکی تجهیزات دارویی و سایر تجهیزات صنعتی که در قانون بودجه این موضوع را مجاز شمرده است، نیز بنا شد پیشنهاد نهایی بعد از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور هیئت وزیران قرار بگیرد.

دبیر هیئت دولت در ادامه از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و در تشریح آن اظهار داشت: امروز هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تامین اجتماعی و وزارت کار مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد تا در چارچوب قانون مربوطه و طبق افزایش حقوقی که برای کارگران پیش‌بینی شده، حقوق این قشر افزایش یابد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: در مصوبه دیگری هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت علمی فناوری و دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، دستگاه‌های اجرایی‌های مختلف موجود در کشور را مجاز کرد که بتوانند اموال امکانات دارایی‌هایی خود را به صورت امانی با قرارداد‌های مختلف در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا بتوانند از ظرفیت‌های دولتی بهره برداری کنند. یعنی دولت امکانات و دارایی‌های اموال خود را در چارچوب‌های حقوقی طراحی شده به طور امانی و موقتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به ایده فروش کیش و قشم که به تازگی از سوی یکی از مدیران برای بیان وضعیت صندوق‌های بازنشستگی عنوان شده بود، گفت: ما در خانواده‌هایمان در مدارس و هیئت‌هایمان یاد گرفته‌ایم که بگوییم جانم فدای یک وجب خاک وطنم و همه ما افتخارمان این که است جانمان را فدای یک وجب خاک وطن در کیش، قشم یا هر جای دیگری کنیم؛ هر کسی که مشکل اقتصادی یا مساله‌ای دارد، لطفا از جیب خود هزینه کند.