به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی دارید، بهتر است انتخاب شما کشوری باشد که از شرایط دریافت ویزای توریستی خوبی برخوردار باشد. از جمله راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای توریستی از سفارت می توان به کشورهای قبرس، ایتالیا، یونان و فرانسه اشاره داشت. این در حالی بوده که دیگر کشورهای حوزه اروپا همچون اسپانیا، آلمان، سوئیس، هلند، سوئد، دانمارک و... شرایط سختی را لحاظ کرده و نزدیک به ۹۹ درصد افرادی که درخواست خود را برای اخذ ویزای این کشورها ارائه می دهند، ریجکت می شوند.

سفارت کشور های اروپایی برای ویزای توریستی

بهترین کشورها برای دریافت ویزای توریستی

پیش از اینکه مقصد سفر خود را انتخاب کنید، بهتر است با بهترین کشورهایی که می توانید ویزای توریستی آن را از طریق سفارت دریافت کنید، آشنا شوید. بهترین کشورهای موجود در این زمینه شامل قبرس، یونان، ایتالیا و فرانسه هستند. شاید قصد داشته باشید به دیگر کشورهای اروپایی همچون اسپانیا، آلمان، سوئیس، هلند، سوئد، دانمارک و... سفر کنید؛ اما بهتر است بدانید که این کشورها از نظر دریافت ویزای توریستی شرایط خوبی نداشته و میزان درصد ریجکتی آن نزدیک به ۹۹ درصد گزارش شده است.

قبرس

یکی از بهترین سفارت ها برای دریافت ویزای توریستی را می توان قبرس شمالی دانست. دولت قبرس شمالی برای اینکه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند و صنعت گردشگری را رونق ببخشد، اقدام به تسهیل شرایط دریافت ویزای توریستی این کشور کرده است. هنگامی که اتباع ایرانی به این کشور راه یافتند، تنها باید از یک پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار برخوردار باشند تا بتوانند ویزا توریستی این کشور را با مهلت حداکثر ۹۰ روزه دریافت نمایند. شما پس از دریافت این ویزا و در طول اعتبار آن، چندین بار می توانید به قبرس شمالی ورود و خروج پیدا کنید.

امکان دریافت ویزای قبرس جنوبی نیز برای شما وجود داشته و این ویزا به اشخاصی اختصاص دارد که به منظور تفریح و گردش مایل اند به صورت کوتاه مدت در این کشور اقامت یابند. حداکثر ۳۰ روز پیش از اینکه به قبرس جنوبی سفر کنید، می بایست ویزای توریستی خود را به واسطه آژانس های مسافرتی دریافت نمایید. این در حالی بوده که شما بدون داشتن برنامه ریزی خاصی می توانید به قبرس شمالی سفر کنید و تنها باید پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه در دست داشته باشید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اتباع ایرانی نمی توانند به شکل انفرادی ویزای قبرس جنوبی را دریافت کنند و این امر تنها به واسطه آژانس های مسافرتی دارای اعتبار امکان پذیر است.

ویزای قبرس

یونان

سفارت کشور یونان، گزینه مناسبی برای دریافت ویزای توریستی محسوب می شود. ویزای توریستی یونان در واقع اشاره به سندی داشته که به واسطه آن، شهروندان ایرانی می توانند به منظور بازدید از مقاصد گردشگری، به این کشور سفر کنند. طبق این ویزا، شما اغلب در یک دوره ۱۸۰ روزه، به مدت ۹۰ روز فرصت ورود و خروج از کشور یونان را دارید. ویزای توریستی یونان برحسب هدف سفر و مدت اقامت به انواع مختلفی تقسیم می شود که شامل ویزای یکبار ورود، ویزای چندگانه و ویزای کوتاه مدت می گردد.

