به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یک جمهوری‌خواه ارشد کنگره آمریکا، کریس رِی، رئیس اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) را به دلیل سوابق این اداره که به جو بایدن و خانواده‌اش مربوط می‌شود، احضار کرد. این درخواست بر اساس اتهامات تازه‌ای است که به گفته او، یک افشاگر ناشناس به اطلاع کنگره رسانده است.

به نوشته پایگاه آسوشیتدپرس، کاخ سفید گفت که این نمونه‌ای از حملات چندین ساله سیاسی بی‌اساس و اثبات‌نشده جمهوری‌خواهان علیه بایدن است.

جیمز کومر، نماینده ایالت کنتاکی و رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی کنگره، به دنبال فرم مشخصی از اف‌بی‌آی از ژوئن ۲۰۲۰ بوده که گزارشی از مکالمات یا تعاملات با منبعی محرمانه است. کومر به همراه چاک گِرَسلی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا در نامه‌ای به رِی نوشت که «به ما اطلاع داده‌اند» که اف‌بی‌آی دارای سندی بوده که حاوی نقشه‌ای مجرمانه با دخالت بایدن و یک تبعه خارجی است که به مبادله پول در ازای برخی تصمیمات سیاست خارجی مربوط می‌شود و متعلق به زمانی است که بایدن معاون رئیس‌جمهور بود.

قانون‌گذاران سه بار در پاراگراف ابتدایی نامه از کلمه «ادعایی» استفاده کرده و هیچ مدرکی دال بر صحت اتهامات یا جزئیات آنچه که افشای طبقه‌بندی‌نشده بسیار معتبر خوانده‌اند، ارائه نکردند.

کومر و گرسلی گفتند که این مسئله مستلزم تحقیقات بیشتری است و آنها می‌خواهند بدانند که آیا اف‌بی‌آی در این مورد تحقیق کرده است یا خیر.

برای کاخ سفید، این احضاریه شاهد دیگری است مبنی بر اینکه چگونه جمهوری‌خواهان کنگره مدت‌ها است که علیه خانواده بایدن بدون ارائه شواهدی لابی می‌کنند.

اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری دریافت احضاریه را تایید کردند اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کردند. وکلای شخصی بایدن نیز اظهار نظری نکردند.

جمهوری‌خواهان ادعا می‌کنند که در سال‌های اخیر شواهدی به دست آورده‌اند که سؤالاتی در مورد سوء استفاده بایدن و خانواده‌اش از مقام و موقعیت خود برای منافع شخصی ایجاد می‌کند.

کومر تاکنون چیز زیادی در مورد یافته‌های تحقیقات خود فاش نکرده است. او اخیرا ادعا کرد که طی یک معامله، خانواده بایدن بیش از یک میلیون دلار سود برده‌اند که در ۱۵ تراکنش از سمت یک شرکت چینی به آن‌ها پرداخت شد.

کومر و گرسلی اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را متهم کرده‌اند که سر راه تحقیقات کنگره سنگ‌اندازی کرده و تحقیقات چندین‌ساله اف‌بی‌آی در مورد سوابق مالیاتی هانتر بایدن، پسر جو بایدن را سیاسی کرده‌اند.