به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت سکه به تبعیت از قیمت دلار نواسات شدیدی دارد . اگر چه قیمت سکه و طلا  این روزها کاهشی بوده است اما با این حال به نظر می‌رسد با پایان ماه صفر دوباره به اوج خود بازگردد .قیمت سکه به عواملی از جمله قیمت دلار ، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی ، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … بستگی دارد . در روز جاری قیمت سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد . در ادامه در سایت نشان آنلاین به برسی قیمت سکه میپردازیم.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی

۲۸,۸۵۰,۰۰۰ ۰ ۰ ۲ روز پیش

آخرین نرخ نیم سکه

همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۱۵,۵۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

قیمت ربع سکه امروز

ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۰,۴۵۰,۰۰۰ (ده میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۶۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۹۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و نهصد هزار) تومان معامله شد.

قیمت بالا، نرخ اعلامی اتحادیه طلا است. در بازار آزاد هم قیمت‌گذاری در همین حدود بود - حتی برخی جاها تا ۲۰۰ هزار تومان پایین‌تر از این نرخ هم مبادله انجام می‌شد.

بنابر قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا، قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه نیز ۱۰۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. 

همچنین اختلاف قیمت سکه رفاه و سکه امامی به نیم میلیون تومان رسیده است. بررسی تکنیکالی سکه امامی نشان می‌دهد که خط روند صعودی سکه از‌دست‌رفته و همین مسئله سردرگمی در میان معامله‌گران سکه را بالا برده است.

این بررسی‌ها نشانگر آن است: محدوده ۲۶ میلیون و ۷۰۰ تا ۲۷ میلیون تومانی محدوده حمایتی سکه است که سکه امامی از اسفندماه نتوانسته به پایین آن نفوذ کند. ولی برای صعودی شدن سکه رفاه و امامی باید بتوانند مقاومت محدوده ۲۹ میلیون و پانصد هزار تومان را بشکنند و بالای آن تثبیت دهند.

برخی از معامله گران مدعی هستند چپ بازارساز پر شده است اما خبر نقض تعهدات برجامی در اواخر مهر ماه می‌تواند به بازار نوسان دهد و این نوسان بستگی به دخالت و تزریق بازارساز دارد.

آخرین قیمت سکه امامی

امروز - دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ مصادف با ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳ - با کاهش ۰.۷۶ درصدی به ۲۷,۵۹۱,۰۰۰ (بیست و هفت میلیون و پانصد و نود و یک هزار) تومان رسید.


قیمت سکه قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه از سال 97 تا سال جاری نوساناتی داشته که  که این نوسانات  بیشترین عامل مؤثر در  تحریم‌ها و نوسانات شدید بوده است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند.

قیمت طلا و سکه به تبعیت از قیمت دلار این روزها یا کاهشی هستند و یا در همان سطوح قیمت قبلی درجا می‌زنند. فعالان بازار طلا و ارز معتقدند این دو بازار در همبستگی با یکدیگر عمل می‌کنند و از همین رو مطالعه رفتار دلار می‌تواند دست بازار طلا و سکه را هم رو کند. در این میان البته نمی‌توان تقاضایی را که به طور سنتی در بازار طلای ایران وجود دارد، نادیده گرفت. فعالان بازار طلا امیدوارند با پایان ماه‌های محرم و صفر، تقاضا به این بازار بازگردد.

قیمت طلا و سکه امامی به تبعیت از قیمت دلار، نخستین روز هفته جاری را با کاهش آغاز کرد؛ در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

اگرچه قیمت طلا و سکه این روزها کاهشی بوده است اما با این حال به نظر می‌رسد روند تقاضا همزمان با پایان ماه‌های محرم و صفر، همان‌گونه که فعالان بازار طلا و ارز پیش‌بینی می‌کردند، رشد محدودی را برای قطعات سبک‌تر سکه به همراه داشته است. در این میان اما تعطیلی روز گذشته، بازارهای مالی را از رونق انداخت و رمق معاملات را گرفت؛ با این حال، فعالان بازار امیدوارند با آغاز تحرک بازارها از امروز، رونق به بازار طلا و سکه هم بازگردد.

قیمت سکهقیمت سکه امامی و بهار

امروز چهارم شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۲۵۵ هزار تومانی به کانال ۲۷ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه بهار ۱۹۷ هزار تومان کاهش داشت و این مقدار افت باعث تغییر کانال این قطعه شد. در روز جاری سکه بهار با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان مبادله شد