شما در ویزای یکبار ورود، در تاریخ های تعیین شده تنها یکبار اجازه دارید که به یونان ورود پیدا کنید. در ویزای چندگانه، امکان چندبار ورود در مهلت تعیین شده وجود دارد. در ویزای کوتاه مدت نیز شما می توانید در یک دوره ۱۸۰ روزه به مدت ۹۰ روز اقامت یابید. پیش از اینکه درخواست ویزا خود را به ثبت برسانید، بهتر است برحسب برنامه سفر نوع ویزا را مشخص کنید.

ویزا یونان

ایتالیا

پایین ترین ویزای ریجکتی در میان ویزاهای شینگن به کشور ایتالیا تعلق میگیرد. برای اینکه شما موفق به دریافت ویزای توریستی این کشور شوید، می بایست از یک سری شرایط برخوردار باشید. شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا شامل تاریخچه سفری مناسب، تمکن مالی کافی و گردش حساب می شود. پیش از اینکه درخواست خود را برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا ارائه دهید، باید یک یا چند سفر خارجی را تجربه کرده باشید. الزامی وجود ندارد که سفرهای خارجی پیشین شما حتما از بین کشورهای اتحادیه اروپا باشد.

شما می توانید اثراتی از فرهنگ ایتالیایی را نیز در سفارت ایتالیا مشاهده نمایید. همچنین زمان بندی های این کشور به نسبت کشور فرانسه تاحدودی جابه جایی دارد. افرادی که مایل هستند ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند، باید از حداقل تمکن مالی ۲۰۰ میلیون تومان برخوردار باشند. توجه داشته باشید که صدور تمکن مالی براساس یورو صورت می گیرد. سفارت ایتالیا برای ارائه ویزای توریستی، گردش حساب ۳ ماه را ملاک قرار می دهد و به تعداد تراکنش ها توجه دارد.

فرانسه

کشور فرانسه یکی از مقاصد برتر گردشگری محسوب می شود و می توان آن را گزینه مناسبی برای سفر و دریافت ویزای توریستی دانست. برای دریافت ویزای توریستی این کشور می بایست تجربه سفر به کشورهای حوزه شینگن را داشته باشید. یکی از شرایط اخذ ویزای توریستی فرانسه را می توان ارائه تمکن مالی دانست. تمکن مالی در نظر گرفته شده برای این ویزا را می توان ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفت. علاوه بر این، گردش مالی شش ماه گذشته شما نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

در صورتی که مایل هستید ویزای مولتی فرانسه را دریافت کنید، باید آخرین ویزای دریافتی شما به یک سال پیش تعلق داشته باشد. شما برای دریافت ویزای توریستی فرانسه نیازمند انجام مصاحبه حضوری نیستید. تنها می بایست مدارک خود را تحویل داده و انگشت نگاری شوید. بعد از اینکه درخواست خود را به ثبت رساندید، سه هفته زمان می برد تا پاسخ آن به شما اعلام گردد. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی فرانسه می توان به اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، اصل شناسنامه ها، بیمه مسافرتی شینگن، دو قطعه عکس جدید و دریافت وقت از سفارت فرانسه اشاره کرد.

ویزا فرانسه

سخن پایانی

یک سری کشورها در حوزه کشورهای اروپایی بوده که شما می توانید ویزای توریستی را راحت تر از آن ها دریافت کنید. کشورهای قبرس، یونان، ایتالیا و فرانسه از جمله بهترین سفارت ها محسوب می شوند که شما می توانید ویزای توریستی آن را با چالش های کمتر و با در دسترس داشتن یک سری مدارک دریافت نمایید. در صورتی که شما مدارک لازم همچون اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، تمکن مالی، دوقطعه عکس و دیگر مدارک لازم را در دست داشته باشید، دیگر جایی برای نگرانی باقی نمی ماند. این مسئله در حالی بوده که یک سری کشورها همچون آلمان، سوئیس، هلند، سوئد، دانمارک شرایط سخت و چالش برانگیزی را برای دریافت ویزای توریستی در نظر گرفته اند.